2015-06-03, 01:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bemötandet polisen får är lugnt och sansat eftersom de är lugna och sansade, bra exempel på bekräftelsetekniker som bör användes för att deeskalera en situation. Visa respekt, synliggör personen ifråga och informera om vad det är som händer och gäller utan att pissa på individen som är involverad. Bra jobbat.
Helt rätt!
Detta borde bli mer vanligt bland alla bananer under polisen.. Men det är nog en omöjlighet.
Citera
2015-06-03, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det första svaret från Transdev i media är att föraren är på väg hem och att Transdev inte känner till reglerna. Inte heller har man hört talas om ett "gult kort". Alltså har presschefen fått något återberättat för sig. Typ 6700 + förare som kör på Västtrafiks uppdrag har ett brandgult förarkort och de flesta vet att de inte får resa på fritiden. Jag tror på fullaste allvar att det uppstod ett missförstånd ombord. Jag tror inte att föraren visade upp rubb och stubb och tydligt berättade att han var i tjänst. Jag tror att han sade att han var på väg "hem" och att han menar depån och kontrollanterna tror att han menar sin bostad och att de inte tog sig energi att reda ut det.

Jag vill vara jävligt tydlig med att jag tycker att kontrollanterna i tron att föraren tjuvåkte, skulle ha låtit honom kliva av.

Ett vittne uttalar sig så här. Kontrollanten har enligt vittnet gett bussföraren en rejäl knuff bakifrån, så han ramlade ur bussen.

Vittne berättar om hur busschaufför blev nedbrottad

Citat:
Längst fram i bussen, på sätet bredvid föraren av bussen satt chauffören som gått av sitt arbetspass. En av de andra kontrollanterna gick fram till honom för att kontrollera färdbevis.

Kontrollanten blir vansinnig på honom när han inte har biljett. Han börjar gapa och skrika på honom att "du måste ha färdbevis!".

Citat:
Hur agerade busschauffören?

Han var lugn, gjorde inget motstånd och försökte förklara att "jag är busschaufför". Han visade sitt förarkort och att pekade på sina kläder, att han satt i uniform.

Kontrollanten gick fram till chauffören när bussen befann sig på Göta Älvbron och när bussen kom fram till Backaplan försökte chauffören gå av.

Då blev han nedtryck i sätet igen av kontrollanten som sa "du ska ingenstans!". Sen ställde sig chauffören upp ändå och då gav kontrollanten honom en rejäl knuff bakifrån, så han ramlade ur bussen.

Chauffören föll framåt, hamnade i backen och låg där hjälplös. Då kom de andra kontrollanterna dit och kastade sig på honom.

Han gjorde ingenting, var lugn hela tiden och sa att "jag har inte gjort någonting".
Citera
2015-06-03, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.G
Ett vittne uttalar sig så här. Kontrollanten har enligt vittnet gett bussföraren en rejäl knuff bakifrån, så han ramlade ur bussen.

Vittne berättar om hur busschaufför blev nedbrottad

Läst flera kommentarer gällande vittnen som tycker att busschauffören betedde sig lugnt, kvinnan i videon säger också det. Busschauffören är till och med lugn i videon också, han är ju helt tyst tills de vänder honom om och börja skrika och hota honom.
Citera
2015-06-03, 01:39
Medlem
Hade varit roligt att se reaktionerna här om chauffören hade varit svensk. Hur kan folk bry sig så mycket om hudfärger idag? Har vi inte kommit längre? Väktaren som skriker åt chauffören som att han skäller ut en unge. Jävla rassar. Det är såna här yrken och såna här situationer som verkligen visar folks rätta ansikten.
Citera
2015-06-03, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nahkis5000
Kopiera mitt inlägg där jag kallar dig för rasist
Min fråga var.. Läs själv.
Ok upprepar..suck..
Vill du förlora ditt jobb?
Har jag hotat i juridisk mening.
Notera att jag aldrig har kallat vederbörande för idiot eller dålig på svenska fast korrespondenser från denne varit full med påhopp..
Citera
2015-06-03, 01:41
Medlem
Spritnotas avatar
Det eventuella bettet i handen har INGET att göra med att en man i tjänst som väktare och en man i tjänst som biljettkontrollant, förnedrar en förare som har eller inte har giltig biljett, när denna man har handbojor och är passiv.

Låt oss bortse från kontexten.
Har ett bett utdelas eller inte?

