2017-02-22, 22:28
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Nej.

Jag handlade med warranter eller derivat för 10 år sen under börskraschen och de hade definitivt en urholkningseffekt. De blev helt värdelösa till slut, kostade bara några ören. Jag förlorade över 100 lax då. Jag hoppas att mini futures är säkrare än så.

Hur är mini futures i jämförälse med certifikat om man bortser från urholkningseffekten? Certen tycker jag påminner om gambling.
Citera
2017-02-23, 10:18
Medlem
JustZlatans avatar
Om man är dålig på daytrade och vill istället gå in några veckor eller nån månad åt gången, vad är bäst att köpa då? Mini futures?
Citera
2017-02-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om man är dålig på daytrade och vill istället gå in några veckor eller nån månad åt gången, vad är bäst att köpa då? Mini futures?

optioner eller terminer. De är precis som warranter/mini futures förutom man slipper betala banken för att de agerar mellanhand. För terminer måste man ha lite pengar dock för det är stora grejer man svänger sig med.
Citera
2017-02-25, 10:15
Medlem
Har sedan mitten av januari börjat handla med certifikat med hög hävstång , oftast olja x10
Då jag gjort det väldigt bra och ligger flera 100% plus undrar jag om det är något jag missat ? Förutom det rätt var det är så kommer ett jätteras

Har jag bara haft tur att det inte varit några jättesvägningar ?

Jag är medveten om att värdet urholkas med tiden men eftersom jag väldigt sällan äger något efter stängning påverkas jag inte av det
Citera
2017-02-25, 18:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gObbo
optioner eller terminer. De är precis som warranter/mini futures förutom man slipper betala banken för att de agerar mellanhand. För terminer måste man ha lite pengar dock för det är stora grejer man svänger sig med.

Då är det inget för mig. Jag har inte så stort kapital.
Citera
2017-02-25, 18:36
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypos
Har sedan mitten av januari börjat handla med certifikat med hög hävstång , oftast olja x10
Då jag gjort det väldigt bra och ligger flera 100% plus undrar jag om det är något jag missat ? Förutom det rätt var det är så kommer ett jätteras

Har jag bara haft tur att det inte varit några jättesvägningar ?

Jag är medveten om att värdet urholkas med tiden men eftersom jag väldigt sällan äger något efter stängning påverkas jag inte av det

Jag vill inte förringa din skicklighet, men olja kanske är lättare att pricka rätt på än aktieindex.

Jag är nybörjare och ligger minus på tradingen och då har jag handlat med omx-certifikat.
Citera
2017-02-27, 17:55
Medlem
Citat:
Jag vill inte förringa din skicklighet, men olja kanske är lättare att pricka rätt på än aktieindex.

Jag är nybörjare och ligger minus på tradingen och då har jag handlat med omx-certifikat.

Ytterligare strax över 10% vinst idag

Väntar på att det kommer en saftig avgift på nått snart
Citera
2017-02-27, 21:14
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypos
Ytterligare strax över 10% vinst idag

Väntar på att det kommer en saftig avgift på nått snart

Lust att dela med dig av strategin? Jag var nära att gå in idag, men den stod och stampade i mitten så det var svårt att veta om den skulle gå upp eller ned.

Om du handlar med avanza-certifikat ska det väl inte komma någon courtageavgift om du handlar för över 1000kr.
Senast redigerad av JustZlatan 2017-02-27 kl. 21:17.
Citera
2017-02-28, 08:38
Medlem
Citat:
Lust att dela med dig av strategin? Jag var nära att gå in idag, men den stod och stampade i mitten så det var svårt att veta om den skulle gå upp eller ned.

Om du handlar med avanza-certifikat ska det väl inte komma någon courtageavgift om du handlar för över 1000kr.

Nja den behåller jag nog för mig själv och kanske fel tråd för det , ville mest veta här att det inte kan dyka upp några överraskningar i framtiden

Courtaget dras ju efter dagens slut så det har jag koll på även om det mesta är fritt då jag kör som du skriver med Avanza-certifikat

Sen är det ju avkastningsskatten också men den har jag också kolla på
Citera
2017-02-28, 13:48
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man se några minuter i förväg om börsen är på väg upp eller ned? Hur mycket antal ordrar eller köp eller nåt sånt?
Citera
2017-02-28, 14:47
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Kan man se några minuter i förväg om börsen är på väg upp eller ned? Hur mycket antal ordrar eller köp eller nåt sånt?

Ordrar kan du se men knappast in i framtiden.
Citera
2017-02-28, 14:50
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Ordrar kan du se men knappast in i framtiden.

Kan man se köp- respektive säljorder? Om man ser att det är fler köp än sälj så borde ju börsen gå upp och vice versa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in