2015-02-11, 20:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuna77
Om du vill ta en risk och utmana lagstiftningen så kör. Då kan du ju resonera i domstolen om dina idéer kring lagen. Good luck säger jag bara

Nu är det inte du, Aftonbladet eller någon annan vänstervriden aktör som är domstolen. Med inlägget ville jag belysa det faktum att många reflekterar inte längre över vad de läser, de ser bara invektiv och folkslag, personer eller religioner i en salig blandning utan att titta på detaljerna, hur är inlägget formulerat, i vilken kontext osv. Att tillskriva någon ett invektiv måste inte nödvändigtvis vara hat, trakasseri eller hets, vissa personer har svårt för att se vad som är vad, allt som inte är underskrivet med puss puss styrkekramar klassas utan eftertanke som hat osv.

Jag tror att den här debatten skulle må bra av om vissa människor sansade sig lite och faktiskt funderade på vad det är de kritiserar och förmodligen nästan får hjärtinfarkt för, allt som vid en första anblick verkar hatiskt eller hetsande är kanske inte det. Jag säger inte att det inte förekommer hat, trakasserier och hets, dock finns det även ironi och provokation.

Att lösrycka ett inlägg kan göra att inlägget ses annorlunda än om man har följt tråden från början. Inlägget kan ha en helt annan innebörd och syfte än vad det tycks ha vid en första anblick.

Nej, jag försvarar inte allt, ser saken ur olika perspektiv, mer än vad många ens försöker göra.
Citera
2015-02-11, 20:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Men vem förbjuder dej att ha åsikter? Aftonbladet, staten? haha
Vi har meddelandefrihet i Sverige, vi har yttrandefrihet så länge du inte kränker. Du tycker alltså att detta inte räcker utan ska utvidgas till vidrig personförföljelse på nätet.
Du är en stor människa (ironi)

Läs om, läs rätt. Jag menar inte hat. Jag antar att du inte använder din hjärncell på rätt sätt.
Citera
2015-02-11, 20:59
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Snedvriden bild av verkligheten? Du menar att SD/SvP-anhängarna skulle ge en verklighetstrogen bild med sina: "typiskt negrer/araber"-kommentarer?

Är du dum eller? Sanningen om allt finns här. Här kan man få detaljer om det mesta väsentliga som etablissemanget utelämnar.

Men det är också allt ni vänsterfånar vill dölja och förhindra befolkningen ifrån.
Citera
2015-02-11, 21:00
Medlem
freeriderXIIs avatar
Idag så måste man väl princip vara officiellt erkänd komiker för att få skämta om kulturskillnader.
Annars är det HMF.

Komiker har ett viktigt andhål. Slår man bara i alla riktningar så kan skämt om varandras egenheter vara bra och socialt öppnande mellan grupper.

Det kan till och med öka toleransen.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-02-11 kl. 21:10.
Citera
2015-02-11, 21:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
Problem är det först om jag verkade politiskt i ett parti eller för någon organisation med maktpolitiska ambitioner, då skulle det krävas en avbön före engagemanget, förr eller senare skulle mina tidigare åsikter komma upp i dagen.
Nu har jag absolut inga ambitioner att verka partipolitiskt, varför ett avslöjande inte är ett avslöjande, alla runt omkring vet mina åsikter.

Aphögern tror att det går att välja när man kan vara hetsande antidemokrat, och när man kan välja att vara "helylle" som politiker, att det skall gå att ha en dold agenda som motsäger deras offentliga ståndpunkter; ett slag Dr Jekyll&Mr Hyde. Vad fan är detta?
Hyckleri! Hyckleri!

Med demokrati kommer ansvar och ett behov av transparens, klarar inte aphögern att stå för sina åsikter offentligt, då ser jag absolut inga problem om grävande journalister kastar ut trollen på scenen.

Stå för era åsikter, fega uslingar!
Ja vet inte finns andra gånger det kan va ett problem också tycker jag behöver inte handla om åsikterna i sej kan va så enkelt som att man faktiskt inte tycker det är kul att prata med en parfymstinkande tjej med tantfrilla från aftonbladet. Kolla på han skogskillen han såg bara ut att vilja gå in och lägga sig och sova och istället va han tvungen och stå och snacka med två fån i trapphuset i en kvart
Citera
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaasher
Snedvriden bild av verkligheten? Du menar att SD/SvP-anhängarna skulle ge en verklighetstrogen bild med sina: "typiskt negrer/araber"-kommentarer?

Verkligheten är ofta någonstans mittemellan.

Du kan ju fundera själv över det faktum att svensk media skrev att de som låg bakom gruppvåldtäkten på en Viking Line-färja häromdagen var svenskar, samtidigt som man på Flashback i ett väldigt tidigt skede kunde läsa att de var somalier.

Vem var närmast verkligheten?

