Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-11, 12:43
Medlem
När man läser dagstidningar och vad media i allmänhet skriver om Flashback så benämns sidan ofta som en hatsida, där människor samlas för att sitta och hata.

Vad det däremot skrivs mindre om är de övriga 90% av forumet. De 90% som fått journalistpriset, alla de som hjälper till när bilen gått sönder, de användare som tipsar om hur du överlever på 100 kr på en månad eller de trådar som lockar till skratt.

Jag tänkte att vi kunde använda denna tråden till att lyfta fram de positiva sidorna av Flashback som faktiskt finns. Så varför tycker du Flashback som forum är bra och finns det någon tråd/ användare eller annat som är värt att lyfta fram?
Citera
2015-02-11, 12:55
Medlem
Ostfralla2000s avatar
En bra sak är att folk tycker så olika om allt möjligt. Jag hittar ofta nya sätt att se på saker när folk lyfter fram bra argument för saker som jag tidigare tyckte var fel.

Humorn är viktig också, finns ju hur många roliga trådar som helst.

Måste slå ett slag för trådarnas tråd: Den episka och sanna historien om Gangsterkungen Raffa Pancamo: (FB) Raffa Pancamo/Gangland Sweden
Citera
2015-02-11, 13:00
Medlem
Avslöjandet av fuskande naturfotografen: (FB) Fuskande naturfotograf! Terje Hellesø (Bevisat, sammanfattning i startinlägget) och dess efterföljande pris: http://www.ajour.se/flashbackanvandare-far-mediepris-fran-sr/
Citera
2015-02-11, 13:26
Medlem
swimp78s avatar
Bjästa-skandalen kom väl fram i ljuset tack vare tråden på Flashback
Citera
2015-02-11, 13:31
Medlem
Alla varningar & erfarenheter som människor delar med sig av, gentemot företag & privatpersoner som beter sig oetiskt eller bryter mot lagen. Så man vet vilka man i samhället ska undvika.

Till exempel (FB) HÅLL ER BORTA FRÅN COMPELLO INTERNATIONAL!!! (Anställd talar ut)

Evigt tacksam för sådan information
Citera
2015-02-11, 14:01
Medlem
yggdrazils avatar
Alla underforum som inte är länkade till politik brukar fungera bra. Jag har inte erfarenhet av alla, men under Data, Kultur, Mat, Vetenskap och Övrigt har jag haft lika konstruktiva diskussioner som annorstädes.
Citera
2015-02-11, 16:16
Medlem
Dharmabums avatar
Flashback fungerar som en kompetent dygnetruntbemannad universalfelsökning som kompletterar och ofta är bättre än t ex ett företags tekniska support och sjukvårdsupplysningen.

Det mesta jag kan om t ex sous vide matlagning, datasäkerhet och astronomi har jag lärt mig genom flashback.
Citera
2015-02-11, 17:17
Medlem
N3ss3s avatar
Flashback har Sveriges mest trafikerade spelforum om jag förstått saken rätt, och det är stort.

Det kanske inte är den bästa ordningen jämt eller de senaste nyheterna, men jag har spelat med ett antal personer därifrån som jag håller kontakten med. Det finns verkligen communitykänsla och en möjlighet att skaffa vänner med liknande intressen.

Det är lite som med samhället i stort, alla mynt har två sidor. Dock tycker jag personligen det goda stort överväger det sämre.
Citera
2015-02-11, 17:39
Medlem
bitch-sandwichs avatar
Flashbacks "avdelning" för litteratur och humor är riktigt mysiga ställen att hänga på
Seriöst, rekommenderar varenda person, som för tillfället känner sig lite deppig eller uttråkad, att besöka humor.
Citera
2015-02-11, 20:24
Bannlyst
Richard o co se hit!/Den bra sidan av flashback!

Personer som överväger självmord får hjälp:

(FB) Snart utkastad, inget jobb, inge pengar, tung depression. Självmord?
(FB) Min högsta och enda dröm att avsluta jordelivet
(FB) Ensam, trött på livet, trött på svek o motgångar
(FB) Vill inte leva mer!!
(FB) Jag planerar att ta mitt eget liv.

Största platsen för folk som ska göra hp

(FB) Högskoleprovet

Bonus:

Flashback är awesome!/Fyll på!
Citera
2015-02-11, 20:56
Medlem
ascHacks avatar
Mest visningar i största underforumet Relationer och Samlevnad: (FB) Bästa sättet att hantera en kärlekssorg? (Sammanfogad tråd /Mod)

Hur man hanterar olika typer av sorg efter att ha förlorat sin käresta, familjemedlemmar som gått bort med mera. Flera tiotusentals personer som garanterat har fått hjälp eller som har mått bättre efter alla stöd och råd.

I kontrast till all skrämselpropaganda som AB kräker ur sig.
Citera
2015-02-11, 21:00
Den här är väl medmänsklig och fin?

Någon att prata med?
(FB) Behöver någon att prata med (Gäller alla /Mod)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in