2015-02-10, 13:04
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Alla människor känner inte hat. Gör en det så borde en söka hjälp för det istället för att skada andra med hatet.

Vad fan är det du säger? Ska det vara olagligt att hata? Så alla som hatar ska skickas på omskolning? Vad är hat förresten?

Det ni menar med "hat" kan även kallas politik, och det bästa att bemöta sina motståndare är med logiska resonemang, inte att cencurera och omskola.

Svenskar har levt i ett konsensus samhälle så länge att de inte förstår eller accepterar avvikande åsikter, ej heller vilken nytta de har. Ser allt trevligt och rent ut på ytan är svensken nöjd. De son sprider "dålig stämning" mast snarast tystas.
Senast redigerad av sxephil 2015-02-10 kl. 13:09.
Citera
2015-02-10, 13:06
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Han ska inte få löpa annat än gatlopp. För han borde veta bättre om han är jurist, med studier i kriminologi i bagaget.

Han har haft förmånen att läsa kriminologi på SU, på en institution som företräder helt andra värden än vad han själv tror på, och som han under lång tid hånar. Han har undergrävt den värdegrund han nu vill ska gälla honom. Jag tycker han ska få en försmak på den hanteringen han förespråkar mot oskyldiga. I ett obeboligt samhälle för hans måltavlor.

Hade han inte varit välutbildad hade man kunnat låta honom komma undan med förskräckelsen i behåll. Men inte nu, då han attackerat den akademiska världen och verkar politiskt för att undergräva de värden han utbildade sig i.

Det värsta är att han utser privatpersoner och plågar en professor, som han undergräver akademiskt; helt skamlöst utan saklig substans. Och detta gör han endast för att främja en rasistisk agenda han inte vill stå upp för.

Jag har för mig att någon skrev här att han postade de där inläggen innan han var jurist? Oavsett vilket så förstår jag fullständigt hans kritik mot professor JS. Jag gillar inte den mannen och jag har också haft en känsla av att han hatar svenskar i allmänhet. Vi är mindre vetande, han vet allt, det är svenskens fel att Sverige finns, det är min känsla. Jag tycker att han är en person som med härskarteknik förminskar människor som inte tycker som honom, jag ogillar det. Man kan säga det på olika vis, men jag förstår om det fanns ett agg mot den mannen. Löjligt att i sammanhanget nämna att han är en jude, men vem vet kanske ansåg skribenten att det finns en samlad judisk agenda som genomsyrar JS gärningar, jag vet inte hur han tänkte, dock tycker jag att det var bra att vid tillfället få veta att det fanns människor som hade ett agg mot JS utan att för den sakens skull veta vem som tyckte så, det finns ett värde i att åsikter kommer upp på bordet tycker jag.
Citera
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
Om den kan ske för Aftonbladets egna medarbetare måste de vill även ge andra samma chans?

Jag kan inte alla turer om Aftonbladets anställda, men det kan tänkas vara gradskillnad i uttalandena. Antisemitism är aldrig OK och det låter anmärkningsvärt att journalisten fick fortsatt förtroende. Kanske bedömdes det vara relaterat endast till Israel-palestinakonflikten och inte ett uttryck för egentlig rasism/antisemitism. Personens agerande och arbete i övrigt mot rasism spelade säkert roll.
Citera
Medlem
klassdifferenss avatar
Det bästa vore ju om vi kunde få fram FB konton och liknande på journalister, sätta hårt mot hårt så att säga.
Citera
2015-02-10, 13:07
Medlem
[quote=ItWasJustified|52216696]

Det är väldigt lätt att skriva så om man bara har åsikter som anses ''goda'' och inte har åsikter som kan få konsekvenser i ens privat- och yrkesliv.

Det du menar är att man aldrig ska få lufta sina åsikter om man inte vill omge sig med enbart människor som är av exakt samma åsikt som en själv i alla frågor som kan anses vara kontroversiella av etablissemanget.

QUOTE]

Ja, det kan faktiskt bli konsekvenser av åsikter som att det är ok att knulla barn, att förintelsen aldrig har hänt eller att svarta är lägre stående än vita. Det kanske man bör vara beredd på.
Citera
2015-02-10, 13:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anteaus
Fast redan i det fetade du citerar har ju Aftonbladet fel; det skrevs inte "så sent som hösten 2014" utan närmare bestämt 22 jan samma år.
Hela inlägget:
Det verkar som ett av mångkulturens adelsmärken, s.k. home invasions (http://en.wikipedia.org/wiki/Home_invasion) har kommit till Sverige för att stanna. Det har länge varit ett stort problem i andra länder med längre fortskriden mångkultur att representanter för diverse undermänniskogrupper bryter sig in hos oskyldiga, hårt arbetande vita människor för att ta för sig av pengar, värdeföremål och sovande kvinnor och flickor.

