2015-02-11, 20:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Varför är anonymitet så viktig för dej? Är du en gummirygg som inte vågar stå för dina åsikter?

Handlar om yttrandefrihet. I det här landet ska alla tycka som media och p*litikerna, annars är man "lustig" och måste tillrättavisas. Och jag talar inte om hat. Olika åsikter är viktigt att kunna ha.
Citera
2015-02-11, 20:19
Medlem
Malingins avatar
Citat:
Varför är anonymitet så viktig för dej? Är du en gummirygg som inte vågar stå för dina åsikter?

Anonymitet är inte viktigt tycker du? Allt ska ut till allmän beskådning?
Läs Big Brother.

Du får nog acceptera att dina medmänniskor i samhället har saker som de inte vill dela med alla.
Förstår inte problemet med det.
Citera
2015-02-11, 20:19
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkelfnutt
Flashbacks regler. "1.06. Användarnas anonymitet".
Det är inte förbjudet att outa sig själv.
Btw, han har redan outat sig. Jag vet, jag blev också förvånad!

Dock så kanske det inlägget har raderats av mod.
Citera
2015-02-11, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Malingin
Anonymitet är inte viktigt tycker du? Allt ska ut till allmän beskådning?
Läs Big Brother.

Kommer tyvärr bli så i framtiden. Ta bara dagens smartphones med fingeravtryck-läsare och inbyggd mic/lins. Vad är nästa steg.
Citera
2015-02-11, 20:20
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sang
Och sen känner ju sig media pressade i konkurrensen. Annonsörerna och läsarna flyr och tidningarna blir därför tunnare och tunnare.

Man skär ned och skär ned. Slår ihop tidningar, t ex.

Centern sålde sina tidningar i rättan tid och är därför Europas rikaste parti. Men köpare kämpar med problem som bara blir värre och värre.

Därför hetsen mot alternativmedia.

Nåja , du framför ju inga revolutionerande tankar direkt. De vet ju alla om att de förr eller senare måste existera till stor del på nätet, så sluta upp med att prata som att de bara står vid sidan om och tittar på. Vissa tidningar kommer klara omställningen till online, andra inte.
Jämför med några år sen när alla satt o läste Metro på tunnelbana/spårvagn/buss. Nu sitter alla med mobil istället.
Kanske där skon klämmer för AB lite också. Online är flashback stort.....Jan Helin är arg.
Citera
2015-02-11, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Men har du svårt att förstå?
Nej, he har fortfarande inte gjort sig skyldiga till något lagbrott.

Jag kan säga att jag tycker att du är en idiot. Senare kan jag ångra ordvalet och be om ursäkt. Det betyder inte att det hade varit ett lagbrott att kalla dig för idiot. Det är en fråga om moral.

Du är medveten om att man kan ha brutit mot lagen utan att vara dömd för det? Det hoppas jag du förstår. Det är en sak att kalla någon för idiot eller att bryta mot en lagt till exempel hetsa mot folkgrupp. Det är ju en lag, vad förstår du inte?

Du missar hela poängen med varför journalister granskar saker och om det upptäcks att det exempelvis bryts mot lagar, då kommer media publicera m.m. Det är ju ingen big surprise
Citera
2015-02-11, 20:21
Medlem
Upprycknings avatar
Citat:

Att få yttra sig utan att få sparken från jobbet, bli av med vänner, osv är inget du tycker folk förtjänar?

Sverige är på väg att bli en diktatur och där får man gummirygg på riktigt om man yttrar åsikter som makten inte gillar...
Citera
2015-02-11, 20:22
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Förr fanns det troll med kvalitet, som Hyland och Sturarna. Eller är du såhär dum på riktigt?

Man ger inte fienden något gratis, det är bara så. Det är dessutom inte ens ett argument att det skulle vara fel att vara anonym så länge som det bemöts med repressalier att inte vara för massinvandring finansierad via skattsedeln osv. För övrigt har det redan förut nämnts i tråden att de som röstar i politiska val faktiskt gör det helt anonymt.

Kanske off topic, men vad får dig att alla Hyland för troll?
Citera
2015-02-11, 20:24
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Anonymitet är ett grymt bra sätt att kunna säga det man faktiskt tycker, flashback har gjort mycket mer och mycket bättre avslöjanden än hela Svenska journalistkåren. Flashback hjälper Polisen, då de läser en hel del här. Hade inte användare skyddats av anonymitet hade det inte blivit några större avslöjanden folk hade inte vågat säga vad de tycker eller vad de vet.
Citera
2015-02-11, 20:25
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uppryckning
Att få yttra sig utan att få sparken från jobbet, bli av med vänner, osv är inget du tycker folk förtjänar?

Sverige är på väg att bli en diktatur och där får man gummirygg på riktigt om man yttrar åsikter som makten inte gillar...

På väg? jag tycker redan vi är en diktatur... först "decemberuppgörelsen" och nu detta...

Tyvärr är svenska folket ett mycket fegt folk... hade detta varit i Frankrike hade lynchmobbarna redan mobiliserats för att få bort Aftonbladet för gott...
Citera
2015-02-11, 20:26
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Finns det någon forskning som säger något om förhållandet mellan medias kampanjande mot SD, tigande om verkligheten angående invandringsproblemen osv. och det ökande så kallade näthatet?

Vore intressant att få se om det finns ett samband, att jargongen och språket på nätet har blivit råare i takt med ökande invandringsrelaterade problem, mörkande från medias sida och en utbredd pk-ism i samhället.

Kanske är det bland annat Aftonbladets fel att skogshuggaren ville gå bärsärkagång i radiohuset, inte helt osannolikt faktiskt.

En smula off-t men.., blir att tänka på följande sak.

I Norge startades det ett norge-vänligt parti (kommer ej ihåg vad de hette, eller om det var på 80 eller 90-talet. Vet inte ens vad de egentligen stod för. Det var innan jag flyttade hit.)

Hur som haver, man hade samlat ihop x antal tusen röster (2 eller 3 om jag minns rätt) för att kunna registrera partiet offentligt.

Då förändrades spelplanen helt plötsligt med lagstiftning.., med lobbying av media.., att antalet tusentals av röster för att göra partiet offentligt höjdes med x antal tusen..

Nu till det intressanta.

Vid Breivik rättegången sade polisen (på tv, man snackade om historik) om det som skedde då, radikaliserade de som blev kvar.., rejält. Detta erkände polisen helt öppet och till reporterns chock.

Tror att det som sker i Sverige, bara kommer att göra varje SD väljare mer och mer övertygad, att man har valt rätt.

(så länge man kan rösta hemligt)
Citera
2015-02-11, 20:26
Medlem
Citat:
Ja om du nu menar att man måste stå för sina åsikter och att anonymitet är något fegt så vore det kanske på sin plats att du lägger ut vilket parti du röstade på i riksdagsvalet och gärna varför.
Sen kan ju alla andra som är emot anonymitet följa ditt exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in