2015-02-13, 21:07
Medlem
Mooskys avatar
Fel att kartlägga de som skriver anonymt

Stoppa kartläggningen av dem som skrivit anonyma inlägg på Flashback. Forumet är en del av den svenska internethistorien och bör inte stängas, utan snarare K-märkas. Det skriver Jon Karlung, vd för internetleverantören Bahnhof, där Flashback har en del av sina internettjänster.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt_4332617.svd

"Var du Charlie? Det är dags att bli Flashback"
http://nyheter24.se/debatt/789628-var-du-charlie-det-ar-dags-att-bli-flashback

Christian Engström (PP): Je suis Flashback – Vad är ni andra?
http://nyheteridag.se/christian-engstrom-pp-je-suis-flashback-vad-ar-in-andra/

De som finns på Flashback finns också på Aftonbladet
Stort avslöjande om redaktionen på AB. Hyckleriet är ett faktum.
http://cattasbubbla.se/2015/02/12/de-som-finns-p-flashback-finns-ocks-p-aftonbladet/
Senast redigerad av Moosky 2015-02-13 kl. 21:12.
Citera
2015-02-13, 21:08
Medlem
PilsnerPers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdase
Är drevet redan över? De borde ha betydligt fler att hänga ut om de verkligen kommit över en databas med mailkonton kopplade till användarnamn.

Expressen drevade en vecka i december för att sen vänta till september med ett nytt drev.
Antar Aftonbladet har mer material, men sitter på det till en bättre tillfälle. Dessutom skulle folk inte orka bry sig om man körde på tre veckor i rad.
Citera
2015-02-13, 21:13
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbjavlar
Detta handlar ju bara om att Schibstedt /Aftonbladet tappar trafik till media "utan ansvarig utgivare", som tex flashback. De mest indignerade artiklarna handlar om att flashback tjänar pengar. Det är där skon klämmer och detta är enbart lobbyism.

Målet är att påverka lagstiftaren i "rätt" riktning, dvs inskränka möjligheterna för fulmedia (som flashback) att verka fritt. Det skulle innebära ett rejält katching! i Jan Helins kassakista. Tyvärr sammanfaller det ju med politikernas önskan att kontrollera media, så vi kommer får se ett lagförslag om detta inom kort. "Om du lovar att bara skriva det jag vill, så lovar jag lagstiftning som garanterar dina intäkter" / "Kliar du min rygg så kliar jag din".

Intressant synvinkel. Går det att dra paralleller med videovåldsdebatten på 80-talet? Den upprördheten hos politiker och journalister som gränsade till masshysteri, med åtföljande krav på lagändringar och inskränkningar i yttrandefriheten. Något som passande nog främst befrämjade redan etablerad media.
Citera
2015-02-13, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Precis, det är det enda som Aftonbladet lyckats med, att begränsa folks vilja att diskutera p.g.a. rädsla. Riktigt fint av "Jag är Charlie" Aftonbladet och Helin borde skämmas. Hans drev innebär precis som du säger att vanligt folk blir skrämda för att de inte kan (ska) lita på en tabloids godtyckliga hantering av känsliga uppgifter.

Att de nu förmodligen inte har så mycket att komma med spelar ingen roll. Helin har ändå lyckats med att få en "Stasi-stämning" på nätet. Riktigt fint av en "Jag är en Charlie" anhängare. Hyckleri är ordet.

Ja, håller verkligen med. Du och jag verkar ha extremt lite gemensamt när jag läser din signatur och liknande, men det här kan vi ta i hand på.
Jag hoppas också att den bildade vänstern höjer rösten mot den här sortens övergrepp.

Som sagt spelar det ingen roll att AB säger att de bara kommer att outa förtroendevalda hatare, de får fan fatta att den här granskningen har konsekvenser för vanliga människor som kanske bara behöver anonymt prata av sig nån jobbig kväll med andra anonyma.
Citera
2015-02-13, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Fel att kartlägga de som skriver anonymt

Stoppa kartläggningen av dem som skrivit anonyma inlägg på Flashback. Forumet är en del av den svenska internethistorien och bör inte stängas, utan snarare K-märkas. Det skriver Jon Karlung, vd för internetleverantören Bahnhof, där Flashback har en del av sina internettjänster.