Näe, knappast:
Kontrollanten är kvinna
Hon är en hora
Hon är rasist
Hon förutsåg situationen, att den filmades och skrek detta för att vara ett offer
Gp Gt osv har inte visat foton på bettet
Alla kontrollanter är idioter
Det var ändå en vit kvinna

Jo, kanske:
0.39 in i filmen säger en person att hon blev biten
Hon går iväg och tvättar sin hand
Enda gången hon reagerar är när väktaren provocerar föraren att säga att han inte gjort något
Hon har inte bloggat
Hon har inte dementerat
Hon har inte grinat i media
Kanske har hon gått direkt till sjukvård, arbetsgivare, försäkringsbolag osv (detta bör stå på EJ TROVÄRDIG enligt mobb på Flashback)

Fast hon är ändå en vit rasisthora. Hon bet garanterat sig själv. Man vet ju hur vita kvinnor är som kollektiv. En gång mötte jag en infödd norska. Hon bet av mig pungen. Spottade den över Bottenviken till en hora i Finland. Och alla vet hur alla kvinnor, förlåt - horor - är där. Det är deras gener. Det som ledde fram till denna stund.
Citera
2015-06-03, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av metafysik
Hade varit roligt att se reaktionerna här om chauffören hade varit svensk. Hur kan folk bry sig så mycket om hudfärger idag? Har vi inte kommit längre? Väktaren som skriker åt chauffören som att han skäller ut en unge. Jävla rassar. Det är såna här yrken och såna här situationer som verkligen visar folks rätta ansikten.
Det hade säkert varit större reaktioner..
Citera
2015-06-03, 01:42
Medlem
Citat:
Min fråga var.. Läs själv.
Ok upprepar..suck..
Vill du förlora ditt jobb?
Har jag hotat i juridisk mening.
Notera att jag aldrig har kallat vederbörande för idiot eller dålig på svenska fast korrespondenser från denne varit full med påhopp..
I situationen i videon är det ett hot oavsett om det håller juridiskt eller ej.
Citera
2015-06-03, 01:47
Medlem
Citat:
I videon är det en fråga..
I juridisk mening är det en fråga.
Enligt pöbel eller annan så får vi fastslå det efter gatanslag (the law of the street) vad det är.
Jag trodde vi håller oss till Sverige här.. Var det inte Göteborg?
Citera
2015-06-03, 01:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Det eventuella bettet i handen har INGET att göra med att en man i tjänst som väktare och en man i tjänst som biljettkontrollant, förnedrar en förare som har eller inte har giltig biljett, när denna man har handbojor och är passiv.

Låt oss bortse från kontexten.
Har ett bett utdelas eller inte?

Näe, knappast:
Kontrollanten är kvinna
Hon är en hora
Hon är rasist
Hon förutsåg situationen, att den filmades och skrek detta för att vara ett offer
Gp Gt osv har inte visat foton på bettet
Alla kontrollanter är idioter
Det var ändå en vit kvinna

Jo, kanske:
0.39 in i filmen säger en person att hon blev biten
Hon går iväg och tvättar sin hand
Enda gången hon reagerar är när väktaren provocerar föraren att säga att han inte gjort något
Hon har inte bloggat
Hon har inte dementerat
Hon har inte grinat i media
Kanske har hon gått direkt till sjukvård, arbetsgivare, försäkringsbolag osv (detta bör stå på EJ TROVÄRDIG enligt mobb på Flashback)

Fast hon är ändå en vit rasisthora. Hon bet garanterat sig själv. Man vet ju hur vita kvinnor är som kollektiv. En gång mötte jag en infödd norska. Hon bet av mig pungen. Spottade den över Bottenviken till en hora i Finland. Och alla vet hur alla kvinnor, förlåt - horor - är där. Det är deras gener. Det som ledde fram till denna stund.
Varför hakar du upp dig på "bettet"? Det anmärkningsvärda är att chauffören är deras kollega. De alla är i tjänst. Vilka idioter som behandlar sina kolleger så där. Tror att de är nåt.
Citera
2015-06-03, 01:49
Medlem
Citat:
I videon är det en fråga..
I juridisk mening är det en fråga.
Enligt pöbel eller annan så får vi fastslå det efter gatanslag (the law of the street) vad det är.
Jag trodde vi håller oss till Sverige här.. Var det inte Göteborg?
Jag vet inte riktigt vad du vill säga. Men kanske ska du säga god natt nu? Du börjar bli vimsig.
Citera
2015-06-03, 01:50
Medlem
Citat:
Jag utgår från en gemensam och solidarisk överenskommelse med nära om vilka regler som gäller. Då utgår jag från den svenska lagen.. Du får hänvisa mig till annan lag som folk ska gå efter i Sverige när dom jobbar enligt förordningar och lagar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in