Citat:
Ursprungligen postat av
Kellywoman
Eftersom tråden är så lång så vet jag inte om jag missat något?
Men det här med att kvinnan städat caféet var ju över ett år sedan hon slutade med det. Och om jag förstått det rätt så har inte BO arbetat på caféet så länge. Så där är ju knappast en koppling, så det känns väldigt långsökt att ta upp det.......
Nu vet inte jag om det stämmer som du skriver att det var över ett år sedan. Men jag har sett i media att en orsak till att bröderna är misstänkta, är att de har en "koppling" till flera platser som brottsoffret haft med att göra, och att kvinnan städat på caféet är en av de saker som betraktas som misstänkt.
Man ska inte lita på allt som står i tidningen, men sådana här uppgifter gör att man anar ugglor i mossen minst sagt. Det låter som riktigt dålig amatördeckare. Guilt by association...
Jag tror egentligen ingenting, skyldiga eller oskyldiga, för av det som framkommit kan man inte dra några sådana slutsatser. Men kvällstidningarna, ialf Expressen, vill få det till att dem är skyldiga. Alltså skriver de att bröderna "kallt" satt och drack kaffe medan sökandet efter flickan pågick. Man ska alltså tänka att de är psykopater. Det kan lika gärna vara tvärtom, att en sån detalj tyder på att de är oskyldiga.