2015-02-11, 20:43
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parkour
Det är väll f.ö redan bevisat att RG sköt med blanka skott och sitter nu utan någonting.
Jag vet inte riktigt vad dom hade förväntat sig? Trodde dom att folk bara skulle ta dom för sitt ord och glömma det hela?

RG och Aftonbladet har gjort bort sig ännu en gång! Kanske tappar dom ytterligare 10% innan 2015 slut.

Alla dessa privatpersoner som de hänger ut, ingen bryr sig om dem eller vad dem tycker. Aftonbladet trodde verkligen att de skulle avskräckande effekt men Flashback kommer finnas kvar och folk kommer skriva här som vanligt. Troligtvis med fler och fler användare nu när forumet får så mycket reklam.
Citera
2015-02-11, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Problemet är att vissa anser att allt negativt och alla invektiv kopplat till folkgrupp är hets mot folkgrupp. Det är en domstol som i efterhand avgör om det var hets mot folkgrupp, det går således inte att på förhand bestämma vad som får sägas eller inte. Utgångspunkten är att allt får sägas, precis allt får sägas.

Jag hatar äckliga somalier som våldtar. (Här hatar jag de somalier som våldtar och jag tycker att just de är äckliga)

Jag hatar somalier därför att de våldtar.(Här hatar jag somalier som en nationell grupp och påstår svepande att de är våldtäktsbenägna.)

I mångas ögon är båda exemplen hets mot folkgrupp. Jag tippar dock på att det förstnämnda exemplet inte skulle betraktas som hets mot folkgrupp i en domstol, men jag vet inte med säkerhet då det är domstolen som bestämmer.

Jag tror att många har problem med läsförståelsen, de går i taket så fort ett invektiv blottas för ögat, men glömmer att läsa och förstå det skrivna i en kontext.

Jag vill spräcka skallen på NN.

Jag ska spräcka skallen på NN.

Muslimer är äckliga.

Jag tycker att muslimer är äckliga.

Exempel på hur det kan se ut i trådarna.

För att vara politiskt korrekt så tar jag ett exempel som förmodligen gör att vissa personer kan sova gott i natt.

Svenska vita män är odugliga, dessutom finns inte svenska vita män, de är fittor hela högen.

Jag tycker att svenska vita män är odugliga, dessutom tror jag att de inte finns därför att jag anser att de är fittor hela högen.

Om du vill ta en risk och utmana lagstiftningen så kör. Då kan du ju resonera i domstolen om dina idéer kring lagen. Good luck säger jag bara
Citera
2015-02-11, 20:46
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Hmm, ni har en del poänger ändå. Tror nog jag ändrat mig lite i frågan. Det kan finnas bra tillfällen att vara anonym

Tja, vill du inte vara till allmän beskådning för minsta lilla som sticker ut från allmogens & flanellbukhanarnas åsiktssfär, så är anonymitet guld värt.
Citera
2015-02-11, 20:47
Medlem
Sleeptalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Så här kan det låta nästa måndag hos någon av de främsta av Internetkrigarna på Flashback som valt att slå ner tangenterna på tangentbordet extra hårt under alla dessa år av "anonymitet":

"Knack, knack!"

"- Vem där?"

"- Aftonbladet."

"- Men var inte orolig, för Pappa Batong (Polisen) kommer tids nog ..."

Inte undra på att sjundedel av livet är ett helvete. Alla måndagar ...

Inte ett helt otroligt scenario, och även om det inte är så troligt, så kommer ju både en och annan på Flashback att tänka efter före över vad dom spyr ur sig i ren skrift. Och det då av ren självbevarelsedrift.

Men hyfsat många av Flashbacks riktigt "tunga" skribenter känner nog att det rinner en hel del kall svett under armhålorna just nu kan jag tänka mig.

"Knock, knock, knock on heavens door"...

Alltså nu när Flashback verkar läcka information om sina användare mer eller mindre som ett jävla halvrisigt såll.

Och listigt nog (nåja ...) så har dom sparat inlägg i årtionden av sina användare, ja jävlar.

Varför?

Bara Gud och Flashback vet.

Bra och ha kanske?

Vad fan vet jag.

