Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-03, 21:27
Medlem
Headbangarens avatar
Har så mycket skamkänslor och ånger över saker jag har gjort. Har verkligen varit ett as och har så mycket ångest att jag inte pallar mer!! Orkar inte!! Bor nära järnvägen, men vågar inte det heller!!!! Vill säga förlåt för hela världen, att alla ska veta att jag är ett as och att någon kan mer än gärna komma och skjuta mig. Att ständigt ha ångerveckan kroppen dödar mig inombords!!!!

Snälla ta mig från denna jävla värld, har förstört tillräckligt för mig själv.
Citera
2015-02-03, 21:31
Medlem
Smuldegarns avatar
Ta tag i det då? Ifall du tar livet så kommer denna bild av dig finnas kvar i all evighet, men ifall du lever så har du chansen att börja om på nytt. Ta tag i dina problem istället för att vika sig för dem!

Du kan PMa ifall du vill prata om det
Citera
2015-02-03, 21:31
Medlem
Chimaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Headbangaren
Har så mycket skamkänslor och ånger över saker jag har gjort. Har verkligen varit ett as och har så mycket ångest att jag inte pallar mer!! Orkar inte!! Bor nära järnvägen, men vågar inte det heller!!!! Vill säga förlåt för hela världen, att alla ska veta att jag är ett as och att någon kan mer än gärna komma och skjuta mig. Att ständigt ha ångerveckan kroppen dödar mig inombords!!!!

Snälla ta mig från denna jävla värld, har förstört tillräckligt för mig själv.

Nej! försök att inte tänka så! ingenting löser sig av att du försvinner..

Kan du inte prova att söka hjälp hos psykolog? Prata med en professionellt utbildad person, kbt, kurator? be om ursäkt till de du sårat?
Citera
2015-02-03, 21:32
Medlem
Chimaras avatar
Om det känns bättre så har nog alla människor säkerligen gjort saker de ångrar över, för ingen är felfri. om det är en liten tröst..
Citera
2015-02-03, 21:33
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chimara
Om det känns bättre så har nog alla människor säkerligen gjort saker de ångrar över, för ingen är felfri. om det är en liten tröst..

Detta!
Misstag upprepas av alla människor och blir endast bättre ifall vi lär oss av dem

EDIT: (FB) Att köra på en människa och komma undan? Har du gjort detta?
Citera
2015-02-03, 21:39
Medlem
Kan vara bra att prata med någon!

Nationella hjälplinjen

020-22 00 60

Hoppas du mår bättre snart.
Citera
2015-02-03, 21:41
Bannlyst
Jag har inte varit det aset som du verkar ha varit men likfan mår jag precis som du, jag är nu helt inne i en förträngningsfas har gått igenom många olika på senaste.

Jag ser det såhär att jag kommer förstöra så många liv när jag tar mitt eget så jag hänger i tills jag stupar, har du inga nära och kära så go for it.

Man hamnar i ett mående som inte är värt att leva och det går ALDRIG förstå för den som inte varit där, det är en jävligt otäck insikt när man har förståelse för folk som väljer att avsluta sina liv.

Jag tror aldrig en person som har varit psykiskt frisk kan få den insikten och förståelsen.

Ok se bara till att göra allt vad du kan, söka hjälp försöka ställa allt tillrätta be om förlåtelse osv innan du avslutar ditt liv, vill du göra det idag så kämpa ett år till.

Ja jag vet hur det är, jag väljer att inte förklara min situation då jag varken vill outa mig och så skäms jag för jag mår dåligt.

Och höll på att glömma ingen alkohol eller droger, har aldrig drogat själv men pimplat endel alko och det hjälper ju inte till att reda ut sin vardag direkt. Nu är jag hyffsat nykter sen 1 år tillbaka inte hjälpt mig så jävla mycket men fy fan vilken ångest och handlingsförlamning ett hårt supande kan frambringa.

Vart du en befinner dig så kan du kontakta akutpsyk eller någon att prata med dom finns tillgängliga dygnet runt, googla dig fram eller ring 1177 så guidar dom dig vidare.

Alla som du gjort illa och skadat säger du... tror du dom kommer må bättre eller sämre av att du försvinner, ta ett tag till kämpa på i ett år till ge ditt allt om allting är lika jävligt om ett år så gör vad du vill men då ska du gjort allt i din makt!

Jag har själv hållit på i flera flera år nu och anser mig ha rätten att avsluta mitt liv när jag vill för jag har försökt så hårt att få må bra men jag tar några andetag till.
Citera
2015-02-03, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Smuldegarn
Detta!
Misstag upprepas av alla människor och blir endast bättre ifall vi lär oss av dem

MEN VAD I HELVETE lägger jag ner en massa energi på ett troll för ska börja kolla tidigare trådstarter innan jag postar.

Kan iofs varit en trolltråd då men denna är sann....
Citera
2015-02-03, 21:45
Medlem
Smuldegarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motoracer
MEN VAD I HELVETE lägger jag ner en massa energi på ett troll för ska börja kolla tidigare trådstarter innan jag postar.

Oavsett ifall det var är ett troll eller inte så gjorde du en god gärning och ifall det inte är ett troll så kan han ha fått en insikt. Du gjorde något bra oavsett, så se inte det som onödigt spenderad energi
Citera
2015-02-03, 21:53
Bannlyst
Citat:
Ta tag i det då? Ifall du tar livet så kommer denna bild av dig finnas kvar i all evighet, men ifall du lever så har du chansen att börja om på nytt. Ta tag i dina problem istället för att vika sig för dem!

Du kan PMa ifall du vill prata om det

Exakt!

Om du dör kommer du ha samma rykte om att vara ett as förevigt. Nu har du chansen att gottgöra det! Ändra folks uppfattning om dig.
Citera
2015-02-03, 23:22
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Detta!

NEJ har inte gjort det, men har så mörka tankar ibland. Men det var en trolltråd.

Gick nyss på tågrälsen, men förstod att det var fel. En kompis ringde polisen, och de ville att jag skulle åka till en jourmottagning. Men jag sa att jag vet att jag inte skulle någonsin kunna ta livet av mig, vill bara ha redskap för att kunna klara av livet. Efter 20 min med dem gick de med på att jag kunde gå hem igen, men att jag ska kontakta psykiatrin imorgon när jag vaknar.

Är för närvarande sjukskriven, klarar inte av ett jobb, hatar varenda del av mig själv. Men: JAG VILL försöka. JAG VILL må bra. Vet inte tillvägagångssättet bara.
Citera
2015-02-03, 23:25
Medlem
Headbangarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motoracer

Detta är ingen trolltråd. TRO MIG.

Så otroligt tacksam för att du besvarade mig i denna tråd. Vill må bra, vill kunna vara en "vanlig" människa som lever ett vanligt liv. Vägen dit är svår dock :/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in