2015-02-13, 16:24
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jan Helin sitter just nu i P1 och jämför detta med Wikileaks. Människan är ju helt vriden.

HAHA hur skev verklighetsbild har karln för att inte ta upp den grad av narcissism han måste ha för att dra paralleller med sin tidnings förtryck mot det åsiktsfriheten med att Wikileaks läcker statliga dokument

Det är fan ta mig farliga människor Jan Helin och company!
Citera
2015-02-13, 16:25
Medlem
Zaedrewss avatar
Bästa vore väl om AB ringer. Ja vad för f*n. Granska makten inte mig. Häng på. De är typ desperata så de förklarar krig mot Sveriges största forum just för att de inte är Sveriges största numera.... Men då ska de inte ha ett spänn av mina skattespänn heller.
Citera
2015-02-13, 16:27
Medlem
Kaospojkens avatar
Idén om att kämpa mot innehåll på internet är likadan som kriget mot droger. Det kommer ha motsatt effekt samt göra den grupp som känner att den inte kan tala fritt mer skild från resten av samhället.
Samhället kommer även ha mindre koll på vad som händer på internet då dessa diskussioner kommer ske mer hemlighetsfullt. Så dumt så det är inte sant.
Citera
2015-02-13, 16:30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jan Helin sitter just nu i P1 och jämför detta med Wikileaks. Människan är ju helt vriden.
Så helt underbart befängt. Snacka om att ha en sjukt överdriven självbild.
Citera
2015-02-13, 16:31
Medlem
Mooskys avatar
Karlsten har på Twitter varit ganska upprörd över våldsvänsterns och Aftonbladets granskning av Flashback.

Researchgruppen sitter alltså på djupt känslig och anonym information på användare som blottat sina innersta kanske tabubelagda tankar.
@emanuelkarlsten
https://twitter.com/emanuelkarlsten/status/565052152788566016

Hm, det här påstådda samtalet från Aftonbladet för att försöka få tag på en Flashbackare.. Inte särskilt proffsigt http://picosong.com/LKDK/
https://twitter.com/emanuelkarlsten/status/565259824116801539
Citera
2015-02-13, 16:38
Medlem
Aftonbladet har utmanat svenskars yttrandefrihet och är nu på väg mot ett ypperligt praktfiasko
Frågan är om de återhämtar sig från det här? Till och med många vänsterorienterade ser det här som åsiktsinringning.
Citera
2015-02-13, 16:39
Medlem
Lyssna nu när jag skriver det här, återigen:

EXPRESSEN ELLER AFTONBLADET HAR INGET PRESSTÖD OCH HAR ALDRIG HAFT!!

Vissa av er verkar ha svårt att få in detta i era hjärnor! Däremot så har t ex SvD presstöd, om jag minns rätt, cirka 50 miljoner (men är väldigt osäker på beloppet).
Citera
2015-02-13, 16:42
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Nu har du själv anslutit dig till näthatarna. Det där med "svin" låter inte så bra. Kanske så det är? När man är upprörd och anser att någon gjort något riktigt ful och fel, så är det lätt att haspla ur sig ett förfluget ord. Det är lätt att se smolket i den andres öga. Du gillar inte Bahnhofs VD. Du kanske då tycker att det är ok att hata. Du anser kanske då att hatet är rätt, riktigt, befogat och kan publiceras anonymt? Själv hatar jag exempelvis människor, som våldtar i grupp, som misshandlar i grupp, som säljer droger till skolungdomar, som misshandlar sina barn, som plågar djur etc. Verkligheten är inte alltid god och inte ens bekämpbar med enbart godhet. Fast jag önskar den vore det. Anser du egentligen inte, om du skall vara ärlig, att du ibland kan förstå hatare? Du kallar ju själv Bahnhofs VD för ett svin? Hur tror du föräldrar känner, som dagligen får sina barn mobbade? Som fått sitt barn mördat? Det är lätt att vara bror duktig och peka på vad godhet skall vara men livet är ofta inte så svart och vitt.

Håller med. Denna antirasist tycker att rasister ska straffknullas genom uthängning.

