Citat:
Ursprungligen postat av
Tuna77
Om du vill ta en risk och utmana lagstiftningen så kör. Då kan du ju resonera i domstolen om dina idéer kring lagen. Good luck säger jag bara
Nu är det inte du, Aftonbladet eller någon annan vänstervriden aktör som är domstolen. Med inlägget ville jag belysa det faktum att många reflekterar inte längre över vad de läser, de ser bara invektiv och folkslag, personer eller religioner i en salig blandning utan att titta på detaljerna, hur är inlägget formulerat, i vilken kontext osv. Att tillskriva någon ett invektiv måste inte nödvändigtvis vara hat, trakasseri eller hets, vissa personer har svårt för att se vad som är vad, allt som inte är underskrivet med
puss puss styrkekramar klassas utan eftertanke som hat osv.
Jag tror att den här debatten skulle må bra av om vissa människor sansade sig lite och faktiskt funderade på vad det är de kritiserar och förmodligen nästan får hjärtinfarkt för, allt som vid en första anblick verkar hatiskt eller hetsande är kanske inte det. Jag säger inte att det inte förekommer hat, trakasserier och hets, dock finns det även ironi och provokation.
Att lösrycka ett inlägg kan göra att inlägget ses annorlunda än om man har följt tråden från början. Inlägget kan ha en helt annan innebörd och syfte än vad det tycks ha vid en första anblick.
Nej, jag försvarar inte allt, ser saken ur olika perspektiv, mer än vad många ens försöker göra.