2015-02-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Jag är inom autistspektrumet. Men ganska milt. Hurså?

Om man inte kan stå för sin åsikt så kan man hålla den för sig själv. Den kommer inte påverka någonting om den är på ett anonymt forum på internet begravd i en tråd. Gå ut med era åsikter och bli politiker om ni vill förändra

Om en individ pratar anonymt eller inte är upp till honom. Inte till dig. Styr du över ditt liv.

Det sker hundratusentals trakasserier i samhället varje dag. Några Enstaka fall varje år leder till fällande dom. De som AB hängt ut är ostraffade och inte ens misstänkta för brott.
Citera
2015-02-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Golonka
Som någon här redan tidigare varit inne på: Aftonslaskans frontalangrepp på Flashback är ett försök att tysta dissidenter och rätta in folk i åsiktskorridoren. Det finns brööööl-skribenter och det finns vettiga och vassa skribenter som levererar konstruktiv och viktig kritik. Massor med intressanta diskussioner pågår här varje dag och i varje delforum finns "skämtarna" som stänker till med en liten elakhet formulerad på max tre rader. Ibland rolig och fyndig. Ibland bara rå och plump.

Men det är frivilligt att starta en tråd här och hänga ut sina personliga problem med impotens, narkotikamissbruk, dåligt självförtroende, gaser i magen, liten kuk, otrohet, relationsproblem, irriterande grannar, bilar som vägrar starta, om man har mögel i badrummet eller ungar som vägrar äta fiskbullar. Man kan starta en tråd om invandrares överrepresentation inom missbruk av vårdreformen med personliga assistenter eller varför Aftonbladet valde att kalla våldtäktsmännen på finlandsfärjan för "svenskar" trots att ingen var svensk i egentlig mening och några inte ens svenska medborgare. Man får reta sig på "EU-medborgare" som upprättar kåkstäder i parker och grönområden och campar utanför ICA och bankomaten. Man kan få tips på hur man kokar en katt, var man köper en billig speldator, hur man gör när mobilen vägrar ladda och man kan diskutera helt seriöst i flera sidor vilken porrstjärna som verkar ha den godaste fittan. Högt och lågt!

Här finns ett folkliv som aldrig kommer att finnas på Aftonslaskan. Här finns verklig delaktighet, riktig debatt med riktiga människor som får svara för sig. Här röjer vi massmedias dimridåer och rättar deras dumma felaktigheter. Här är vi obstinata och säger emot. Här drar vi fram skit som ingen annan drar fram, vi synar det, vi diskuterar och analyserar. Vi drog ner brallorna på kvällspressen när de jagade Kungen med en uppenbart fejkad bild som grund för sitt drevande. Vi tog reda på vem som torterade katter utanför Göteborg. Vi avslöjade en fuskande naturfotograf som vann ära och berömmelse helt orättfärdigt. Vi har till och med medverkat till att ett brottsoffer fått återupprättelse! Vi har fan löst Palmemordet!

Medans Aftonbladet och Expressen så grovt missköter sitt jävla uppdrag, pågår här en verklig granskning, analys och samhällsdebatt.

Det är självklart så att detta vill man ta ifrån oss! Vi är Flashback och oaktat om vi är kommunister, veganer, nazister, kristna, ateister, islamister, nykterister, negrer eller narkomaner, så är vi del av något stort! Och detta vill man vrida ur händerna på "We, the People..."

För man tåler det inte! Man hatar och fruktar oss! Man vet att när man ljugit ihop sin jävla lögn, dolt delar av sanningen, så är vi där på en timme med en korrigering och inom loppet av ett dygn, så är det ute vid fikaborden, på krogen och i de små cellerna som utgör vanlig social kontext.

