Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-06-21, 12:18
Medlem
HenkeEdges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av add315
Tänkt på det också och en tanke var att man kanske gjort en skenmanöver någonstans, men ingen aning vart. Alltså gått in med tekniker i en byggnad för att dra till dig den mediala uppmärksamheten där och sen åkt iväg med kroppen. Ingen vet ju säkert vart kroppen påträffades. Kanske ett longshot, men en tanke

Det kan ju vara så att media respekterar polisens önskemål att inte skriva om det. Det har ju varit väldigt mycket "locket på" och nog brukar det väl kunna komma ut mer av journalisterna som står och hänger vid avspärrningarna än vad det har gjort?

Måste säga att det är beundransvärt ändå att polisen lyckat tysta media såpass som dom har gjort, är väl inte ofta "drevet" respekterar sådant för att göra rubriker istället. Man kan ju bara hoppas att det ger den önskade effekten också och att saker och tíng blir tydliga när dom får svar ifrån analyser av bevis.
2015-06-21, 12:18
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legacy3d
Läste du ens om det andra mordet jag länkade till?
De personerna skulle bara ha pengar till att åka färja, men ändå mördade mannen kvinnan.

Det är inte alls osannolikt att man vill ta död på människor som kan vittna mot en.
Menar att tre personer troligtvis inte planerar sådant tillsammans. I så fall är det nog en ensam gärningsman. Eller två. Inte kvinnan, som du hade med i teorin.
2015-06-21, 12:19
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Denna "vittne" skrev här på tråden (några dagar sedan)att denne hade varit och fikat på caféet söndagen Lisa försvann men ville inte skriva så mycket för att inte outa sig...sen om det är sant eller någon trollar vet vi ju inte...men jag ställer frågan med en förhoppning om att personen i fråga kanske svarar.Kan också vara ett villospår och det är inte heller helt ointressant.
OK, mitt minne kan svika mig angående "senaste dygnet". Det kan vara ett par dygn sedan någon postare skrev något i den stilen. Som jag minns det var det en postare som skrev så. En enda postare. Tills vidare lägger åtminstone jag den infon till "obekräftade och inte särskilt sannolika uppgifter".
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Vad skulle målet med detta mord vara?

Agg mot Lisa?
Fullt tänkbart, om man är en poppis tjej i den åldern så borde det finnas ett antal jämnåriga som misstycker / är avundsjuka / allmänt störda på att någon är mer poppis än man själv
Agg mot /Pappan/caféägaren/AJ/Litauerna?
långsökt att ge sig på Lisa för att man tyckte illa om litauerna eller pappan, om det gällde cafeét så borde väl en eldsvåda eller åverkan av verksamheten vara mer rimligt
Egen tillfredsställelse, våldtäkt, lustmord, psyksjuk?
möjligt
Ekonomiskt motiv, lejd mördare, rån, utpressning?
knappast sannolikt
Relationsdrama, avvisad, brädad, olyckligt kär?
inte helt ovanligt motiv
Politiskt motiv, minska invandring?
tror jag inte ett dugg på
Fel brottsoffer?
tämligen osannolikt
Tysta Lisa?
?
Olycka, vållande?
Finns en möjlighet, men verkar inte troligt med tanke på de avspärrningar som Farbror Blå har gjort
Min fetning som svar
Medlem
missmones avatar
Hmm känns som bitarna börjar falla på plats för min del. Den märkliga videon, prylarna man hittat, inläggen här om att LH hade försvunnit självmant enligt hennes vänner osv...

Det jag baserat scenariot på är att mobildelarna är hittade på samma avstånd som det tar att gå från kafét till mobildelarna.

Scenario:
Det tar slut mellan LH och hennes ex. LH blir djupt deprimerad av detta och försöker vinna tillbaka exet. Vi vet alla hur kärlek kan påverka oss i ung ålder. LH beatämmer aig för att livet inte är värt att leva. Hon lägger upp filmen 13 med nedräkningen för hon har bestämt sig för att ta sitt liv om 13 dagar. Nedräknaren hämtad från en släktings företagssida till LH?

