2021-05-11, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av awesome5
Bra! Och hur många? 4 stycken?
Eftersom det är en dold verksamhet ska vi vara glada att det överhuvudtaget finns data.
Citera
2021-05-11, 17:40
Medlem
svampdamps avatar
När ska Polisen tillsammans med Ekobrottsmyndigheten utreda inkomster och deklarationer hos de som prostituerar sig? Har de ens F-skattsedel?
Citera
2021-05-11, 18:15
Medlem
Tandkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Det är något skumt med män som totalt engagerar sig i slika frågor.

Haha, jag håller helt med dig. Hans tvångsmässiga sätt att hela tiden exponera sig själv kring detta känns jävligt shady.
Citera
2021-05-11, 18:21
Medlem
Problemet är att kvinnor säljer sig för pengar för att bekosta sitt lyxliv, resor, dyra märkesprylar eller drogberoende eller båda två. Ingen tvingar de til ldet utan de väljer att ta snabba genvägen istället för som andra bygga upp ett kapital via bättre arbete eller diverse inkomst givande hobbyn som inte innefattar att hora ut sig.
Citera
2021-05-11, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratzkenzy
Problemet är att kvinnor säljer sig för pengar för att bekosta sitt lyxliv, resor, dyra märkesprylar eller drogberoende eller båda två. Ingen tvingar de til ldet utan de väljer att ta snabba genvägen istället för som andra bygga upp ett kapital via bättre arbete eller diverse inkomst givande hobbyn som inte innefattar att hora ut sig.

Frågan på vilket sätt detta är ett problem! För den som vill ha ett "rent" samhälle utan "syndigt" sexliv förstår jag att det är ett problem att andra människor har en annan moral. Men den väsentliga frågan är om det är ett problem för de inblandade tjejerna? De kanske till och med tycker att sälja sex är ett "bättre arbete" (jag känner en tjej som tycker att det är mycket smutsigare att arbeta som sjuksköterska än som eskort)! Och jag känner till flera tjejer som inte "säljer sig ... för att bekosta sitt lyxliv, resor, dyra märkesprylar eller drogberoende" utan säljer sex för att kunna studera utan studieskulder eller som säljer sex för att det ger bra inkomster så att de kan ägna sig åt konstnärliga aktiviteter som ju för de flesta inte är så inkomstbringande.

Så länge det finns tjejer som tycker att sälja sex är ett bra arbete i förhållande till de inkomster de får så kommer Simon och hans gelikar få böla för då kommer de som säljer sex och de som vill köpa sex i gemenskap komma på sätt att inte bli upptäckta av Simon.
Citera
2021-05-11, 19:09
Medlem
Mardolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Det är något skumt med män som totalt engagerar sig i slika frågor.

Det fanns en kvällstidningsjournalist för en massa år sedan som ständigt skrev reportage om prostitution. Visade sig senare att han tydligen förenade jobb med nöje.

Någon som minns vem det var?
Citera
2021-05-11, 20:27
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Simon: "Jag har aldrig varit med om något liknande och ärligt talat så blir jag alldeles matt av att se detta pågår år efter år."

Detta har pågått i minst 200 000 år. Dvs sedan den första människan på jorden.

Simon har höga tankar om sig själv om han tror att han är den som ska sätta stopp på detta. Att just han ska lyckas där ingen annan har lyckats.

Naturligtvis kommer han att misslyckas. Så länge det finns människor på jorden kommer detta att fortsätta. I århundrade efter århundrade. I årtusende efter årtusende.

Andra yrken kommer och går. Världens äldsta yrke kommer dock alltid att bestå.
Citera
2021-05-11, 20:55
Medlem
Gerrard89s avatar
Det är väldigt suspekt att han tycker att sexköp (specifikt män som köper sex av kvinnor) är det värsta brottet som finns.
Citera
2021-05-12, 21:27
Moderator
Neksnors avatar
Sammanfogat två trådar om en polis.

/Mod
Citera
2021-05-12, 23:33
Medlem
Bystskuggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag förstår inte denna smutskastning som finns om Simon Häggström. Han är anställd och gör ett jobb som nog inte är så trevligt alltid. Han har inte stiftat några lagar!

Häggström diskriminerar inte. Därför blir han naturligt illa omtyckt av de som råkar ut för de maktmedel staten ställt till denna despots förfogande.

Han har tagit jobbet, och lägger inga samvetskval emellan att upprätthålla en uppenbarligen feltänkt lagstiftning. Därmed får han nog finna sig i viss smutskastning. De köpare han sätter dit kan ofta råka mycket värre ut trots att de i de flesta fall inte gör en fluga förnär.

Det är ett problem för polisen, att de enda poliser villiga att upprätthålla sexköpslagen måste vara de som helt saknar samvetskval.

Om polisen brydde sig det minsta om att motverka trafficking och tvång inom prostitution borde man genast kräva lagförändringar av Regeringen.

För det är alldeles riktigt förvisso att Häggström skrev inte lagen.
Citera
2021-05-12, 23:45
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga

Det gjorde inte den vanliga fotsoldats SS-mannen heller.

Ändå blev dom moraliskt ifrågasatta efter 1945.
Man måste fundera lite på vad som är viktigt efter ens egen moral, vilken är subjektiv.
Citera
2021-05-13, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bystskugga
Häggström diskriminerar inte. Därför blir han naturligt illa omtyckt av de som råkar ut för de maktmedel staten ställt till denna despots förfogande.

Han har tagit jobbet, och lägger inga samvetskval emellan att upprätthålla en uppenbarligen feltänkt lagstiftning. Därmed får han nog finna sig i viss smutskastning. De köpare han sätter dit kan ofta råka mycket värre ut trots att de i de flesta fall inte gör en fluga förnär.

Det är ett problem för polisen, att de enda poliser villiga att upprätthålla sexköpslagen måste vara de som helt saknar samvetskval.

Om polisen brydde sig det minsta om att motverka trafficking och tvång inom prostitution borde man genast kräva lagförändringar av Regeringen.

Man ska vara lojal mot sin arbetsgivare har jag fått lära mig genom åren!
Köpare som inte gjort en fluga förnär kan nog stämma till viss del. Två saker kan dock nämnas, dels köper de inte sex åker de inte fast. En del män som köper sex tror att de kan uppfylla alla sina fantasier, som de inte får göra i sitt förhållande. Vilket i många fall innebär att tjejen kan råka illa ut. Då duger inte ett försvarstal, "jag har betalat dyrt!, jag gör vad jag vill!"

Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det gjorde inte den vanliga fotsoldats SS-mannen heller.

Ändå blev dom moraliskt ifrågasatta efter 1945.
Man måste fundera lite på vad som är viktigt efter ens egen moral, vilken är subjektiv.

En jämförelse som var fruktansvärt dålig!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in