2022-11-10, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av m.g.t.o.w
Fel, sagor räcker vid sexualmål som redan har visars i tråden.

Jag läser FUP:ar och domar och bildar däri min uppfattning. Och det krävs bevis. Många gånger sätter rentav förövarna dit sig själva, med vad de säger i förhör.
Citera
2022-11-10, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag läser FUP:ar och domar och bildar däri min uppfattning. Och det krävs bevis. Många gånger sätter rentav förövarna dit sig själva, med vad de säger i förhör.

Det är när den anklagade inte sätter dit sig själv det ställs krav på bevisning stumpan, förstår du inte ens det.
Citera
2022-11-10, 16:41
Avslutad
Trams finns noll rättsäkerhet för män i detta pisslandet här kan man bli dömd för ångersex, vakna för faan era tröga feministhaggor
Citera
2022-11-10, 18:23
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Nu frågar jag vad det finns för bevis som gör att du är övertygad om att de inte har begått våldtäkterna/att de är oskyldiga? Visst, du påstår att de är dömda utan bevis. Detta vet jag ingenting om då jag varken fått ta del av FUP:ar eller domar i ärendena som rör dina polare. De kanske både är dömda utan bevis och skyldiga som synden till våldtäkt, samtidigt. Eller så finns där bra med bevis, men som du inte räknar som bevis. Eller så är det som du säger: de är oskyldiga och dömda utan bevis och då undrar jag givetvis vad du har för bevis för detta. Har du bevis så är du mer trovärdig och kan dessutom rädda dina polare mot att vara dömda för brott de inte begått. Att du tror att de är oskyldiga håller nämligen inte. Du är partisk och skulle förmodligen se Hit*ler som oskyldig, om han vore din polare. Man står upp för sin polare helt enkelt. Men nu pratar jag om bevis och inte om lojalitet. Så. Har du bevis för att de är oskyldiga?

Det sker vid våldtäkter. Min polare som blev grovt våldtagen av sin pojkvän, för över 20 år sedan, har berättat om detta. Detta var innan man ens började tala om "paralys" vid våldtäkt. Hon berättade då, något år efteråt att vid den första grova våldtäkten hennes pojkvän utsatte henne för, så kunde hon inte röra sig. Hon var kraftigt chockad och totalt handlingsförlamad och tänkte "händer detta mig? Är det jag som blir våldtagen av min pojkvän?". När hon till slut kunde förmå sig att röra sig, började hon försöka ta sig fri, grät och sa åt honom att sluta, då blev han mer hårdhänt och började använda mer våld. Andra gången som han utsatte henne för en andra grov våldtäkt, var hon mer beredd. Hon kämpade då allt hon hade, vilket gjorde att han helt enkelt tryckte ner hennes huvud i en kudde så att hon förlorade medvetandet/blev medvetslös. Hon vaknade sedan upp efter en stund och kände att han fortsatt våldtog henne. Han har erkänt brotten och tom. skrutit om hur han våldtog henne. Han har rentav gjort sina historier mer brutala, än vad hon har berättat att de var. Hon lider fortfarande av avföringsinkontinens och svår PTSD efter övergreppen och allt annat jävulskap han utsatte henne för. Och paralyserad blev hon. och detta under en tid då man inte ens pratade om det. Hon berättade det rentav under en tid, då man inte pratade om sådant. Och nej: han är inte dömd. Hon ville inte gå igenom något sådant. Livrädd för honom. Och ja: han har utsatt minst två till senare. De två har inte heller anmält honom. Och nej: hon har inte tagit ut pengar från sitt försäkringsbolag. Hon har helst bara velat lägga händelserna bakom sig. Och inte basunera ut det till något försäkringsbolag.

Vad gäller Lundgren, så är jag beredd att hålla med. Om hon är den person som höll på och talade om den satanistiska cirkeln? Men inte läkaren. Ge dig. Det enda som får dig att se henne som det är att hon uttalat sig om saker som du tycker är obekväma sanningar. Att våldtäktsoffer ofta blir paralyserade är inte konstigt. Som sagt: har man lite medicinsk kunskap, så är det rentav logiskt att det förhåller sig på det visset.

Ja det jag skrev. Efter typ 8 år innan dom hamnade i rättegång så förstår väl alla att det inte finns några bevis och jag skrev ju som sagt om DNA och avsaknaden av vittnen som var där osv så vad mer skulle behövas menar du? Vad frågar du efter som inte är snömos?

Nej. En flickvän som ser sin pojkväns kuk för 35663 gången lider aldrig av någon typ av chock. Så inga bevis och ingen FUP såklart, sådär låter alla kvinnor som ljuger.

