Citat:
Ursprungligen postat av
Klas-Vegas
Jag förstod vad du menade. Jag är bara inte säker. Idag behöver man inte gå på gatan. de flesta thaimassager har "lyckliga avslut", resa till Dubai och jobba extra som porta-potti ses nästan som en merit.
Ja, sexförsäljning är redan inkorporerat i samhället på olika sätt och vis. Det allra bästa är att legalisera och reglera. Men om man lever i moralismens högborg så blir det tufft.
Citat:
Ursprungligen postat av
loal
Vad har du för belägg att utbudet skulle minska? I USA kan du gå till Figeroa street i LA och Bisonnet i Houston och se uppemot hundra tjejer som säljer sig på gatorna med sina pimps precis bredvid.
Har inga belägg då det är vad jag tror och jag tror inte att resultatet blir signifikant, utan att det finns de (frivilliga horor) som tar sitt pick och pack och drar annorstädes.
Ett annat problem blir ju att vi ev. bara får en massa traffickingoffer som säljer. Vilket är väldigt sunkigt.
Jag tror inte att detta är den bästa lösningen, men att det åtminstone är bättre än att bara kriminalisera ena parten.
Men vi har ju inte många fler alternativ då det bästa alternativet inte är realistiskt i moralismens högborg.