2015-02-12, 15:02
Medlem
HareBrahss avatar
Tråkigt för Sverige.
Citera
2015-02-12, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
"Kallar sig molekylärbiolog" enligt AB. Bra nivå där. Låter som "Jonas kallar sig raki-healer".

Han är molekylärbiolog. Däremot är han inte längre professor i ämnet, men det är en ren formalitet, för man brukar kalla folk "professorn" även efter att de har lämnat tjänsten, precis som man kallar en 90-årig pensionerad militär för "översten" fast han aldrig mer kommer att tjänstgöra som militär. Patetiskt hårklyveri men givetvis inget annat att vänta från asen på Aftonhoran.
Citera
2015-02-12, 15:07
Moderator
OYs avatar
När skogshuggaren konfronteras i dörrhålet så undrar reportern hur det ska uppfattas om man skriver om att döda samtidigt som man är dömd för vapenbrott. Men visste Kakan att den anonyme skogshuggaren var dömd för vapenbrott, var finns relevansen?

Jag försvarar inte skogshuggarens åsikt, enbart rätten att uttrycka den.

Jag har sagt det tidigare, den som inte sticker ut syns inte, den slutsatsen verkar granskarna också ha dragit och det är en förklaring till det råa språket.

En aspekt som inte har dryftats vad jag vet är att diskussionen i trådarna förs mellan människor som byter åsikter med varandra, låt vara att den som inte deltager i debatten kan följa vad som sägs, men varför ska folk inte få byta åsikter mellan varandra? I det verkliga livet så vill väl i stort sett alla människor vara en fluga på väggen när folk diskuterar, alla vill veta allt, men glömmer att samtalet i trådarna handlar om ett åsiktsutbyte och det är inte att jämställa med en nyhetsartikel, blogg eller liknande tycker jag.
Citera
2015-02-12, 15:14
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Frågan är ju egentligen, när skall granskningen av Aftonbladets medarbetare starta? De är ju offentliga personer så det är ju knappast att "hänga ut" någon. Finns säkert folk som vet mycket om de som arbetar på aftonhoran som kan avslöjas.
Citera
2015-02-12, 15:15
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han är molekylärbiolog. Däremot är han inte längre professor i ämnet, men det är en ren formalitet, för man brukar kalla folk "professorn" även efter att de har lämnat tjänsten, precis som man kallar en 90-årig pensionerad militär för "översten" fast han aldrig mer kommer att tjänstgöra som militär. Patetiskt hårklyveri men givetvis inget annat att vänta från asen på Aftonhoran.

Jo jag vet att Böhme är professor i molekylärbiologi, det var därför jag reagerade på härskartekniken.
Citera
2015-02-12, 15:16
Medlem
Mitt tips till alla som har någonting på sitt samvete:

Förbered ett uttalande. Förr eller senare kommer AB, Expressen eller nån annan media att knacka på.

Det kanske blir om några år, när de känner att det är rätt tillfälle; och kanske blir det redan ikväll.

Och ett tips inför framtiden också: fokusera på att bli en integrerad och välfungerande samhällsmedborgare så slipper du våndas och vara sömnlös när såna här saker inträffar. Det faktum att du är nervös idag betyder att du har varit ett vidrigt äckel. Aftonbladet angriper ju inte några sansade invandringskritiker. De angriper det lägsta avskummet, och om du är arg och nervös idag så betyder det att du tillhör detta skikt.

Tillhör inte detta skikt!
Citera
2015-02-12, 15:17
Medlem
Svårt att hänga med här men är det ingen av de uthängda som begärt att få se vilka bevis Aftonbladet har?
Citera
2015-02-12, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nagual
Mitt tips till alla som har någonting på sitt samvete:

Förbered ett uttalande. Förr eller senare kommer AB, Expressen eller nån annan media att knacka på.

Det kanske blir om några år, när de känner att det är rätt tillfälle; och kanske blir det redan ikväll.

Och ett tips inför framtiden också: fokusera på att bli en integrerad och välfungerande samhällsmedborgare så slipper du våndas och vara sömnlös när såna här saker inträffar. Det faktum att du är nervös idag betyder att du har varit ett vidrigt äckel. Aftonbladet angriper ju inte några sansade invandringskritiker. De angriper det lägsta avskummet, och om du är arg och nervös idag så betyder det att du tillhör detta skikt.

Tillhör inte detta skikt!

Jag brukar säga: "Sluta upp att ofreda mig" Det är naturligtvis ett brott att ofreda folk och man behöver inte svara.
Citera
2015-02-12, 15:25
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ehre
Svårt att hänga med här men är det ingen av de uthängda som begärt att få se vilka bevis Aftonbladet har?
ja lite lustigt. inget som bett om en komplett redogörelse hur de kan misstänka en för att vara just den användaren. är jag den du är ute efter?
Citera
2015-02-12, 15:26
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
ja lite lustigt. inget som bett om en komplett redogörelse hur de kan misstänka en för att vara just den användaren. är jag den du är ute efter?

Folk kanske blir så tagna på sängen att de inte tänker klart?

bara en tanke iof.
Citera
2015-02-12, 15:27
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Frågan är ju egentligen, när skall granskningen av Aftonbladets medarbetare starta? De är ju offentliga personer så det är ju knappast att "hänga ut" någon. Finns säkert folk som vet mycket om de som arbetar på aftonhoran som kan avslöjas.
Bra tajming.

(FB) Flashback avslöjar ”hatarna” på Aftonbladet
Citera
2015-02-12, 15:35
Medlem
svallerbyttans avatar
Anders Johansson från Timbro gör köttfärs av Lisa Bjurwald - Ett måste att lyssna på!
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1646&artikel=6092020
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in