Sedan är det klart att även den invandringskritiska sidan ibland skriver felaktigheter. Men läser man både svensk media och Flashback, så kommer man ofta ganska nära sanningen. Det är bra att ha lite variation på sina källor. Här är Flashback bra.
Citera
Medlem
Hasse.Hanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasttrain
Vilken lag har journalister brutit mot? Har du inget svar så hoppas jag du packar ihop och drar vidare till nästa ställe.
Martin Fredriksson Kallar sig själv journalist (har dock troligtvis inte någon utbildning överhuvudtaget) ligger bakom Researchgruppen som dragit igång allt detta skit, är dömd för flertalet brott samt misstänkt dataintrång (samt påstår sig sitta på 40 000 flashback användares identiteter) OLAGLIGT SOM FAN.
Han vann det stora Journalistpriset.

Bland annat Aftonbladet, Expressen och TV3 (Robert Aschberg) Köper information av dessa, det vill säga (OLAGLIGT SOM FAN)

Men det är ju de goda brotten så de kommer ju inte bli dömda (Som vanligt)
Citera
2015-02-11, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Nu är det inte du, Aftonbladet eller någon annan vänstervriden aktör som är domstolen. Med inlägget ville jag belysa det faktum att många reflekterar inte längre över vad de läser, de ser bara invektiv och folkslag, personer eller religioner i en salig blandning utan att titta på detaljerna, hur är inlägget formulerat, i vilken kontext osv. Att tillskriva någon ett invektiv måste inte nödvändigtvis vara hat, trakasseri eller hets, vissa personer har svårt för att se vad som är vad, allt som inte är underskrivet med puss puss styrkekramar klassas utan eftertanke som hat osv.

Jag tror att den här debatten skulle må bra av om vissa människor sansade sig lite och faktiskt funderade på vad det är de kritiserar och förmodligen nästan får hjärtinfarkt för, allt som vid en första anblick verkar hatiskt eller hetsande är kanske inte det. Jag säger inte att det inte förekommer hat, trakasserier och hets, dock finns det även ironi och provokation.

Att lösrycka ett inlägg kan göra att inlägget ses annorlunda än om man har följt tråden från början. Inlägget kan ha en helt annan innebörd och syfte än vad det tycks ha vid en första anblick.

Nej, jag försvarar inte allt, ser saken ur olika perspektiv, mer än vad många ens försöker göra.

Det är ju inte någon högervriden aktör heller som är domstolen Jag säger återigen. Det blir ju inga problem om man uttrycker sin åsikt inom lagens ramar. Det måste vi ju ändå vara överens om? Sedan om man vill uttrycka åsikter som är olagliga, då är det ju bättre ändra lagstiftningen först.

Hur många gråzoner du än räknar upp, så är det ju indirekt en risk att argumentera så och mitt råd är att undvika det.
Citera
2015-02-11, 21:03
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Idag så måste man väl princip vara officiellt erkänd komiker för att få skämta om kulturskillnader.
Annars är det HMF.

Komiker har ett viktigt andhål.

Hade FB kört med Dr. Alban som SR gjorde för x antal år sedan så hade all media i hela Sverige anklagat FB för rasistisk häxjakt.
Citera
2015-02-11, 21:03
Medlem
Jok3rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
Annars är det HMF.

Komiker har ett viktigt andhål.

Du menar att alla som avslöjats med byxorna nere hittills bara har "skämtat"?
Skrattar du när du läser följande inlägg?

Citera
2015-02-11, 21:04
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Lagar är olika på olika platser och i olika tider. Om det gått till tvärtom, att typ avpixlat eller nordfront agerat så här, då hade det ordnats så att det vore ett lagbrott, om det var människor det var syyyyynd om som drabbades, alltså vänstermänniskor som hatar andra. Det vet du mycket väl din fåne!

Självklart. Men hade Avpixlat lyckats göra något liknande mot vänstermänniskor skulle kanske du applådera det, eller? Det finns flera frågor man kan ställa sig: Är det RG och AB gör lagligt? Det verkar så, konstigt nog. Är det moraliskt riktigt? Tveksamt, minst sagt. Och att man börjar hänga ut skogshuggare och inte makthavare som utlovat gör inte saken bättre. Är det kul att se en del idioter åka dit? Ja faktiskt, även om det bara är min personliga känsla. Kul på samma sätt som det kan vara att läsa något på Flashback om nån stackars sate som hängs ut, fast det inte är riktigt moraliskt.
Citera
2015-02-11, 21:07
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jok3r
Du menar att alla som avslöjats med byxorna nere hittills bara har "skämtat"?
Skrattar du när du läser följande inlägg?

Typisk vänstermänniska du är, som väljer att citera just ett inlägg från en person som sen ångrat sig och bett om ursäkt. Målet är liksom att visa att åsiktsförföljelsen är evig, en gång brännmärkt, alltid brännmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in