Nej Bingel håller brandtal på ROKS möten och är en allmän galning. Att du som nazifeminist som förnekar att du är nazifeminist så klart inte heller ser andra uttalade nazifeminister för vad dom är säger ju sig självt, det går ju emot din agenda.
Citera
2022-11-10, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ja det jag skrev. Efter typ 8 år innan dom hamnade i rättegång så förstår väl alla att det inte finns några bevis och jag skrev ju som sagt om DNA och avsaknaden av vittnen som var där osv så vad mer skulle behövas menar du? Vad frågar du efter som inte är snömos?

Nej. En flickvän som ser sin pojkväns kuk för 35663 gången lider aldrig av någon typ av chock. Så inga bevis och ingen FUP såklart, sådär låter alla kvinnor som ljuger.

Nej Bingel håller brandtal på ROKS möten och är en allmän galning. Att du som nazifeminist som förnekar att du är nazifeminist så klart inte heller ser andra uttalade nazifeminister för vad dom är säger ju sig självt, det går ju emot din agenda.

Jag menar vad har du för bevis på att de är oskyldigt dömda? Du skriver om avsaknaden på bevis för fällande dom. Men det behöver ju inte innebära att de är oskyldiga till det brott de faktiskt har dömts för. Givetvis ska folk frias om det är brist på bevis, men då jag inte har fått se vare sig FUP eller dom, så vet jag ju inte. Jag litar dock mer på ett objektivt och kompetent rättsväsendet än på en partisk polare till de dömda. Men om du kan ge bevis på att de är oskyldiga, så vore det intressant att ta del av. Tex. att de bevisligen var i Sveg den tid då brottet skedde i Lund. Eller att det finns bevis som tyder på att det var någon annan som har våldtagit kvinnorna, medans dina polare var hemma hos dig personligen och då därmed är alibi vid tiden för brottet. Sådana saker. Så. Har du några bevis för att de är oskyldiga till de brott de dömts för?

Hon såg inte den. Det var inte ens en sexuell situation. Hon skulle iväg i ett ärende och hade dessutom svår tidspress. Då han ryckte tag i henne och gjorde sexuella handlingar med henne som han visste att hon inte ville göra. De hade pratat om det vid tidigare tillfällen och hon hade sagt att hon inte ville göra just detta. När hon fattade vad han var på väg att göra sa hon "nej, jag vill inte" och försökte ta sig fri, men när han tvingade sig vidare med lätt våld, hamnade hon i "frys"-läge. Och läste du mitt inlägg ordentligt, så har han tom. berättat om det hela och tom. skrutit om våldtäkten. Som om en våldtäkt är något att vara stolt över.

En läkare som håller föreläsning på ROKS är alltså nazifeminist enligt dig? Intressant.
Vad är då en professor i historia som håller föreläsning om förintelsen, enligt dig? En nazist?
Vad är då en florist som håller föredrag om olika blommor, enligt dig? En tulpan?
Vad är då en hängiven hundägare som håller kurser i agility, enligt dig? En vildhund?
Du fattar väl ändå att man kan hålla föredrag om något man har kunnande i, utan att det visar på något särskilt alls, förutom att man har kunskap i ämnet?
Citera
2022-11-10, 20:29
Medlem
Citat:
Det är när den anklagade inte sätter dit sig själv det ställs krav på bevisning stumpan, förstår du inte ens det.

Jag har nyligen följt ett fall (dvs. läst FUP och dom). Där kvinnan beskriver skador och där det även finns dokumenterade skador och kort på blod etc. Och där de dömda får det hela att låta som en mysig och lugn sexakt och att de blev förvånade av blodet när de upptäckte det vid sexet osv. Dvs. De har inte erkänt. Men deras historia stämmer intemot den bevisning som finns i ärendet. kvinnans historia stämmer mer med bevisen. Hade de varit smarta så hade de sagt att det var hårdhänt sex och att "hon ville det". Men nejdå, de kör en annan historia. Iaf. den ena, den värsta av de två. Han säger att han "stimulerat" kvinnans hals, medans hon har märke på halsen och själv säger att hon utsattes för strypgrepp så pass att hon tappade andan etc. Och har fått operera bort halsmandlarna, då dessa blivit svullna, troligtvis pga. strypgreppet. Osv. De dömda kör helt enkelt en osannolik historia om man ser till bevisning. Dvs. De sätter i princip dit sig själva.

