Citat:
Ursprungligen postat av
IAmAMisanthropic
Nej, det är inte förföljelse. De få man exponerar har man ganska klart och tydligt förklarat att det handlar om personer med någon form av politisk maktposition. Och man har heller inte hittat på nåt att konfrontera dem med, de får själva stå sitt kast och stå upp för sina åsikter.
Man kommer inte hänga ut privatpersoner utan maktposition heller, inte sant?
Väldigt väldigt VÄLDIGT långt från medborgargarden. Måste det överdrivas så förbannat på detta forum hela tiden?
De har hittills hängt ut 3 personer. En jurist och miljöpartist, juristen arbetade med SD men hade inget politiskt uppdrag så vitt jag vet?
Miljöpartisten var en lokalpolitiker i Landskrona.
Läkaren valde man att inte lägga ut namn eller bild på, men personen har ingen politisk makt nej.
De väljer att inte lägga ut dem har de påstått ja, men det finns fortfarande ett register på 40 000 konton där en del av dem är matchade mot namn och personnummer. Vad kommer Researchgruppen göra med denna information?
Det handlar om en liten grupp människor (Resarchgruppen) som har tagit lagen i egna händer. Det är fullt jämförbart med medborgargarden.
Det är beklagligt att du inte verkar förstå allvaret i att privatpersoner registreras för deras åsikter. Jag hoppas verkligen inte att du klagar på att SÄPO exempelvis förde åsiktsregistrering över kommunister... för det gör jag, lika mycket som jag tycker detta är fruktansvärt.