Vad är det för konstig idé antirasister har om att rasister ska hängas ut? En del är rasister och tycker det är häftigt på något sätt, de är få och har inget emot att hängas ut. Ska man förbjuda dessa människors existens? De som tänker rasistiskt och inte vill hängas ut kommer att fortsätta ha de tankarna oavsett hot om uthängning. Är dessa rasistiska tankar så farliga att de inte får spridas på nätet? Bör dessa tankar förbjudas i människors huvuden? Bör de som sprider tankarna straffas för det. Ja, så verkar de tänka, och straffet är uthängning.
Ganska konstigt resonemang dessa antirasister har med tanke på att halshuggningar med slö kniv ligger ett klick bort. Diskrepansen är ju så att man blir illamående.
Citera
2015-02-13, 16:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mullblad
Lyssna nu när jag skriver det här, återigen:

EXPRESSEN ELLER AFTONBLADET HAR INGET PRESSTÖD OCH HAR ALDRIG HAFT!!

Vissa av er verkar ha svårt att få in detta i era hjärnor! Däremot så har t ex SvD presstöd, om jag minns rätt, cirka 50 miljoner (men är väldigt osäker på beloppet).
Ingen kvällstidning har någonsin fått presstöd. Men dom har ju börjat köra en hel del lobbyverksamhet på senare tid för att dom skall få stöd i framtiden.
Citera
2015-02-13, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av azazo
Nu har du själv anslutit dig till näthatarna. Det där med "svin" låter inte så bra. Kanske så det är? När man är upprörd och anser att någon gjort något riktigt ful och fel, så är det lätt att haspla ur sig ett förfluget ord. Det är lätt att se smolket i den andres öga. Du gillar inte Bahnhofs VD. Du kanske då tycker att det är ok att hata. Du anser kanske då att hatet är rätt, riktigt, befogat och kan publiceras anonymt? Själv hatar jag exempelvis människor, som våldtar i grupp, som misshandlar i grupp, som säljer droger till skolungdomar, som misshandlar sina barn, som plågar djur etc. Verkligheten är inte alltid god och inte ens bekämpbar med enbart godhet. Fast jag önskar den vore det. Anser du egentligen inte, om du skall vara ärlig, att du ibland kan förstå hatare? Du kallar ju själv Bahnhofs VD för ett svin? Hur tror du föräldrar känner, som dagligen får sina barn mobbade? Som fått sitt barn mördat? Det är lätt att vara bror duktig och peka på vad godhet skall vara men livet är ofta inte så svart och vitt.
Kanske kanske inte? Kanske är det du själv som en dag får böta för den typen av ord du har hävt ur dig här och på andra platser. "Ord kan inte skada" - säg det till dom som någon gång blivit kallad bög och dessutom ovanpå det varit homosexuell. Och kom inte och säg att det jag skrivit är hatiskt att du ska vrida på orden. Att han är ett svin är ingenting konstigt att kalla dom som har stött det som andra utsatts för på det här forumet i form av hat och nedvärdering. Det finns fortfarande människor i Sverige med integritet men Bahnhofs ordförande är inte en av dom. Om jag fick bestämma skulle han stekas. Är man en fem-barns mamma redan överviktig som få andra som inte vet vilken tutte man ska amma med och tar sitt ansvar för landet den vägen kanske man inte också vill få höra att man är "white trash" som jag sett det kallas på en del ställen på det här forumet t.ex. och också med det gör fula armband?
Citera
2015-02-13, 16:46
Medlem
Att söka upp en skogshuggare är verkligen i nivå med wikileaks. Jan "Assange" Helin ger oss material för nästa års Flashback awards.
Senast redigerad av ironfive 2015-02-13 kl. 17:40.
Citera
2015-02-13, 16:57
Medlem
Platmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Aftonbladet har utmanat svenskars yttrandefrihet och är nu på väg mot ett ypperligt praktfiasko
Frågan är om de återhämtar sig från det här? Till och med många vänsterorienterade ser det här som åsiktsinringning.

Fattar inte hur de tänkte. Folket vill ha sin snuttefilt och pysventil. Det de har lyckats med är att förstöra en EU-karriär, skämt ut sig själva och fått allmänheten att uppmärksamma vad ResearchGruppen egentligen är?

Vad är poängen? Hur tänkte Helin?

Dessutom usel timing med tanke på att övrigt media genomgår en islossning. http://www.expressen.se/ledare/ann-charlotte-marteus/det-ar-jag-som-ar-asiktskorridoren/

Om inte media hade upprättat tabun om allt möjligt hade inte Flashback behövts.

EDIT: Jag gillar Aftonbladet Sports bilagor. Hoppas därför att de inte ramlar ihop helt. Men- ett par sådana här satsningar till så......
Senast redigerad av Platman 2015-02-13 kl. 17:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in