Sedan misstänker jag att hovrätten kommer ändra domen något. Så den ena blir fortsatt dömd för grov våldtäkt och den andra för straffet sänkt och blir dömd för grov oaktsam våldtäkt, istället för grov våldtäkt. Men vi får se. Domen kanske står fast även i hovrätten.
Citera
2022-11-10, 23:25
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Men du förstår väl ändå skillnaden på att dömas av pöbeln och att dömas av en domstol?
Att dömas av pöbeln är svårt att göra något åt. Pöbeln behöver inte ens bevis. Där räcker med, som några i tråden skriver "en trovärdig saga" för att någon ska bli baktalad och "dömd" av pöbeln (dock kan baktalaren dömas för förtal, men då kan skadan redan vara skedd för den som blivit förtalad).
Men för att dömas i domstol krävs det bevis. JordenIsPlatt menar på att hans polare har dömts av domstol utan bevis. Detta vet vi ingenting om, han vill inte länka maskad FUP och maskad dom i de ärendena. Så det går varken att säga bu eller bä om hans uppgifter vad gäller detta. Han har inte ens redogjort för vilka bevis han har som får honom övertygad om att hans polare är oskyldiga till de våldtäkter de har dömts för och som rättsväsendet också faktiskt har dömt dem för.

Och återigen: det är inte bara kvinnor som blir våldtagna. Det sker även män. Kring 300 per år. Senast för bara några dagar sedan misstänks det att en man blev gruppvåldtagen av några andra män i Åhus. Lagen om våldtäkt/oaktsam våldtäkt är gjord för våldtäktsoffer, vare sig dessa är män eller kvinnor. Vare sig gärningspersonerna är män eller kvinnor. Två kvinnor har rätt nyligen dömts för våldtäkt. Den ena kvinnan våldtog sin sovande pojkvän och den andra våldtog en sovande bekant. För min del blir det väldigt konstigt när vissa verkar tro att en lag är gjord bara för det ena könet och för att sätta dit det andra könet... Det är en skev och verklighetsfrånvänd tro. Lagar är till för offer för lagbrott och till för att sätta dit förövarna/de skyldiga till lagbrottet.
Återigen missar du medvetet hela poängen, så jag kommer inte lägga någon mer möda på att försöka få dig att förstå vad jag vill säga.
Du lyssnar (läser) inte.
Du vill föreläsa för mig, utan att behöva ta in något själv, som i en vanlig vuxen konversation.
Och en sak till:
Du har inte den blekaste aning om hur många män som våldtas varje år.
Inte en susning!

De anmäler nämligen inte, för dels tror ingen på dem, dels skrattar man åt dem, om de som män inte kan försvara sig mot en kvinna, eller ett gäng andra män, som våldtar dem som hat- och förnedringsbrott mot att de är svennar.

Man berättar helt enkelt inte sånt och de kan vara tusentals.
Citera
2022-11-11, 02:19
Medlem
Citat:
Jag har nyligen följt ett fall (dvs. läst FUP och dom). Där kvinnan beskriver skador och där det även finns dokumenterade skador och kort på blod etc.

Wow du har följt ett fall där det fanns skador, men tänk ett steg till hur det är relevant för alla fall där det bara finns en saga från kvinnan och inget mer!
Citera
2022-11-11, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Återigen missar du medvetet hela poängen, så jag kommer inte lägga någon mer möda på att försöka få dig att förstå vad jag vill säga.
Du lyssnar (läser) inte.
Du vill föreläsa för mig, utan att behöva ta in något själv, som i en vanlig vuxen konversation.
Och en sak till:
Du har inte den blekaste aning om hur många män som våldtas varje år.
Inte en susning!

De anmäler nämligen inte, för dels tror ingen på dem, dels skrattar man åt dem, om de som män inte kan försvara sig mot en kvinna, eller ett gäng andra män, som våldtar dem som hat- och förnedringsbrott mot att de är svennar.

Man berättar helt enkelt inte sånt och de kan vara tusentals.

Och du vill föreläsa för mig. Inte sant? och då hoppar jag in och svarar direkt på den fråga som finns riktad till mig. Men självklart läser jag hela dina inlägg.

Fler män kommer givetvis anmäla våldtäkter/oaktsamma våldtäkter om inte dessa lagar ideligen baktalas. Ser män som blivit våldtagna hur ifrågasatta kvinnliga våldtäktsoffer blir, så kommer det givetvis göra det ännu mer svårt för män att anmäla våldtäkt de blivit utsatta för.
Tex. detta med att anse att "kvinnan skulle ha kämpat mer!". Ser en våldtagen man sådana påståenden, så är det givet att han tänker "Jag som man borde ha kunnat kämpa ännu mer än en späd liten kvinna..." Är då förövaren dessutom en kvinna, ja du förstår ju själv? Så vi, bland annat du och jag, som faktiskt vet om att även män utsätts för detta vedervärdiga brott, behöver givetvis stå upp för lagar som rör våldtäkt och stå upp för våldtäktsoffren, oavsett om de är män eller kvinnor. Oavsett om förövarna är män eller kvinnor.

