Citat:
Ursprungligen postat av
acetal
Ni som hyllar uthängningarna; borde inte AB isf löpa linan fullt ut och även hänga ut pedofiler, IS-sympatisörer, våldsbejakande vänsterextremister etc?
Jag hoppas att ni har samma förståelse om det en dag blir att det är ni, enligt det rådande samhället, som har de felaktiga åsikterna och hängs ut och får ta de eventuella konsekvenserna av det.
Sen till den ständiga frågan; när ska folk börja tänka på sin internetsäkerhet om de har något att förlora på det? Nu är jag inte så insatt i hur hacket eller kartläggningen har gått till men om man använder sin vanliga mail, eller rent av har uppgett sitt personnummer, så måste man vara lite bakom om man vill vara anonym.
Jag hyllar inte uthängningar rent generellt, det är en slak lina Aftonbladet balanserar på, och hittills har de klarat sig, i motsats till Expressen. Det handlar om offentliga personer eller offentligt intresse.
Det har ett nyhetsvärde att vi som skattebetalare finansierar en infiltratör/rasse/nasse i Miljöpartiet, som på nätet, förföljer sina f.d. lärare! Av den enkla anledningen att han inte gillar rasen!
En läkare är också offentligt anställd, i ett yrke man bara inte får hata folk/patienter enligt socialstyrlsens regeleverk!
Om du hatar och diskuterar det på nätet med andra hatare, typ att ni hatar muslimer, judar, negrer och tjockisar är det en annan sak, om ni håller er i trådar som ingen annan läser, så är det OK att ni lättar på trycket!
Men tar ni ert hat och stalkar folk, förstör deras internetnärvaro så att ni tar över allt när google sorterar en persons yrkesliv är det fel. Det är fruktansvärt elakt och grymt mot den som drabbas.
Det denna sak handlar om är
näthatare som tagit med sig nätet ut i verkligheten, och i verkligheten vet man aldrig vem som i slutändan är förövare och vem som är brottsoffer. Att anonymt attackera folk som inte är anonyma är fegt, och korkat i det fall anonymiteten skulle röjas. För vem litar helt på att anonymiteten på forumet är säkert, när det finns smarta hackare därute?
Jag blir ofta förvånad över att brottslingar och andra som beter sig hänsynslöst, vill för egen del ha den godhet andra har, men som de själva saknar. De måste ju underskatta folk om de inte tror att de kommer jagas själva, när de jagar andra!
Det blir ett patetiskt snack om egna tolkningar av yttrandefrihet!