2015-02-11, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Mm men vissa idioter verkar ju inte förstå det...

freedom of speech includes freedom to offend people

Det är tom helt lagligt i USA att stå o skrika ut rasistiska slagord... gå runt i SA uniformer osv... i Sverige skulle du bli offentligt avrättad...

Nu är det inget jag gör eller skulle ens tänka drömma om att få göra... men har man "yttrandefrihet" ska det fan vara det också...

Precis. Yttrandefrihet är att få göra allt det där, hur osympatiskt det än är. Förstår man inte det förstår man inte alls konceptet yttrandefrihet.
Citera
2015-02-11, 21:57
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Jag diskuterade lagen - hets mot folkgrupp. Bryter man mot den på flashback så riskerar man få stå till svars för det. Överens? ha ha det är ju svårt argumentera för något en del uppenbarligen inte förstår

Stå till svars säger du. Så att bli offentligt uthängd i Expressen eller Aftonbladet är alltså ett helt OK sätt att "stå till svars" ? Lite sisådär rättssäkert, om man säger så....
Lite som en modern variant på lynchmobb.

Själv tycker jag nog snarare att det är bäst att överlåta rättsskipandet till våra myndigheter. OK för dig också?
Citera
2015-02-11, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Vad svammlar du om? Man kan inte räkna med det sker publiceringar över de brott som sker i det här landet. Media väljer på ett selektivt sätt ut vad de ska publicera. Hur grovt brottet är spelar mindre roll, vad som är viktigt är hur det passar in i den bild media vill ge av samhället. Och vad har styrelseskicket med media att göra i det här fallen?

Men kom in i matchen! ha ha vi diskuterar att AB har avslöjat hatare på FB. Tråden handlar om det. Det är ju på grund av att lagbrott skett som en plats som flashback granskas. Är du med? och lagstiftningen bestäms av de som folket röstat fram. Det kan ju inte komma som en överraskning då att det kan bli såhär. Man kan inte bryta mot lagar oavsett var och ta för givet att inget händer.
Citera
2015-02-11, 21:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KochK
Vad fan har ni på flashback och göra då?
Det kanske finns folk som tycker att dom inte uttalat sej hatande / kränkande om andra som ser ner på den delen av flashback dom ser som ett slags "flashback-slödder" bestående av hatiska rassar som skriver vad som helst och denna "flashback-elit" ser sig som för mer än alla andra
Citera
2015-02-11, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Stå till svars säger du. Så att bli offentligt uthängd i Expressen eller Aftonbladet är alltså ett helt OK sätt att "stå till svars" ? Lite sisådär rättssäkert, om man säger så....

Själv tycker jag nog snarare att det är bäst att överlåta rättsskipandet till våra myndigheter. OK för dig också?

AB har inte dömt ut några straff som domstolen kan döma ut. Så vad är rättsskipandet du härrör till?
Citera
2015-02-11, 22:00
Medlem
Woffeltoffels avatar
Detta kanske en juridikutbildad person kan svara på..

Är inte flashback USA-baserat? Servrarna är väl också baserade där?

Om så är fallet, gäller svensk lagstiftning ifall nån skulle begå brott, typ "hets mot folkgrupp" genom att skriva nåt "olämpligt" på Flashback?
Citera
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Du använder ordet "vi" fel för flashback är en brokig skara. Alla tycker inte som du. Det finns flashbackare som tycker AB gör rätt.

En generell term, för aldrig någonsin har jag sett dig och dina likar här på forumet diskutera här på forumet innan, speciellt inte i de politiska forumen. Opportunister....

Däremot finns det ju såklart en hel del äckliga vänsterspöken som gottar sig åt att rasisterna nu svettas och hängs ut i media. Det är ju klart, de saknar både intellekt och moral, det hade varit annat ljud i skällan ifall det vore regimkritisk-media som hade hängt ut vänsterextrema på flashback. Hycklare med andra ord.

I varje fall, ni är i minoritet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Johnnyhotter
Vem fan bryr sig? Tror du det här kommer påverka någonting förutom ökat hat emot aftonhoran och dess smutsiga anhang?

Folk kommer fortsätta, bara välja säkrare gratis mailadresser. Hur lätt somhelst.

Men om du vill hata AB så fine with me Jag förstår inte ditt argument. Ok fortsätt hat då. Skulle det på nåt sätt beröra mig?
Citera
Medlem
Drozds avatar
Pösmunken Jan Helin bryr sig självfallet inte ett smack huruvida Kakan Hermansson blivit hotad, om någon blivit kallad "blatte" eller om drogreklamen på FB.
Det han i själva verket ororar sig över är att FB och annan alternativmedia stjäl en massa läsare, hotar AB:s och resten av gammelmedias sanningsmonopol samt dessutom avslöjar deras lögner.

Sen ogillar han nog kraftigt FB-uttrycket "Aftonhoran" också eftersom han ser sig själv som en upphöjd och samhällsviktig "publicist", den mallgrodan!
Citera
2015-02-11, 22:01
Bannlyst
Citat:
Jag diskuterade lagen - hets mot folkgrupp. Bryter man mot den på flashback så riskerar man få stå till svars för det. Överens? ha ha det är ju svårt argumentera för något en del uppenbarligen inte förstår

Lagar som är fel bryter man mot. Det kallas civilkurage.
Citera
2015-02-11, 22:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Fast nu kom dom inte med lynchningar utan mer med olika slags frågor. En del av dom var tuffa det kan jag hålla med om
Citera
2015-02-11, 22:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
AB har inte dömt ut några straff som domstolen kan döma ut. Så vad är rättsskipandet du härrör till?

Du anklagar människor i denna tråd för att vägra förstå, men du är själv lika ignorant...

Juristen blev sparkad efter Aftonhorans avslöjanden tex de har ju gjort de i princip omöjligt för honom att få jobb med nuvarande regim i detta land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in