Vissa antifeminister verkar se på lagar som rör våldtäkt/oaktsam våldtäkt, som något som är "mot män och för kvinnor". Så är det inte. Lagar som rör våldtäkt/oaktsam våldtäkt är könsneutrala lagar och är "mot förövare och för offer". Sedan ska givetvis beviskraven vara hårda. Det är "hellre fria än fälla om det inte går att bevisa MGM skuld till brottet, utom allt rimligt tvivel" som gäller, precis som vid andra brott. Men det är rättsväsendets sak att vara hårda med krav på bevis och det är åklagarens sak att leverera bevis. Det är inte pöbeln som ska ifrågasätta våldtäktsoffer. Det blir bara märkligt.

En ändring i lagen är bra för män (liksom för kvinnor). Det gäller kolumnen "jämförbart med samlag". Dvs. att få en pinne i analen räknas som våldtäkt, precis som att få en kauk där. Vilket det givetvis är. Förnedringen är lika stor: att bli avtvingad kläder och förnedrad i analen. Givetvis är det lika mycket våldtäkt att få en pinne som att få en kauk där.

Nåväl pansarvecket. Du får också knuffa till antifeminister i denna tråd och få dem att fatta att lagar om våldtäkter/oaktsamma våldtäkter är till för offren, oavsett om offren är kvinnor eller män. De borde öppna sina ögon. 300 män per år, vågar iaf. erkänna att de blivit våldtagna. Fler skulle det givetvis vara om inte dessa lagar baktalades så ivrigt av antifeminister med förutfattade meningar... Jag har påtalat i över 20 år irl. och i över 2 år här på FB, att även män våldtas. Antifeministerna måste börja vakna upp ur sin dvala och inse att lagen står på offrens sida, oavsett om offret heter Bengt eller Ulla.
Citera
2022-11-11, 03:05
Medlem
Citat:
Wow du har följt ett fall där det fanns skador, men tänk ett steg till hur det är relevant för alla fall där det bara finns en saga från kvinnan och inget mer!

Det är inget "wow" i det. Finns även ett fall jag följde för lite över ett år sedan. Där det inte finns skador, men där mannen sätter dit sig själv i förhör. Hans förklaringar till sitt handlade är så luddiga och märkliga att man nästan tror att han inte var riktigt med i matchen alls. Han blev dömd till våldtäkt, till stor del pga. vad han själv framfört.

Dessa två fall är långt ifrån de enda jag har läst FUP och dom, där förövaren i princip sätter dit sig själv. Även en kvinnlig förövare som våldtagit en manlig sovande bekant, säger märkliga saker i förhör, som gör att hon sätter dit sig själv.

Andra förövare överdriver något kopiöst, så man fattar efter bara några rader att de ljuger och överdriver.

När förövares historier inte går ihop med resten av bevisningen, så anar man ju verkligen ugglor i mossen. Inte nog med att de är våldtäktsförövare, de är dåliga lögnare också.
Citera
2022-11-11, 04:00
Medlem
Citat:
Det är inget "wow" i det. Finns även ett fall jag följde för lite över ett år sedan. Där det inte finns skador, men där mannen sätter dit sig själv i förhör. Hans förklaringar till sitt handlade är så luddiga och märkliga att man nästan tror att han inte var riktigt med i matchen alls. Han blev dömd till våldtäkt, till stor del pga. vad han själv framfört.

Det är inte dessa fall vi talar om din idiot, vi talar om alla fall där det inte finns mer än en saga.

Uppenbart hur du också anser att mannen bevisligen är skyldig för att han i förhör ger luddiga och märkliga svar, män sätts dit på flera års fängelse även när kvinnan som anklagar mannen gör just det.
Citera
2022-11-11, 14:13
Medlem
Citat:
Det är inte dessa fall vi talar om din idiot, vi talar om alla fall där det inte finns mer än en saga.

Uppenbart hur du också anser att mannen bevisligen är skyldig för att han i förhör ger luddiga och märkliga svar, män sätts dit på flera års fängelse även när kvinnan som anklagar mannen gör just det.

Då föreslår jag att du läser en del FUP:ar och domar som gäller våldtäkt/oaktsam våldtäkt. Så att du får se med egna ögon se vad som gäller. Jag har faktiskt inte tagit del av någon FUP+dom där det har handlat om "sagor". Där har funnits annat som starkt talar för att "mardröms-sagan" är sann och riktig.

Ja, som jag skrev: han verkade inte med i matchen. Ett märkligt svar han gav var att han "fick feeling" och därmed började sitt sexuella övergrepp mot målsägande. Tilläggas bör att hon var med sitt jobb på ett spa och gick för att få massage. På detta spa var det ett regelbrott att ha någon intim relation med kunderna. Detta visste han om. Men när han utför sitt arbete så fick han "feeling" och gör handlingar mot målsägande som är jämförbara med samlag. Mot hennes vilja och sedan försöker han även att lägga sig på henne. Då puttar hon bort honom och springer därifrån och anmäler händelsen. Han erkänner, men kommer alltså med olika förklaringar till sitt handlade såsom att han "fick feeling". Han satte helt klart dit sig själv genom det han sagt i förhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in