Även ni som nu sitter och gottar er åt att han som var förbannad på fettsäcken Kakan Hermansson släpades fram till schavotten, borde tänka ett par varv till, om ni nu kan det. Jag har studerat vissa av ers posthistorik och ni är tammefan inga duvungar ni heller! Nu är det minsann hög moral och rättning i leden och här ska varken kränkas eller annat, men fan så svårt det är att se bjälken i ert eget öga! Det är tammefan inte bara dödsknarkarnazisterna som "bryter mot reglerna" eller vad fan ni nu kallar det! Jag ser både kränkande omdömen och tillmälen om kristna, homosexuella, män i allmänhet, svenskar, svenska kvinnor, äldre personer, vissa yrkeskårer, samer, "borgare", folk som bor på landet, nationalister och folk som kanske har funktionsnedsättningar eller är dyslektiker och skriver illa.

Ni är precis lika stora svin ni, som den där skogsarbetaren eller läkaren!

Så hur ska vi ha det nu då? Idag letar man efter mig. Kanske är jag redan röjd. Kanske inte.

I morgon letar man efter dig! Man har fått nys om att du gillar att röka en holk där uppe på taket på jobbet innan du går ner och kör den där traversen och då är det klippt för just din del!

Här gäller det att close ranks och sluta upp bakom en idé, ett koncept. Vi behöver inte älska varandras åsikter, men är man med här på Flashback, så bör man nog överväga hur man står till en fri debatt! Annars finns Familjeliv och Hamsterpaj man kan hänga och mysa på lite oförargligt!

Att debatten inte kan vara helt öppen, behöver vi nog av naturliga skäl inte gå in på mot bakgrund av vad jag anfört ovan!

Klockren analys! Mycket mer behöver inte sägas till försvar. Som jag nämnt tidigare så har aftonbladet redan förlorat och flashback vunnit.
Citera
2015-02-11, 19:47
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Det förklarar ditt märkliga resonerande och oförmåga att se helhetsbilden.
Håller med dig där. Han är väldigt jobbig att diskutera med.
Citera
2015-02-11, 19:48
Medlem
Dr_Dollars avatar
Nu har det snart gått 3 dagar sedan starten på tråden, och 101 sidor senare och inte ett enda ord från Admin?

Jag vill veta hur ledningen ser på detta.
Citera
2015-02-11, 19:48
Medlem
Sleeptalkers avatar
Så här kan det låta nästa måndag hos någon av de främsta av Internetkrigarna på Flashback som valt att slå ner tangenterna på tangentbordet extra hårt under alla dessa år av "anonymitet":

"Knack, knack!"

"- Vem där?"

"- Aftonbladet."

"- Men var inte orolig, för Pappa Batong (Polisen) kommer tids nog ..."

Inte undra på att sjundedel av livet är ett helvete. Alla måndagar ...
Citera
2015-02-11, 19:49
Medlem
motarbetars avatar
Detta är internet, det laglösa landet där folk har rätt att tycka och tänka precis vad dom vill. Den ända platsen på planeten man trodde skulle falla va just flashback!

Jag hoppas även personer som tycker det är bra att folk hängs ut i Sveriges största tidning förstår att de försöker tysta folk som inte tycker och tänker som dessa journalister.

De försöker INTE hjälpa "utsatta" eller "förtryckta" människor. Allt detta är för att skada oliktänkande. Ser man inte den dolda agendan är man ta mig fan hjärndöd.

Det finns mycket kompetenta personer inom många plan som hänger här på flashback, framförallt personer med mycket god datakunskap. Jag hoppas ni gör allt som står er i makt, att ge igen på dessa AS som försöker tysta Flashback. Hade jag haft någon sorts hackerkunskap hade jag lagt varje vaken sekund med att ge igen på researchgruppen och Aftonbladet.

må de aldrig få en lugn stund!
Citera
2015-02-11, 19:50
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkvisitionen
Går folk på det då? Knappast ja skulle klicka på nått annat där inne
Du själv räknas inte som ett statistiskt säkert underlag.
Antalet människor som klickar på AB:s hemsida är officiellt i kia-index.
www.kiaindex.se
Citera
2015-02-11, 19:51
Medlem
weltalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
Nu har det snart gått 3 dagar sedan starten på tråden, och 101 sidor senare och inte ett enda ord från Admin?

