2015-06-05, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8332
Okej, men en sak som vi inte vet är vad hon inte såg vilket kan vara minst lika viktigt om inte viktigare. Kan du länka hennes uttalande tack, jag sökte lite men hittade inget.

Ska det vara så svårt att hitta den länken? Är du för fin för att leta upp den eller vet du inte hur man använder Google?

Hennes vittnesmål är alldeles för utförligt och detaljerat för att man ska kunna påstå att hon inte sett vad som hände. Gp skriver också:

"GP har pratat med ett vittne som satt på bussen och såg hela händelsen."

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2733352-vittne-berattar-om-hur-busschauffor-blev-nedbrottad
Citera
2015-06-05, 16:47
Medlem
Citat:
Jag ser det också som väldigt konstigt att man skulle säga att man har blivit biten när det nu fanns både vittnen och kameror på bussen; då är det inte på sin plats att ljuga. Men det kanske hon försökte göra i alla fall, vilket är dumt men det är nog inte troligt för så dum är väl ingen.

Visst att man kan överdriva och säga att man blev hårt slagen fast man inte blev det men att hon skulle säga att hon blivit biten när hon inte blivit det, på en buss full med vittnen och kamera; nej det tror jag som sagt inte på.

Skulle det visa säg att hon verkligen har ljugit så är hon verkligen blond men jag finner det föga otroligt även om det finns personer som skulle ljuga när sådant är lätt att kolla upp.

Det finns så mycket som talar att hon inte skulle ljuga.

Video ifrån bussen finns.
Reaktionen såg verklig ut på videon.
Enligt rapporten så åkte hon dessutom med en kollega till sjukhuset direkt efter händelsen.
Varför åka dit direkt efter händelsen med en kollega om hon nu ljuger inför mobil kamerorna.
Skulle man inte arbeta vidare då och varför blanda in en kollega om det inte stämmer.
Hon kan omöjligt att veta att denna händelsen skulle få så här stora proportioner så att hon blev tvungen att ljuga för att skydda sig.
Doktorn kan lätt se om hon har bitit sig själv för att skydda sin story.

Visst om hon är snabbtänk samt lite blåst eftersom händelsen har filmats med en buss full med vittnen så kan hon har ljugit men jag finner det föga otroligt.

Så jag tycker det är otroligt att folk dömer henne som lögnerska när det inte finns något bevisat att så är fallet.
Citera
2015-06-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ja jag hörde det vittnet ja, men vi vet som sagt inte vart hon satt eller hur mycket av händelsen som hon sett.

Jo, vi vet att hon såg hela händelsen. Följ länken så ska du få se. Lycka till!
Citera
2015-06-05, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Ska det vara så svårt att hitta den länken? Är du för fin för att leta upp den eller vet du inte hur man använder Google?

Hennes vittnesmål är alldeles för utförligt och detaljerat för att man ska kunna påstå att hon inte sett vad som hände. Gp skriver också:

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2733352-vittne-berattar-om-hur-busschauffor-blev-nedbrottad

Tyvärr, jag väljer inte att lita på det där vittnet då vittnet mest troligt är en kollega till den personen som blev utsatt.
Citera
2015-06-05, 16:53
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:

Jo, men sluta att länka till just det vittnet för hon kan faktiskt räknas som part i målet och då måste man ta hennes utsagor med en nypa salt. Jag vill se övervakningsbilderna från bussen för dom är definitivt inte part i målet.

Det finns flera inlägg om det där, men vem fan åker runt i uniform bara för att åka gratis!?
Citera
2015-06-05, 16:53
Medlem
Citat:
Tyvärr, jag väljer inte att lita på det där vittnet då vittnet mest troligt är en kollega till den personen som blev utsatt.

Det har framkommit i tråden att hon jobbar i ett annat företag än den busschaufför som blev misshandlad. Även om de var kollegor varför skulle hon ljuga då? Hon känner säkerligen inte den misshandlade. Dessutom är hon även kollega med kontrollanterna och skulle lika gärna kunnat ta deras parti. Anledningen till att du bortser från hennes vittnesmål är en helt annan - rasism.
Citera
2015-06-05, 16:54
Medlem
Citat:
Det fanns fullt med folk på bussen och massor med folk på hållplatsen så det är många som sett och därmed är vittnen. Ett vittne från bussen har berättat i gp och ett annat vittne hör du på filmen där hon säger att busschauffören inte varit våldsam.

Men du hittar på vem säger att dessa vittnen står på busschaufförens sida som du påstår?
Busschauffören var inte våldsam på hållplatsen och det är väldigt stor skillnad.

I BUSS OCH UTANFÖR BUSS.

Du tycker det är ett dugg konstigt att vittnet väljer att vara hemlig?

