2015-02-11, 20:32
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Dröm du vidare bara.

It ain't over til the fat lady sings. Bara så att du vet.

Men säljer det ?

Har du sett några köer utanför ICA för att få senaste exet utav Aftonpravda ?
Citera
2015-02-11, 20:32
Medlem
Malingins avatar
Felpost
Senast redigerad av Malingin 2015-02-11 kl. 20:37.
Citera
2015-02-11, 20:34
Medlem
BallsMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
En annan anledning till anonymitet på nätet är att man kanske inte vill bli någon kändis. Även om det man skriver är 100% politiskt korrekt och man kan stå för det så kanske man inte är en exhibitionist som vill bli igenkänd på stan.

Korrekt.

Jag vill väl för fan inte att exempelvis min sambo ska veta att jag "slösar" pengar på begagnade Stephen King böcker, eller att min svärmor får reda på att jag tycker att man borde dekriminalisera cannabis och så vidare..

Man behöver inte vara någon slags "hatare" för att vilja vara anonym, diskret och undvika rampljuset.

Finns ju gråzoner liksom.
Citera
2015-02-11, 20:35
Medlem
musttomtes avatar
Mig får dom gärna följa samt runka till. Ett tag så hörde någon snubbe av sig från twitter (expressen) och jag bara posta porr med håriga fittor.
Citera
2015-02-11, 20:36
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Hmm, ni har en del poänger ändå. Tror nog jag ändrat mig lite i frågan. Det kan finnas bra tillfällen att vara anonym

Helt klart finns det många skäl att vara anonym. Förutom att vissa saker är privata dom t.ex. sjukdomar eller sexlivet är det också viktigt för demokratin att fritt kunna debattera känsliga frågor som t.ex. att ifrågasätta lagar som är utformade av PK-åsikter.

Att fritt kunna pröva olika ståndpunkter och agera jävulens advokat leder ofta fram till att en fråga verkligen belyses från alla sidor så att man kan pröva om de rådande ståndpunkterna håller. Men trots det blir en person som gör det ofta sedd på ett mycket suspekt sätt och ibland med stort hat vilket får personliga konsekvenser. Utan anomymitet väljer folk då ofta att hålla tyst istället för att ifrågasätta och det är en stor förlust för demokratin.
Citera
2015-02-11, 20:38
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Jag håller med dig och anonymitet är viktigt ur många aspekter. Däremot är det befängt att tro att man är anonym på internet och anonymitet är inte detsamma som att det är fritt fram att bryta mot lagar och tro att man är fri från konsekvenser. Den anonymiteten existerar verkligen inte på internet och det är ju det en del nu får uppleva konskevenserna av.
Flashback står ju för att det skall vara "Yttrandefrihet på riktigt" I en riktig Yttrandefrihet (Som vi inte har i Sverige) Så skall det inte vara några som helst problem att göra sig skyldig till t.e.x nuvarande lagstiftningen Hets mot folkgrupp. I Sverige har vi dessutom journalister som gör sig skyldiga till att bryta lagar så varför skulle inte vanligt folk kunna få göra det på Flashback? Svenska Journalister har ju våldsvänstern bakom ryggen så varför skulle inte vanliga människor kunna skydda sig genom anonymitet för att säga det dom faktiskt tycker på internet?
Citera
2015-02-11, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Anonymitet är ett grymt bra sätt att kunna säga det man faktiskt tycker, flashback har gjort mycket mer och mycket bättre avslöjanden än hela Svenska journalistkåren. Flashback hjälper Polisen, då de läser en hel del här. Hade inte användare skyddats av anonymitet hade det inte blivit några större avslöjanden folk hade inte vågat säga vad de tycker eller vad de vet.

Och nu sitter ett gäng vänsterextremister med info om vem som skrivit än det ena än det andra om grovt kriminella som gärna är villiga att betala för info om vem som skrev vad. Alla vet hur alla vänsterrörelser går från "idealistiska" till djupt korrupta, förr eller senare. Och Då Ska fan Jan Helin få stå till svars.
Senast redigerad av RullRull 2015-02-11 kl. 20:41.
Citera
2015-02-11, 20:39
Medlem
Parkours avatar
Det är väll f.ö redan bevisat att RG sköt med blanka skott och sitter nu utan någonting.
Jag vet inte riktigt vad dom hade förväntat sig? Trodde dom att folk bara skulle ta dom för sitt ord och glömma det hela?

