2020-10-08, 21:47
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Enligt vad asylsökande som konverterar från islam till kristendomen handlar kristendomen om kärlek och om att hjälpa alla, särskilt dem som flyr från muslimska länder. Jesus var ju en flykting när han föddes och han fick plats i härbärget.

Ja men religion handlar väl om hur människor ska förhålla sig. Det är en helt annan sak att överskjuta ansvaret på staten. Staten har ett specifikt syfte, och det är att förbättra för samhället som den verkar i.
Citera
2020-10-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Ja men religion handlar väl om hur människor ska förhålla sig. Det är en helt annan sak att överskjuta ansvaret på staten. Staten har ett specifikt syfte, och det är att förbättra för samhället som den verkar i.
Du menar att man ska ge kejsaren tillhör och Gud vad Gud tillhör (Matteus 22:21)? Visst, men det är inte Ebba från KD som är "kejsaren". Hon är bara en opportunist som sviker sina ideal och uppenbarligen mår hon inte bra utan måste supa för att orka med sin egen politik.
Senast redigerad av nantale 2020-10-08 kl. 21:59.
Citera
2020-10-09, 08:13
Medlem
Soterns avatar
Folk har tydligen gått på sosseknepet att skicka fram den hysteriska Strandhällsapan och gnälla på en sketen fest för att dölja den skamliga uppgörelsen om invandringen med MP.
Citera
2020-10-09, 19:23
Medlem
Lite märkliga fastighetsaffärer tydligen:

"Kristdemokraternas ledare Ebba Busch, 33, är huvudpersonen i ett fastighetsbråk där hon hotar att dra 83-årige Esbjörn inför domstol.

Esbjörn, som har vissa minnesproblem, sålde i augusti släktgården till Ebba Busch, men ångrade sig dagen efter att avtalet var undertecknat och vädjar nu förtvivlat om att få avtalet hävt.

Ebba Busch har kopplat in advokat för att driva igenom affären.

– Hon tjatade och tjatade om att få köpa och jag kände mig pressad, berättar Esbjörn.
.
.
Tonen i advokatbrevet blir än hårdare. Ebba Busch hotar 83-årige Esbjörn med att dra honom inför domstol:

”Om du ej fullgör köpet på frivillig väg överväger min huvudman att väcka talan om bättre rätt i domstol. Eftersom det inte framkommit några skäl som ger dig rätt att ej fullfölja försäljningen förutsätter jag att hennes talan där kommer att bifallas.”

https://www.expressen.se/dinapengar/...pa-att-brista/

Månne om hon är girig när allt kommer omkring?
Citera
2020-10-09, 19:33
Medlem
tigerrakets avatar
Vad är det för journalistik egentligen?

Hon vill köpa gården, gubben går med på ett bud och skriver på avtal med mäklare närvarande. Sedan dagen därpå ångrar han sig och menar på att han inte minns något av affären...

Ska ringa expressen lite senare, för jag minns INTE att jag skrivit på mitt anställningsavtal med den låga lön som jag har. Minns att jag skrev på ett med flera miljoner i månadslön, och att jag nu känner mig pressad att jobba med fjuttlön.
Citera
2020-10-09, 19:36
Medlem
udons avatar
Aftonbladet och expressen jobbar hårt nu på att sänka buschen.

Gissar nog att Ebba har betett sig lite ocoolt, men det troliga är väl att gubben hetsas av nån släkting som skulle ärva gården. Gubben kanske hellre hade velat supa och köpa horor för dom där pengarna
Citera
2020-10-09, 19:59
Medlem
Men lite märkligare blir ju hela fastighetsaffären eftersom hon påstår sig vilja komma närmare sin exman och barnen. Hon och exmaken är ju fortfarande skrivna på samma adress i det aktuella området?
Citera
2020-10-09, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Vad är det för journalistik egentligen?

Hon vill köpa gården, gubben går med på ett bud och skriver på avtal med mäklare närvarande. Sedan dagen därpå ångrar han sig och menar på att han inte minns något av affären.
Men om den gamla mannen verkligen har någon typ av demens eller som man säger "minnesproblem", varför kan inte Ebba visa lite kristen barmhärtighet och gå med på att häva köpet? Speciellt om den gamla mannen ville häva köpet dagen efter avtalet. Det finns säkert andra gårdar som Ebba kan köpa från lite mer dementa åldringar som inte dagen efter eller någonsin kommer att minnas vad de gjort.
Citera
2020-10-09, 20:12
Medlem
tigerrakets avatar
Citat:
Men om den gamla mannen verkligen har någon typ av demens eller som man säger "minnesproblem", varför kan inte Ebba visa lite kristen barmhärtighet och gå med på att häva köpet? Speciellt om den gamla mannen ville häva köpet dagen efter avtalet. Det finns säkert andra gårdar som Ebba kan köpa från lite mer dementa åldringar som inte dagen efter eller någonsin kommer att minnas vad de gjort.
Jag kommer också oberopa minnesproblem.
Detta bevisar ju bara att man måste omyndigförklara folk över 75. Herregud, kör han bil tro? Han kommer ju köra ihjäl folk och skylla på minnesproblem dagen efter
Citera
2020-10-09, 20:16
Bannlyst
Citat:

Näe hon hoppade de värderingarna och alla människors lika värde glömde hon med men hon var fin tillsammans med transvestiten i den nya filmen där hon ville visa kärlek mot de som är olika. Men en 83 årig dement glömsk gubbe kan hon gärna lura. Amen.
Senast redigerad av assman1 2020-10-09 kl. 20:28.
Citera
2020-10-09, 20:26
Medlem
Rainmans avatar
Citat:

Kristen barmhärtighet my ass denna kvinna är inte ett dugg kristen utan en opportunist. Man blir äcklad
Citera
2020-10-09, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rainman
Kristen barmhärtighet my ass denna kvinna är inte ett dugg kristen utan en opportunist. Man blir äcklad
taxeringsvärdet ca 3.4 miljoner och hon bjöd 3.9 miljoner. NAJS
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in