Hur vet vi att detta vittne verkligen satt på bussen när den inte ens vill ställa upp på bild eller namn.

GP har som enda tidning fått tag på ett hemligt vittne.

Det finner jag märkligt och det borde du också tycka är skumt.

Sen om det verkligen är sant som det hemliga vittnet påstår så kan det vara så att personen en då inte såg något. Sitter man längst bak fullt med folk och detta sker längst fram. Ja busschaufför som glider med brukar snacka med sin kollega längst fram.

Sen kan man fråga sig om busschauffören verkligen inte gjorde något fel så varför hjälpte inte den andra busschauffören till?
Det kan jag garanterat gjort om det hade vart min kollega. Hade min kollega gjort fel hade jag inte lyft ett finger.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2015-06-05 kl. 17:03.
Citera
2015-06-05, 16:55
Medlem
Citat:
Det har framkommit i tråden att hon jobbar i ett annat företag än den busschaufför som blev misshandlad. Även om de var kollegor varför skulle hon ljuga då? Hon känner säkerligen inte den misshandlade. Dessutom är hon även kollega med kontrollanterna och skulle lika gärna kunnat ta deras parti. Anledningen till att du bortser från hennes vittnesmål är en helt annan - rasism.

Spelar väl ingen roll, hon skriver att hon har 7 år i branschen så varför skulle hon inte backa upp honom? Det handlar inte om att ljuga, det handlar bara om att hon kan säga att hon inte såg det. För det är ju precis vad hon skriver i artikeln

Citat:
Enligt säkerhetsföretaget G4S blev två kontrollanter fysiskt skadade varav den ene blev biten. Såg du något av det?

- Nej, jag såg ingenting av det.

Hon skriver inte, "Det är inte sant, det hände aldrig" utan hon skriver bara att hon personligen inte såg det. Hon kanske fick pengar för att ställa upp på intervjun, då sjunger man som en kanariefågel.

Låter tunt i mina öron.
Citera
2015-06-05, 17:00
Medlem
Citat:

Men snälla läs din egen länk.
Hon jobbar på ett transportbranschen och det kan betyda vad som helst. Inte kollegor på det sättet du tror.
Hon kan ex jobba på swebus, spårvagnsförare, sj osv
Hon skriver ju själv att hon måste betala med sms biljett. Så om hon verkligen var kollegor så hade hon aldrig behövt och betala.
Sen finns ingen anledning och tror på ett vittne som är anonymt.

Säkrast vittne är filmen ifrån bussen som står helt neutral.
Senast redigerad av Nyfikenpaallt 2015-06-05 kl. 17:07.
Citera
2015-06-05, 17:00
Medlem
Citat:
Spelar väl ingen roll, hon skriver att hon har 7 år i branschen så varför skulle hon inte backa upp honom? Det handlar inte om att ljuga, det handlar bara om att hon kan säga att hon inte såg det. För det är ju precis vad hon skriver i artikeln

Hon skriver inte, "Det är inte sant, det hände aldrig" utan hon skriver bara att hon personligen inte såg det. Hon kanske fick pengar för att ställa upp på intervjun, då sjunger man som en kanariefågel.

Låter tunt i mina öron.

Journalisten ställer frågan: "Såg du något av det?" Han frågar om hon "såg" det och hon svarar att hon inte såg det. Hon svarar med ordet såg eftersom frågan är ställd så. Dessutom vet vi inte om det är den exakta ordalydelsen eftersom det är en journalist som skrivit ihop artikeln sen, så att sitta och ordmärka på det sättet är ju bara att dra efter halmstrån. Vi vet inte heller om vittnet har svenska som modersmål eller inte. Men lycka till med dina halmstrån!
Citera
2015-06-05, 17:03
Medlem
Citat:
Journalisten ställer frågan: "Såg du något av det?" Han frågar om hon "såg" det och hon svarar att hon inte såg det. Hon svarar med ordet såg eftersom frågan är ställd så. Dessutom vet vi inte om det är den exakta ordalydelsen eftersom det är en journalist som skrivit ihop artikeln sen, så att sitta och ordmärka på det sättet är ju bara att dra efter halmstrån. Vi vet inte heller om vittnet har svenska som modersmål eller inte. Men lycka till med dina halmstrån!

I rättvisans namn har jag inga problem med halmstrån, video och fler vittnen (10+) får avgöra vem som är skyldig eller inte. Det är inget som någon här inne kan göra, alla inblandade även chauffören är oskyldiga tills motsatsen bevisats.
Citera
2015-06-05, 17:06
Medlem
Creepy24s avatar
Undra hur många facebook meddelanden dom låtsasvakterna fick för deras facebook gick ner fort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in