Citat:
Ursprungligen postat av
Milmerokin
Jaha, så när jag skriver ordet anpassningsbarhet så ser du bara just det ordet och inte vad jag egentligen avsåg med det, i vilken kontext jag satte in det i? På vilket sätt menar du att din länk ger relevant svar på det jag frågade om? Kom ihåg att jag inte på något sätt påstår att anpassning inte existerar.
Jag svarade på den texten jag citerade och det är det svaret gäller. Om du inte tycker att du får ut något av det så kan du ju ignorera det i vanlig ordning.
Citat:
Det är DU som påstår att det är samma sak, att det ena leder till det andra.
Jag diskuterar om det övergripande och försöker göra mig förstådd medan du bara fortsätter påstå att det du tror är bevisat eftersom du tror på det.
Nej, det försöker jag inte alls påstå. Det är bevisat till den grad vetenskapliga teorier någonsin är bevisade. Du och dina halmgubbar.
Citat:
Kan du ge länkar eller förklara mer ingående vad man funnit och hur det leder till att livet måste ha utvecklats från en encellig organism till dagens alla arter?
Ingenting MÅSTE något, däremot är det den mest troliga modellen.
Citat:
Varför skulle de inte lämna fossil? Man anser ju att man funnit 3,5 miljarder år gamla fossil från bakterier.
Du har rätt. Vissa typer av bakterier kan lämna fossiler och man har hittat upp emot 1 miljard år gamla bakterier av typen cyanobakterier. Däremot är de flesta bakterierna och encelliga varelserna inte särskilt lämpade för att lämna fossiler. Inte på samma sätt som ex. dinosaurier.
Citat:
När du skriver ordet "utvecklades" så tar du för givet att det över huvud taget kan sägas ha utvecklats med den typ av utveckling som krävs för att gå från urcell till människa. Redan där är du inne i tolkning. Att man observerar genetisk förändring och anpassning till miljö leder INTE automatiskt till den sortens utveckling du vill få det till.
Evidensen stödjer utveckling. Ingenting annat förklarar det lika bra och går att falsifiera och har inte blivit det. Vad är det som säger att det INTE leder till den sortens utveckling? Är det din tur att bevisa något, du med dina absoluta påståenden?
Citat:
Återigen använder du ordet 'utvecklas' som om det är utveckling det är frågan om. Det är genetisk förändring som syns, anpassning till miljö osv, att det är utveckling det är frågan om är en tolkning utifrån ett ateistiskt antagande.
Hahaha, ateistiskt antagande igen. Du med dina hittepådefinitioner. Det börjar bli komiskt. Dina argument har reducerats helt till retorik och att märka ord. Känns det bra?
Citat:
Det är ingen som förväntar sig att man borde se gudar fräsa runt och trolla fram färdiga arter - utom ateister då, som utifrån denna halmgubbe ser det som vetenskapligt bevisat att Gud inte skapat.
Det är ju ni som förväntar er att det ska dyka upp magiska mellanformer utan koppling till tidigare former som är nästan identiska. Någonstans måste de ju komma ifrån om det inte är utveckling från den tidigare formen. Då borde det ju finnas en magisk, kanske osynlig, skapargud som fräser runt och trollar fram färdiga arter då och då.
Citat:
Därför att det visat sig att ateister hävdar att denna fråga har betydelse för deras ställningstagande vad gäller skapelse och utgår från att vetenskapen genom detta har bevisat att Gudstroende har fel och därför ställer sig frågor av typen varför "religiösa" motsätter sig "vetenskapen".
Ateister hävdar? Det är ju oftast troende som tjafsar om evolution och kommer med sina usla argument. Det finns gott om troende som menar att Gud skapade evolutionen. Tro är inte avhängigt på evolution, däremot verkar det sticka i ögonen på bokstavstroende.
Däremot är du ju nu på en helt annan planhalva när du tjafsar om att radiometrisk datering skulle vara fel och det ena med det andra. Om du verkligen vill kolla om dina argument håller kanske du inte skulle diskutera med lekmän utan hitta folk som faktiskt lärt sig om ämnet på riktigt? Åtminstone om du inte vill vara dogmatisk om dina åsikter.