2015-03-04, 18:20
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kkasem
Den första är en av mina teorier ja, vilket är helt rimligt ditt fån. Mycket mer rimligt än dina konspirationsteorier. Återigen: TEORI.

Nummer två: Din första mening där är synnerligen konstig då jag inte ens nämnt en jude. Men dina hjärnceller verkar ju leva såhär:

Att en syrian skulle hjälpa en somalier att utföra ett islamistiskt terrordåd är osannolikt oavsett hur snedvriden bild du har utav verkligheten.
Förlåt men jag var bara tvungen att lägga till det efter de otaliga gånger du skrivit "en kristen irakier och en muslimsk somalier", ska de sen gå in i en bar så gör de ju alltid det i tre så varför lämna judarna utanför?
Sen blev du ju överförtjust när någon annan i tråden råkade skriva "alla bomber" och du lyckades hitta ett förslag på när någon kan råka spränga en bomb utan att det skulle räknas som en terroristhandling och du följer nu efter den människan som en ettrig liten tax.

OnT, han som nu är anhållen, hur länge kan de hålla kvar honom innan de antingen måste åtala honom eller släppa honom fri? OM det skulle visa sig att han är skäligen misstänkt för att ha förberett sig på att utföra ett större terrordåd, kan de då hålla kvar honom längre än normalt utan att ha några som helst bevis mot honom?
Någon som vet om SÄPO fortfarande är inblandade?
Citera
2015-03-04, 18:24
Medlem
FarbrorBerits avatar
Snutet ur näsan (ren spekulation från min sida alltså): Kan det vara så att de höll på med att aptera en bomb i lägenheten för att komma åt den som hyrde i andra hand? Det kan ju vara ett tredje, möjligt, spår.
Citera
2015-03-04, 18:25
Medlem
vanligajags avatar
Citat:
Kanske för att alla bomber inte är tänkta att användas inom terrorism. Men du verkar ju insnöad på att alla bomber = terrorism. Då vet vi det.

Snälla rara du. Du måste väl ändå MEDGE att i största allmänhet så tillverkar man inte bomber för att det är kul ??
Man detonerar dem inte heller enbart för att det är KUL - så där i största allmänhet.

Bomber tillverkas för att åsamka skada någonstans. Och nu pratar vi inte det promilliga undantaget som DU åberopar = att bomben är någons "leksak".
Citera
2015-03-04, 18:26
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorBerit
Snutet ur näsan (ren spekulation från min sida alltså): Kan det vara så att de höll på med att aptera en bomb i lägenheten för att komma åt den som hyrde i andra hand? Det kan ju vara ett tredje, möjligt, spår.

Intressant då flera som känner de båda döda tidigare kommenterat att de inte hade någon känd koppling till lägenheten.
Citera
2015-03-04, 18:37
Medlem
Citat:
Ägs av en 24 årig kvinna från Linköping. Intressant om detta hör hit.
Nyligen köpt också. Värsta ståhejet på vägen hem.
Citera
2015-03-04, 18:46
Medlem
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3013288

Pistol hittad?
Citera
2015-03-04, 18:53
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spaghetti
http://www.sn.se/nyheter/nykoping/1.3013288

Pistol hittad?
Det verkar som om de snart kommer ha bilden klar angående dessa terrorister. Det kommer visa sig vara antisemiter som siktat på att attackera judar i Sverige pga hatet mot Israel. En verkar vara palestinier, en Iranier och en Irakier om hönsen i tråden har kacklat någorlunda rätt.
Citera
2015-03-04, 18:54
Medlem
otukts avatar
https://polisen.se/Aktuellt/Pressmed...ce=twitterfeed

Om dagens avspärrningar enligt snuten.
Citera
2015-03-04, 18:55
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Har jag sagt att de tänkt göra det? Eller svarade jag på vad bomber kan användas till?
Men det har du redan svarat på flera gånger i tråden men visst får du hålla med om att om en bomb briserar i en lägenhet där återgångsförbrytare befinner sig så minskar sannolikheten att de bara ville experimentera?
Visst, än så länge är ingenting omöjligt men som det ser ut just nu så tänkte de nog använda bomben för att antingen skada eller skrämma någon/några.
Det är min teori.
Citera
2015-03-04, 18:55
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Det verkar som om de snart kommer ha bilden klar angående dessa terrorister. Det kommer visa sig vara antisemiter som siktat på att attackera judar i Sverige pga hatet mot Israel. En verkar vara palestinier, en Iranier och en Irakier om hönsen i tråden har kacklat någorlunda rätt.

Iranier och irakier?

Det var väl en somalier och en syrian? Syrianer är en kristen etnisk folkgrupp och brukar inte ha så mycket emot judar.
Citera
2015-03-04, 18:57
Medlem
kkasems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eireann
Men det har du redan svarat på flera gånger i tråden men visst får du hålla med om att om en bomb briserar i en lägenhet där återgångsförbrytare befinner sig så minskar sannolikheten att de bara ville experimentera?
Visst, än så länge är ingenting omöjligt men som det ser ut just nu så tänkte de nog använda bomben för att antingen skada eller skrämma någon/några.
Det är min teori.

Ja din teori är fullt möjlig. Jag delar samma teori som dig- att bomben var tänkt att antingen skada eller skrämma. Men jag håller mig till att det är en teori och inte som flertalet andra här- att det är fakta

Edit: Nu släpper vi det och koncentrerar oss på topic.
Citera
2015-03-04, 18:58
Medlem
Roffegfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Usch ,börjar bli obehagligt detta.
Vart är detta land på väg och när ska någon sätta ner foten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in