Ett uppmärksammat fall var när två brottslingar (sedermera passande nog dömda till döden) bröt sig in hos en flerbarnsfamilj i Connecticut och våldtog en 48-årig tvåbarnsmamma och hennes 11-åriga dotter för att sedan strypa mamman och bränna de båda döttrarna till döds efter att ha dränkt dem i bensin.

Intressant att notera är att home invasion-brott ofta används som argument för att laglydiga amerikanska medborgare skall få försvara sig och sina hem med skjutvapen. Eftersom svensk polis verkar stå handfallen inför den eskalerande och allt mer brutala invandrarbrottsligheten kanske det är dags att vanliga svenskar tillåts skaffa skjutvapen?
Sen att Federlay et al går ut och gapar om att han brutit mot uppförandekoden som han skrev på när han tillträdde i höstas bygger på ytterligare felaktiga uppgifter från Aftonbladet kanske bör uppmärksammas. Han har bara skrivit ett endast inlägg efter det där i januari och det var i oktober (innan han började sin tjänstgöring i EU-parlamentet?) och det handlade om bokcencur och innehåller vad jag kan se inte ett dugg som bryter mot uppförandekoden han skrivit under på.
Av de 94 inlägg han skrivit sedan registreringen för 11 år sedan finns förvisso en del som är klandervärda, men något brottsligt kan jag inte på rak arm vid en första genomskummning finna.
Än så länge ser jag inte Aftonbladets granskning av Flashback som något annat än en storm i ett vattenglas. Klickbeten som får Svensson att förfäras och gapa på hårdare lagsstiftning.

En mognadsprocess i den ålder som sker inom ett år känns inte heller tvätt-äkta för min del ... och jag står fast vid att SD:are måste vara en särskild sort som hastigt och lustigt mognar sent i livet.

Det är dessvärre så att även om man ändrar sig på tröskeln in till något så kommer personens tidigare handlingar finnas med i bedömningen av detta --- och det handlar inte om brott, utan om vilket förtroende man kan ha för här pajsaren som jurist och i de politiska korridorerna ..

Själv skulle jag ju inte anlita honom till någonting .. givet hur han uttryckt sig om kvinnor tex.
Citera
2015-02-10, 13:09
Medlem
8711s avatar
[quote=Hiitsme|52217439]
Citat:
Ursprungligen postat av ItWasJustified

Det är väldigt lätt att skriva så om man bara har åsikter som anses ''goda'' och inte har åsikter som kan få konsekvenser i ens privat- och yrkesliv.

Det du menar är att man aldrig ska få lufta sina åsikter om man inte vill omge sig med enbart människor som är av exakt samma åsikt som en själv i alla frågor som kan anses vara kontroversiella av etablissemanget.

QUOTE]

Ja, det kan faktiskt bli konsekvenser av åsikter som att det är ok att knulla barn, att förintelsen aldrig har hänt eller att svarta är lägre stående än vita. Det kanske man bör vara beredd på.

Precis som om det var så det var. Det räcker med en åsikt om den negativa samhällsutvecklingen, gängkriget i Malmö och att det beror på massinvandringen, att man är Sverigedemokrat osv osv.

I alla normala länder hade det här klassats som åsiktsförföljelse. Hoppas något annat land ryter ifrån. Danmark brukar inte gilla sånt här.
Senast redigerad av 8711 2015-02-10 kl. 13:11.
Citera
2015-02-10, 13:10
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Så du tror att hela FBs användarkår skulle ställa upp för att försvara en grupp rasister, fascister och nazister som använder FB som en plattform för att uttrycka hat mot vissa etniciteter och kulturella grupper? Well, jag tror att du har fel.
Nej, det tror jag inte, men jag tror att många är beredda att rycka ut i ett drev när de upplever att deras anonymitet är hotad.
Citera
2015-02-10, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Jag kan inte alla turer om Aftonbladets anställda, men det kan tänkas vara gradskillnad i uttalandena. Antisemitism är aldrig OK och det låter anmärkningsvärt att journalisten fick fortsatt förtroende. Kanske bedömdes det vara relaterat endast till Israel-palestinakonflikten och inte ett uttryck för egentlig rasism/antisemitism. Personens agerande och arbete i övrigt mot rasism spelade säkert roll.

Så hans uttalanden om svarta och kvinnliga idrottare har också med Palestina konflikten att göra? Som alltid mer er "antirasister", när någon SD:are gör något så dömer ni direkt medan ni i andra fall försöker hitta på alla möjliga bortförklaringar till varför det blev som det blev. Det finns MÄNGDER med hat från feminister, muslimer och "antirasister" som skulle kunna lyftas fram men som aldrig media belyser. Det är enbart hat från svenska vita män som ogillar invandringen som är intressant, allt annat hat är sponsrat av etablissemanget.