Men sent ska syndarna straffas enlig gammetestamenlig lag - även dom på Flashback - även om dom nu har konverterat över till islam hux flux (föga troligt, visserligen) på äldre dagar.
Citera
2015-02-11, 20:48
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Gurka
Alla dessa privatpersoner som de hänger ut, ingen bryr sig om dem eller vad dem tycker. Aftonbladet trodde verkligen att de skulle avskräckande effekt men Flashback kommer finnas kvar och folk kommer skriva här som vanligt. Troligtvis med fler och fler användare nu när forumet får så mycket reklam.

Helt klart, Aftonbladet ger flashback extremt mycket reklam nu och det är bra för yttrandefriheten och demokratin. Ju fler som lär sig att media i Sverige bara ger en mycket begränsad och snedvriden bild av verkligheten desto bättre.

Aftonbladet gör en Reinfeldt kan man säga, detta är ett nytt "öppna era hjärtan".
Citera
2015-02-11, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
I Sverige har vi dessutom journalister som gör sig skyldiga till att bryta lagar så varför skulle inte vanligt folk kunna få göra det på Flashback?
Vilken lag har journalister brutit mot? Har du inget svar så hoppas jag du packar ihop och drar vidare till nästa ställe.
Citera
2015-02-11, 20:54
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Fast grejen är att de troligen inte vågar ge sig på någon som kan ta för sig eller ens en som inte gör en pudel. Varför ger de sig t.ex inte på Skillt, som ju är helt öppen med vem han är? Jo, för att:

1. Han kommer inte att göra en pudel. Han kommer att stå för vartenda ord.

2. Han skulle lätt, bokstavligt talat, kunna sopa gatan med en journalistfjant.

En enklare förklaring är att han inte är anonym och därför inte passar i deras angrepp mot anonymt näthat.
Citera
2015-02-11, 20:54
Medlem
Jellohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Hmm, ni har en del poänger ändå. Tror nog jag ändrat mig lite i frågan. Det kan finnas bra tillfällen att vara anonym

Vilket leder oss in på frågan om varför ett fritt utbyte av idéer är till gagn.... Det här är fb, inte näthat.
Citera
2015-02-11, 20:55
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Vilken lag har journalister brutit mot? Har du inget svar så hoppas jag du packar ihop och drar vidare till nästa ställe.

Lagar är olika på olika platser och i olika tider. Om det gått till tvärtom, att typ avpixlat eller nordfront agerat så här, då hade det ordnats så att det vore ett lagbrott, om det var människor det var syyyyynd om som drabbades, alltså vänstermänniskor som hatar andra. Det vet du mycket väl din fåne!
Citera
2015-02-11, 20:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Helt klart, Aftonbladet ger flashback extremt mycket reklam nu och det är bra för yttrandefriheten och demokratin. Ju fler som lär sig att media i Sverige bara ger en mycket begränsad och snedvriden bild av verkligheten desto bättre.

Aftonbladet gör en Reinfeldt kan man säga, detta är ett nytt "öppna era hjärtan".

Snedvriden bild av verkligheten? Du menar att SD/SvP-anhängarna skulle ge en verklighetstrogen bild med sina: "typiskt negrer/araber"-kommentarer?
Citera
2015-02-11, 20:57
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Snedvriden bild av verkligheten? Du menar att SD/SvP-anhängarna skulle ge en verklighetstrogen bild med sina: "typiskt negrer/araber"-kommentarer?

Här finns alla åsikter och dessa kan mötas och debatteras.
Citera
2015-02-11, 20:58
Medlem
punk_rockrs avatar
Även fast varken RG eller Aftonbladet har sagt det direkt, så borde man ändå ta lite ansvar och gå ut och förklara att alla som är i dessa listor INTE är rasister eller har misskött sig online. Tack vare deras kampanj så går en del runt och tror att alla som finns på denna lista som Aftonbladet har fått tagit del av (och som nu finns för nedladdning online) är hatare och beter sig på samma sätt som de som Aftonbladet tar upp i sin artikelserie. Det är en farlig utveckling och inte alls speciellt kul för de inblandade. Det är ju fortfarande en minoritet av de på listan som har betett sig illa, och även fast media inte refererar till listan direkt så borde man belysa det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in