Jag vill veta hur ledningen ser på detta.

Sök på hans namn och titta vad han har skrivit i andra trådar? :/

Han tror fortf att de inte har databasen.
Citera
2015-02-11, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunthunter
Gäller inte det aftonbladet också?
Om du inte läser aftonbladet så borde det ju inte vara något problem om de hänger ut dig med dina anonyma åsikter?

Ingen tvingar ju in dig på aftonbladet?

Ett Problem jag kan se komma hända är detta.

En person nämns på Flashback som misstänk pedofil. Personen hängs ut med Facebook. Folk börjat snacka. Personen är stämplad som pedofil även om han inte gjort något förutom att existerat.

Samma med aftonbladets uthängning. Flashbackare kan ju sluta läsa aftonbladet så spelar det ju ingen roll vad dom skriver. Ändra tills personer runt dig som läst aftonbladet undrar vad fan du håller på med.

Nej det håller inte..

Endera har vi yttrandefrihet eller så har vi det inte. Endera har vi fri press eller så har vi det inte..

Samma ska gälla alla..
Nu diskuterade jag när man uttrycker starka åsikter i allmänhet om saker, inte påhopp på individer då detta är förtal. Jag tycker med andra ord att det är ok att tycka att muslimer är idioter, men om man namnger en specifik muslimsk klasskompis t ex, så är det ju förtal och en annan sak. Aftonbladet kan däremot gärna skriva att Vimes76 tycker si och så sålänge de inte nämner något namn. Ditt dravel att vad som står på internet och aftonbladet är av samma karaktär bemödar jag mig inte med ett svar ens.
Citera
2015-02-11, 19:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Håller med dig där. Han är väldigt jobbig att diskutera med.

Det kan ju bero på att ni har fel i er argumentation. Om man är rädd för att outa sig kanske man inte
skulle uttryckt sig alls

Varför outar inte du dig t.ex? Vad har du skrivit som är så hemskt och varför har du skrivit det?
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nonolimit
Jag är inom autistspektrumet. Men ganska milt. Hurså?

Om man inte kan stå för sin åsikt så kan man hålla den för sig själv. Den kommer inte påverka någonting om den är på ett anonymt forum på internet begravd i en tråd. Gå ut med era åsikter och bli politiker om ni vill förändra

Hahahaha, dina inlägg antyder att du snart har målat in dig i hörnet, inte mycket krut kvar ser jag. Politiker, påverka, pfffsst.

Jo, flashback påverkar, just därför är forumet en snigel i ögat på media som tappar makt mer och mer för varje dag som går. Och om du tror att det är media som vill behålla sin makt som ett självändamål är du naiv, någon äger och använder media för sina egna syften, men det är du troligen alltför dum för att förstå tror jag.

Uthängningskampanjen är endast ett svepskäl för att krossa den som konkurrerar om ordets makt, mycket talar för det. En intressant sak är att många i forumet är mycket skickligare på att använda ordet än vad medias skribenter är, det är såklart en fara för media om någon annan tar över medias roll att beskriva verkligheten.
Citera
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Är väl iofs inget konstigt att de flyttat ner nyheten. Världen roterar ju inte runt flashback.
20 artiklar om fb har kommit online hittills på 2 dagar.
De vill väl bara maximera antalet läsare på alla artiklar. Mycket kan man anklaga AB för, men de vet iaf hur man ska locka läsare.

Om det stämde skulle man väl knappast välja att lägga ut artikeln om H.E.L i detta skede? Det kan ju knappast intressera någon annan än Bolibompas tittare. Hade man haft något saftigare att komma med skulle den tidigare nämnda artikeln aldrig ha publicerats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in