2015-06-01, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag får erkänna att jag inte hör detta. Vid 0:39 är det någon åskådare som pratar något för mig okänt språk.
Som sagt, det hörs om man skruvar upp volymen. Det är någon som pratar högre på ett annat språk (arabiska) samtidigt.
Citera
2015-06-01, 17:59
Medlem
PiusXIIIs avatar
Har kontrollanterna blivit "outade"?
Citera
2015-06-01, 18:00
Avslutad
Jag är fortfarande nyfiken på om pudeln gäller kontrollanterna och vakten eller bara vakten.
Citera
2015-06-01, 18:05
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Jag är fortfarande nyfiken på om pudeln gäller kontrollanterna och vakten eller bara vakten.

Enligt artikeln i GP gäller den väl samtliga?
Citat:
De personer som var inblandade i händelsen jobbar för närvarande inte med Västtrafik.

Undrar hur mycket, om något, som kommer att bli känt framgent:
Citat:
I samarbete med Västtrafik kommer vi att fortsätta utreda hela den här händelsen noga. När vi vet mer om hela händelseförloppet kommer vi att ta ställning till hur vi går vidare, säger Mikael Högberg
Citera
2015-06-01, 18:07
Medlem
Citat:
Törs vi tro på att väktarnas arbetsgivare fått se bilderna inifrån bussen? De gör iaf en komplett pudel enligt artikeln i GP.

Vi kommer aldrig få se dom bilderna.
Citera
2015-06-01, 18:07
Medlem
Bilingualbverns avatar
Citat:

Man kan nog på goda grunder anta att ett ev. Puddlande är rent PR-mässigt. Som det brukar vara när ordningsmakt/försvar gör ett ingripande som vissa i samhället inte uppskattar (hur rätt det än är)
Citera
2015-06-01, 18:08
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vi kommer aldrig få se dom bilderna.

Förmodligen inte men jag förmodar att den visades under dagens krismöte.

Edit: Men kanske GW kan skramla fram även den filmen
Citera
2015-06-01, 18:10
Medlem
locknlolls avatar
Väktare och kontrollanter som inte pallar för grupptrycket bör omedelbart sparkas.
Att spela över och försöka imponera på någon kvinnlig kontrollant är inte heller okey.

Märkligt hur kontrollantflocken och väktare piper iväg med svansen mellan benen så fort polisen dyker upp.
Citera
2015-06-01, 18:12
Medlem
Sprangdegs-Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Bara lägg ner

Case closed.

Bara för att G4S personal har betett sig olämpligt på hållplatsen så innebär det inte att det fanns lagstöd för att gripa mannen från första början och att busschauffören har varit våldsam.

Anledningen att G4S ber om ursäkt är ju att personalen står och skriker åt negern när han sitter fängslad.
Citera
2015-06-01, 18:13
Medlem
Zaaphs avatar
Citat:
Och jag vill ännu än gång varna folk från att tro på dig då det kommer leda till våld mot tjänsteman i 99 ggr av 100. Inkluderar även det väktare.

Det jag skriver är sant och har stöd i lagen som också citeras i mina inlägg. Du verkar dock ha svårt att acceptera det och varnar utan saklig grund (eftersom du inte redovisar någon källa) folk från att tro på det jag säger.

Jag välkomnar en saklig diskussion om juridik och praktik. Det verkar dock vara över din förmåga.

För övrigt har G4S bett om ursäkt för väktarnas beteende.

Citat:
"- Jag blir upprörd när jag ser filmen från busshållplatsen. Delar av vår personals beteende mot busschauffören är uppenbart inte okej. Vi på G4S ber honom om ursäkt för detta, och jag kommer kontakta honom för att personligen framföra ursäkten, säger Mikael Högberg, regionchef på G4S."
Citera
2015-06-01, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mystic-Man
Bara lägg ner

Case closed.

Vadå case closed

Läs om och gör det rätt.

Jag blir upprörd när jag ser filmen från busshållplatsen. Delar av vår personals beteende mot busschauffören är uppenbart inte okej. Vi på G4S ber honom om ursäkt för detta,

Det handlar om filmen ifrån busshållplatsen och den skrikande väktarens beteende är inte okej.

Det säger sig själv att det inte är okej att skrika så.

Jag snackar om beteende i bussen som vi inte kan se ifrån filmen.
Det finns vittnen som säger att han har bitit folk och vart våldsam och det stödjer kontrollanterna version.
Citera
2015-06-01, 18:16
Medlem
Citat:
Förmodligen inte men jag förmodar att den visades under dagens krismöte.

Edit: Men kanske GW kan skramla fram även den filmen

Det hade faktiskt underlättat en hel del om dom kunde visa dom för allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in