Citat:
Bloggen från Sydafrika kryddas med fördomsfulla och ytterst generaliserande utfall mot landets svarta befolkning. “De är ignoranta till att sort [sic] personlig utveckling”, skriver Ehsan Fadakar i juli 2007. Även om berättar att han träffar ett undantag på en grillfest: “Första mörka tjejen som faktiskt hade nåt i huvet” (januari 2006). Sen drar han lite skämt om “vita, svarta och bögar“. Samt hånar kvinnliga idrottare: “Hoppas tjockisen Anja Persson bryter benet”, skriver Ehsan Fadakar.
Citera
2015-02-10, 13:11
Medlem
RosaRosaRosaRosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har för mig att någon skrev här att han postade de där inläggen innan han var jurist? Oavsett vilket så förstår jag fullständigt hans kritik mot professor JS. Jag gillar inte den mannen och jag har också haft en känsla av att han hatar svenskar i allmänhet. Vi är mindre vetande, han vet allt, det är svenskens fel att Sverige finns, det är min känsla. Jag tycker att han är en person som med härskarteknik förminskar människor som inte tycker som honom, jag ogillar det. Man kan säga det på olika vis, men jag förstår om det fanns ett agg mot den mannen. Löjligt att i sammanhanget nämna att han är en jude, men vem vet kanske ansåg skribenten att det finns en samlad judisk agenda som genomsyrar JS gärningar, jag vet inte hur han tänkte, dock tycker jag att det var bra att vid tillfället få veta att det fanns människor som hade ett agg mot JS utan att för den sakens skull veta vem som tyckte så, det finns ett värde i att åsikter kommer upp på bordet tycker jag.

Huvudet på spiken. Det hade varit ytterst osannolikt att den där juristen skrivit dessa saker om JS och inte betonat att JS är av judisk börd. Det är i själva verket JS etnicitet som är det centrala för juristen. Det han skriver är typiska antisemitiska angrepp och föreställningar om judar.
Citera
2015-02-10, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av acetal
Ni som hyllar uthängningarna; borde inte AB isf löpa linan fullt ut och även hänga ut pedofiler, IS-sympatisörer, våldsbejakande vänsterextremister etc?

Jag hoppas att ni har samma förståelse om det en dag blir att det är ni, enligt det rådande samhället, som har de felaktiga åsikterna och hängs ut och får ta de eventuella konsekvenserna av det.

Sen till den ständiga frågan; när ska folk börja tänka på sin internetsäkerhet om de har något att förlora på det? Nu är jag inte så insatt i hur hacket eller kartläggningen har gått till men om man använder sin vanliga mail, eller rent av har uppgett sitt personnummer, så måste man vara lite bakom om man vill vara anonym.

Jag hyllar inte uthängningar rent generellt, det är en slak lina Aftonbladet balanserar på, och hittills har de klarat sig, i motsats till Expressen. Det handlar om offentliga personer eller offentligt intresse.

Det har ett nyhetsvärde att vi som skattebetalare finansierar en infiltratör/rasse/nasse i Miljöpartiet, som på nätet, förföljer sina f.d. lärare! Av den enkla anledningen att han inte gillar rasen!

En läkare är också offentligt anställd, i ett yrke man bara inte får hata folk/patienter enligt socialstyrlsens regeleverk!

Om du hatar och diskuterar det på nätet med andra hatare, typ att ni hatar muslimer, judar, negrer och tjockisar är det en annan sak, om ni håller er i trådar som ingen annan läser, så är det OK att ni lättar på trycket!

Men tar ni ert hat och stalkar folk, förstör deras internetnärvaro så att ni tar över allt när google sorterar en persons yrkesliv är det fel. Det är fruktansvärt elakt och grymt mot den som drabbas.

Det denna sak handlar om är näthatare som tagit med sig nätet ut i verkligheten, och i verkligheten vet man aldrig vem som i slutändan är förövare och vem som är brottsoffer. Att anonymt attackera folk som inte är anonyma är fegt, och korkat i det fall anonymiteten skulle röjas. För vem litar helt på att anonymiteten på forumet är säkert, när det finns smarta hackare därute?

Jag blir ofta förvånad över att brottslingar och andra som beter sig hänsynslöst, vill för egen del ha den godhet andra har, men som de själva saknar. De måste ju underskatta folk om de inte tror att de kommer jagas själva, när de jagar andra!

Det blir ett patetiskt snack om egna tolkningar av yttrandefrihet!
Citera
2015-02-10, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme

Men är man själv så mycket bättre moraliskt om man använder hot och tvång för att få folk att inte yttra dessa åsikter? För det är ju det som sker nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in