RG och Aftonbladet har gjort bort sig ännu en gång! Kanske tappar dom ytterligare 10% innan 2015 slut.
Citera
2015-02-11, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hasse.Hansson
Flashback står ju för att det skall vara "Yttrandefrihet på riktigt" I en riktig Yttrandefrihet (Som vi inte har i Sverige) Så skall det inte vara några som helst problem att göra sig skyldig till t.e.x nuvarande lagstiftningen Hets mot folkgrupp. I Sverige har vi dessutom journalister som gör sig skyldiga till att bryta lagar så varför skulle inte vanligt folk kunna få göra det på Flashback? Svenska Journalister har ju våldsvänstern bakom ryggen så varför skulle inte vanliga människor kunna skydda sig genom anonymitet för att säga det dom faktiskt tycker på internet?

Du har ju rätt till att ha din åsikt och vill du ha som du säger "yttrandefrihet på riktigt" så är mitt råd att du röstar på partier som vill förändra lagstiftningen, för med nuvarande lagstiftning så bryter man annars mot lagen om man använder den yttrandefriheten du uppmanar till. Det är vansklig retorik att säga för att nån annan bryter mot lagen så kan jag göra det. Det är bara sjyssta tips till dig. Du kan skriva din åsikt utan att riskera bryta mot någon lag. Använd sunt förnuft och behåll kylan och argumentera för din åsikt.
Citera
2015-02-11, 20:42
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Du är medveten om att man kan ha brutit mot lagen utan att vara dömd för det? Det hoppas jag du förstår. Det är en sak att kalla någon för idiot eller att bryta mot en lagt till exempel hetsa mot folkgrupp. Det är ju en lag, vad förstår du inte?

Du missar hela poängen med varför journalister granskar saker och om det upptäcks att det exempelvis bryts mot lagar, då kommer media publicera m.m. Det är ju ingen big surprise

Problemet är att vissa anser att allt negativt och alla invektiv kopplat till folkgrupp är hets mot folkgrupp. Det är en domstol som i efterhand avgör om det var hets mot folkgrupp, det går således inte att på förhand bestämma vad som får sägas eller inte. Utgångspunkten är att allt får sägas, precis allt får sägas.

Jag hatar äckliga somalier som våldtar. (Här hatar jag de somalier som våldtar och jag tycker att just de är äckliga)

Jag hatar somalier därför att de våldtar.(Här hatar jag somalier som en nationell grupp och påstår svepande att de är våldtäktsbenägna.)

I mångas ögon är båda exemplen hets mot folkgrupp. Jag tippar dock på att det förstnämnda exemplet inte skulle betraktas som hets mot folkgrupp i en domstol, men jag vet inte med säkerhet då det är domstolen som bestämmer.

Jag tror att många har problem med läsförståelsen, de går i taket så fort ett invektiv blottas för ögat, men glömmer att läsa och förstå det skrivna i en kontext.

Jag vill spräcka skallen på NN.

Jag ska spräcka skallen på NN.

Muslimer är äckliga.

Jag tycker att muslimer är äckliga.

Exempel på hur det kan se ut i trådarna.

För att vara politiskt korrekt så tar jag ett exempel som förmodligen gör att vissa personer kan sova gott i natt.

Svenska vita män är odugliga, dessutom finns inte svenska vita män, de är fittor hela högen.

Jag tycker att svenska vita män är odugliga, dessutom tror jag att de inte finns därför att jag anser att de är fittor hela högen.
Citera
2015-02-11, 20:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
Till åsiktspolisen, Bankirfamiljen Aschberg, vill jag ber rekommendera att meföra tung eskort, alternativt piketen, om ni skall ställa mig "till svars".

Fast grejen är att de troligen inte vågar ge sig på någon som kan ta för sig eller ens en som inte gör en pudel. Varför ger de sig t.ex inte på Skillt, som ju är helt öppen med vem han är? Jo, för att:

1. Han kommer inte att göra en pudel. Han kommer att stå för vartenda ord.

2. Han skulle lätt, bokstavligt talat, kunna sopa gatan med en journalistfjant.
Citera
2015-02-11, 20:43
Medlem
Linus Bylund (SD) på sin Twitter:

"Linus Bylund @LinusBylund · 11 tim för 11 timmar sedan

Tre äckliga saker med flashbackhacket: 1. Tusentals människor oroar sig att deras sorg/böjelser/mörka hemligheter/missbruk etc kommer ut.

< 2. Materialet sållas av kriminella extremister som naturligtvis har egna intressen rörande vad som ska komma ut och inte. >

< 3. En självutnämnd grupp med allt annat än objektivitet för ögonen ska agera polis, rättsväsende och bödel. FY FAN SÅ VIDRIGT!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in