Citat:
Ursprungligen postat av
Pansarvecket
Återigen missar du medvetet hela poängen, så jag kommer inte lägga någon mer möda på att försöka få dig att förstå vad jag vill säga.
Du lyssnar (läser) inte.
Du vill föreläsa för mig, utan att behöva ta in något själv, som i en vanlig vuxen konversation.
Och en sak till:
Du har inte den blekaste aning om hur många män som våldtas varje år.
Inte en susning!
De anmäler nämligen inte, för dels tror ingen på dem, dels skrattar man åt dem, om de som män inte kan försvara sig mot en kvinna, eller ett gäng andra män, som våldtar dem som hat- och förnedringsbrott mot att de är svennar.
Man berättar helt enkelt inte sånt och de kan vara tusentals.
Och du vill föreläsa för mig. Inte sant? och då hoppar jag in och svarar direkt på den fråga som finns riktad till mig. Men självklart läser jag hela dina inlägg.
Fler män kommer givetvis anmäla våldtäkter/oaktsamma våldtäkter om inte dessa lagar ideligen baktalas. Ser män som blivit våldtagna hur ifrågasatta kvinnliga våldtäktsoffer blir, så kommer det givetvis göra det ännu mer svårt för män att anmäla våldtäkt de blivit utsatta för.
Tex. detta med att anse att "kvinnan skulle ha kämpat mer!". Ser en våldtagen man sådana påståenden, så är det givet att han tänker "Jag som man borde ha kunnat kämpa
ännu mer än en späd liten kvinna..." Är då förövaren dessutom en kvinna, ja du förstår ju själv? Så vi, bland annat du och jag, som faktiskt
vet om att även män utsätts för detta vedervärdiga brott, behöver givetvis stå upp för lagar som rör våldtäkt och stå upp för våldtäktsoffren, oavsett om de är män eller kvinnor. Oavsett om förövarna är män eller kvinnor.
Vissa antifeminister verkar se på lagar som rör våldtäkt/oaktsam våldtäkt, som något som är "mot män och för kvinnor". Så är det
inte. Lagar som rör våldtäkt/oaktsam våldtäkt är könsneutrala lagar och är "mot förövare och för offer". Sedan ska givetvis beviskraven vara hårda. Det är "hellre fria än fälla om det inte går att bevisa MGM skuld till brottet, utom allt rimligt tvivel" som gäller, precis som vid andra brott.
Men det är rättsväsendets sak att vara hårda med krav på bevis och det är
åklagarens sak att leverera bevis. Det är
inte pöbeln som ska
ifrågasätta våldtäktsoffer. Det blir bara märkligt.
En ändring i lagen är bra för män (liksom för kvinnor). Det gäller kolumnen "jämförbart med samlag". Dvs. att få en pinne i analen räknas som våldtäkt, precis som att få en kauk där. Vilket det givetvis är. Förnedringen är lika stor: att bli avtvingad kläder och förnedrad i analen. Givetvis är det lika mycket våldtäkt att få en pinne som att få en kauk där.
Nåväl pansarvecket. Du får också knuffa till antifeminister i denna tråd och få dem att fatta att lagar om våldtäkter/oaktsamma våldtäkter är till för offren, oavsett om offren är kvinnor eller män. De borde öppna sina ögon.
300 män per år, vågar iaf. erkänna att de blivit våldtagna. Fler skulle det givetvis vara om inte dessa lagar baktalades så ivrigt av antifeminister med förutfattade meningar... Jag har påtalat i över 20 år irl. och i över 2 år här på FB, att även män våldtas. Antifeministerna måste börja vakna upp ur sin dvala och inse att lagen står på offrens sida, oavsett om offret heter Bengt eller Ulla.