2015-06-01, 18:16
Medlem
locknlolls avatar
Är rätt säker på att väktarens ord :"Vill du behålla ditt jobb" är något som han kommer att få äta upp...Många många gånger.

Det kan kosta att försöka att imponera och spela allan.
Senast redigerad av locknloll 2015-06-01 kl. 18:22.
Citera
2015-06-01, 18:16
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Vadå case closed

Läs om och gör det rätt.

Jag blir upprörd när jag ser filmen från busshållplatsen. Delar av vår personals beteende mot busschauffören är uppenbart inte okej. Vi på G4S ber honom om ursäkt för detta,

Det handlar om filmen ifrån busshållplatsen och den skrikande väktarens beteende är inte okej.

Det säger sig själv att det inte är okej att skrika så.

Jag snackar om beteende i bussen som vi inte kan se ifrån filmen.
Det finns vittnen som säger att han har bitit folk och vart våldsam och det stödjer kontrollanterna version.

Och det finns vittnen som säger tvärtom. Utsagor från ögonvittnen är notoriskt opålitliga.
Citera
2015-06-01, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaaph
Du är otroligt naiv om du tror att chaufförens hudfärg inte spelade någon roll. Trots hans uniform och hans lugna beteende blir han behandlad som smuts av väktarna. Till detta kan läggas en omfattande strukturell rasism i samhället samt en hög frekvens av rasister i polis/väktar-yrken.

Du är otroligt naiv om du tror att alla konflikter som tas upp med mörkhyade är rasism!!! En ursvensk skulle mycket väl kunna bli behandlad så där. Jag är tveksam till att en grupp med kontrollanter och väktare alla skulle vara rasister. DRA INTE RASISTKORTET I ONÖDAN!!!!!
Citera
2015-06-01, 18:23
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Och det finns vittnen som säger tvärtom. Utsagor från ögonvittnen är notoriskt opålitliga.

Bry dig inte, det är ett troll och inte någon från G4S. De kommer ändå alltid för sent så det kan inte vara de.
Citera
2015-06-01, 18:29
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Törs vi tro på att väktarnas arbetsgivare fått se bilderna inifrån bussen? De gör iaf en komplett pudel enligt artikeln i GP.
Videoupptagningar inom svensk kollektivtrafik beslutas att tas fram av polismyndighet, då man befarar att brott kan ha begåtts. Materialet visas enbart för behöriga utredare inom Polisen.
Västtrafik och G4S lär få återberättat vad filmerna visar ur ett rättsligt perspektiv.
Lagstiftaren vill värna människors personliga integritet, då det i princip filmas runt landet under 24 timmar.

Den fullständiga pudeln kommer redan nu när G4S insett hur otroligt klumpigt både kontrollanter och väktare har agerat.
Västtrafik säger, enligt GP, att det är för tidigt att svara på om man har för avsikt att byta entreprenör.
Citera
2015-06-01, 18:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeBronThurman
Videoupptagningar inom svensk kollektivtrafik beslutas att tas fram av polismyndighet, då man befarar att brott kan ha begåtts. Materialet visas enbart för behöriga utredare inom Polisen.
Västtrafik och G4S lär få återberättat vad filmerna visar ur ett rättsligt perspektiv.
Lagstiftaren vill värna människors personliga integritet, då det i princip filmas runt landet under 24 timmar.

Den fullständiga pudeln kommer redan nu när G4S insett hur otroligt klumpigt både kontrollanter och väktare har agerat.
Västtrafik säger, enligt GP, att det är för tidigt att svara på om man har för avsikt att byta entreprenör.

Jag vet inte hur GW fick fram videon som visade vad som egentligen hände när OV dunkade "9-åringen" på Malmö Central, bara hoppas att han kan göra samma sak med denna video. Kunde som sagt vara intressant.
Personligen betvivlar jag starkt att den skulle visa någon större smidighet hos kontrollanterna.
Citera
2015-06-01, 18:37
Medlem
Tillssons avatar
Västtrafik ber om ursäkt och det ska även G4S göra.

Källa: Västnytt 2015-06-01 kl. 18:30.

G4S är ett företag som på provisionsarvode skriver 1000-tals p-böter i bl a Göteborg till vanliga människor som råkat parkera lite fel.
Citera
2015-06-01, 18:38
Medlem
jamesbondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trapizo
Du är otroligt naiv om du tror att alla konflikter som tas upp med mörkhyade är rasism!!! En ursvensk skulle mycket väl kunna bli behandlad så där. Jag är tveksam till att en grupp med kontrollanter och väktare alla skulle vara rasister. DRA INTE RASISTKORTET I ONÖDAN!!!!!

Tror inte heller det handlar om rasism. Är övertygad om att det handlar om övernitiska nybörjare i väktarbranschen. Det är väl f-n bra bra om det finns en extra chaufför på bussen. Sedan vet jag inte om de har rätt till fria resor bara för att de är chaufförer - men dom borde isf ha det som kompensation för skitlöner och delade turer. Behöver andrepiloten på ett flyg betala biljett? Nä - dom sitter där med sina 50k i månaden, flyger vidare och låter GPS:en göra jobbet.
Citera
2015-06-01, 18:41
Avslutad
Jag tvivlar mer och mer på att pudeln gällde mer än väktaren. En anmälan angående våld mot tjänsteman kom ju och sålänge den finns kvar så vore det ju oerhört konstigt att pudla och om den nu läggs ned så tror jag tidningarna skulle basunera ut detta. Att g4s med väktarens gormande pudlar gör mig inte förvånad dock.

edit. Ok kontrollanterna var också g4 har jag fått bekräftat. Då blir det väldigt intressant om anmälan.

edit2. Ok pudeln var inte 100% den lyder "delar av vår personals agerande var inte ok" givetvis syftar man på gormandet.
Senast redigerad av priz 2015-06-01 kl. 18:47.
Citera
2015-06-01, 18:50
Medlem
Tillssons avatar
En anmälan om våld mot tjänsteman görs alltid som standard för att "hålla ryggen fri" i sådana situationer.

Den som gör anmälan först vinner (tror vederbörande).
Citera
2015-06-01, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamesbonde
Tror inte heller det handlar om rasism. Är övertygad om att det handlar om övernitiska nybörjare i väktarbranschen. Det är väl f-n bra bra om det finns en extra chaufför på bussen. Sedan vet jag inte om de har rätt till fria resor bara för att de är chaufförer - men dom borde isf ha det som kompensation för skitlöner och delade turer. Behöver andrepiloten på ett flyg betala biljett? Nä - dom sitter där med sina 50k i månaden, flyger vidare och låter GPS:en göra jobbet.

Ja, jag har ju svårt att tänka mig att dom hoppade på en uniformsklädd busschaufför bara för att det var skoj att jävlas med mörkhyade...även dom dessutom hade förstått att han faktiskt hade rätt att åka tillbaka till depån gratis för att klä om, och sedan åka vidare hem med sin bil...snarare är det nog något som har fattats vid utbildningen.."ALLA ska betala!!!"...jo, men visst ska alla det, men så finns det undantagen då...
Citera
2015-06-01, 18:54
Medlem
Addhocs avatar
Det där med fingertoppkänsla är tydligen inte kontrollanternas starka sida.
Senast redigerad av Addhoc 2015-06-01 kl. 18:57. Anledning: Felstavning
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in