Ingen uppmärksammar filmen. LH får tyvärr utföra sin handling. tjejerna slutar jobba och låser och åker iväg. Alla utom en. LH som sitter kvar och samlar mod några minuter. Sen skickar hon sms till sin pappa. Väljer sen att gå längs vägen för att hoppa framför nästa fordon som kommer. Efter ca 5 min kastar hon ringen som är kopplad till exet. Ytterligare ett par minuter går och ser ett fordon som kommer och bestämmer sig där och då för att nu är det dags.

GM som är den som råkar ut för självmordet får panik och försöker gömma undan kroppen i sitt chocktillstånd. Resten vet vi.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Fortsatt ingen som vet

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)

området handlar ju inte om någon totalt ödebygd men samtidigt så lantligt så folk borde vara observanta på när okända personer far omkring på vägarna eller var det så många frivilliga ute och letade så tidigt efter försvinnandet att man inte reagerade alls ?

Står MASSOR om denna PC i tråden. Står även förklarat vad h*n gjorde.
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Tror du på allvar att männen skulle återkomma gång på gång om de inte fick betalt?

Eller kanske just därför...för att de inte hade fått fullt betalt. Vad vet jag? Kanske väntade AJ på EU:stödspengar för att kunna betala dem...
2015-06-21, 12:20
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av missmone
Hmm känns som bitarna börjar falla på plats för min del. Den märkliga videon, prylarna man hittat, inläggen här om att LH hade försvunnit självmant enligt hennes vänner osv...

Det jag baserat scenariot på är att mobildelarna är hittade på samma avstånd som det tar att gå från kafét till mobildelarna.

Scenario:
Det tar slut mellan LH och hennes ex. LH blir djupt deprimerad av detta och försöker vinna tillbaka exet. Vi vet alla hur kärlek kan påverka oss i ung ålder. LH beatämmer aig för att livet inte är värt att leva. Hon lägger upp filmen 13 med nedräkningen för hon har bestämt sig för att ta sitt liv om 13 dagar. Nedräknaren hämtad från en släktings företagssida till LH?

Ingen uppmärksammar filmen. LH får tyvärr utföra sin handling. tjejerna slutar jobba och låser och åker iväg. Alla utom en. LH som sitter kvar och samlar mod några minuter. Sen skickar hon sms till sin pappa. Väljer sen att gå längs vägen för att hoppa framför nästa fordon som kommer. Efter ca 5 min kastar hon ringen som är kopplad till exet. Ytterligare ett par minuter går och ser ett fordon som kommer och bestämmer sig där och då för att nu är det dags.

GM som är den som råkar ut för självmordet får panik och försöker gömma undan kroppen i sitt chocktillstånd. Resten vet vi.

Plocka gärna fram de inläggen. Vi riskerar ännu en trådsanning här.
2015-06-21, 12:20
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Vad jag vet så har man inte kunnat fastlaget om fynden hamnat där i den ordning de ligger eller om de hamnat så på dit eller tillbaka väg, utan endast att DÄR ligger dessa saker som faktiskt tillhört Lisa

Nej det är riktigt. Däremot kan man uttala sig om vilken riktning som blir sannolik utifrån var BO hittades.
2015-06-21, 12:21
Medlem
Lavettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jo fast...nu jobbade ju de häktade tvärs över vägen.Av vilken anledning skulle man tro att de höll på att stjäla något?
Att de bryter sig in i en bil eller i ett skyffe. Hon kan kan ha sett dem göra något tidigare. Jag vet inte. Inte min teori och inget som jag tror på.
2015-06-21, 12:21
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavetten
Tanken är intressant men det har skrivits flera gånger i tråden att hon inte har pojkvän. Hennes ex har nämnts men inte vad hon träffat för killar efter honom. Troligtvis ingen hon förlovat sig med i alla fall.

Någon postade ett videoklipp på Lisa för ett tag sedan. Hon satt och visade upp en liten grön pappersboll (vill jag minnas). Eventuellt var någon ring synlig i den videon och det kan ge oss en förklaring till vad det för för typ av ring. Tyvärr hittar jag inte klippet.

Finns ingen ring i klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=lIgFrnyfsNg
2015-06-21, 12:22
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julusa
Står MASSOR om denna PC i tråden. Står även förklarat vad h*n gjorde.

menar du att PC for runt på 3 st ATV samtidigt ???
det fanns alltså 2 st ytterliga som for runt på 4 hjulingar i området

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in