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/fel-att-kartlagga-de-som-skriver-anonymt_4332617.svd
Jon Karlung som länge varit tjänis med FB's ägare och som ägare av Bahnhof i princip tjänar pengar på varenda besökare på FB.
Citera
2015-02-13, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Precis, det är det enda som Aftonbladet lyckats med, att begränsa folks vilja att diskutera p.g.a. rädsla.
Har folks vilja att diskutera på FB minskat på grund av Aftonbladets artikelserie? Knappast!
Citera
2015-02-13, 21:39
Medlem
I grund och botten är det ju åsiktsövervakning som AB och Researchgruppen ägnar sig åt, än en gång. Med olagliga/oetiska metoder, än en gång. Varför tillåts dem härja på det här sättet? Varför protesterar inte folk mer? Gemene man i Sverige tycker det är OK att media åsiktsbevakar användare på Internet-sidor?! - avslöjar deras identiet - hänger ut dem offeciellt och Pang - Förstört ett helt liv och kanske även vederbörandes familjemedlemmars liv. Skamligt.
Citera
2015-02-13, 21:39
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jon Karlung som länge varit tjänis med FB's ägare och som ägare av Bahnhof i princip tjänar pengar på varenda besökare på FB.

Och? Tror du verkligen det är därför han uttalar sig? Då har du verkligen inte hängt med då det gäller Banhof och deras syn på övervakning. Men då du ändå nämner detta så kanske du har någon form av källa till att det tjänas pengar på mer än avgifter för internettjänster?
Inte det nej, men då kanske man ska bortse ifrån avundsjukan om att tjäna pengar.

Citat:
Har folks vilja att diskutera på FB minskat på grund av Aftonbladets artikelserie? Knappast!

Det vet väl inte du något om? Den som vill dela med sig om privata saker väljer kanske att inte göra detta pga de som leker Stasi så som AB och Expressen med bihang.
Senast redigerad av Moosky 2015-02-13 kl. 21:42.
Citera
2015-02-13, 21:47
Medlem
DinKamrats avatar
Citat:

Jag ser inte hur det faktumet påverkar ett enda av argumenten han lägger fram i artikeln.
Citera
2015-02-13, 21:55
Medlem
Schweizergardes avatar
En sak har vi i alla fall lärt oss: när IS-krigare åker till Syrien har Mona Sahlin helt förståelse för att "de har dragits in i fel sammanhang" och ville ge dem jobb och terapi, men när en kille i Mellansverige säger att han skrev elaka grejer om Mona Sahlin för att han var deprimerad och ensam så tror hon inte på hans förklaring...
Citera
2015-02-13, 22:03
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schweizergarde
En sak har vi i alla fall lärt oss: när IS-krigare åker till Syrien har Mona Sahlin helt förståelse för att "de har dragits in i fel sammanhang" och ville ge dem jobb och terapi, men när en kille i Mellansverige säger att han skrev elaka grejer om Mona Sahlin för att han var deprimerad och ensam så tror hon inte på hans förklaring...

Jag vill tillägga att användaren skrev fantiserar om. Alltså tankar om Mona inte direkt att han skulle göra si eller så. Men det glömde visst media att lägga till, så det är ju tur att man uppmärksammar detta. Sen när det blev förbjudet med fantasier och tankar det vet inte jag, men det kanske de självutnämnda Stasi kan tala om.
Citera
2015-02-13, 22:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Jim Olsson har verkligen banat vägen för hur man ska bete sig om en vänsterextrem murvel dyker upp oanmält. Standardfrasen "Dra åt helvete" fungerar mer än väl.

Vilken chef!

https://www.youtube.com/watch?v=1lRX4zOTcpg
Jim Olsson har definitivt bildat skola avseende hur man skall bemöta kommunistfittorna från Expressen & Aftonbladet (ni är alltid välkomna hit era jävla äckliga fittor). Samtidigt har han ju även skonat dessa idioter från hur dom egentligen kunde ha blivit bemötta.

Det naturliga vore ju att man slog dom medvetslösa med en järnfemma, för att därefter sodomisera dom med en brandsläckare långt upp i röven, fullt rimligt. Men istället väljer vi bara att be dom "fara åt helvete", vilket får anses som ganska civiliserat & förlåtande. Dom borde känna en stor tacksamhet över denna upphöjda återhållsamhet. Välkommen hit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in