Citat:
Ursprungligen postat av
nighter825
Enda vi vet är att esb ångra sig och inte följa svenska lagar och regler med genomföra försäljning på tillträdesdagen.
Att hon driver den sak är enligt Sverige har rätt till. En säljare kan inte bara ångra sig hur som helst och säljaren ångrar sig så få hen hantera risken med man kan bli tvungen att genomföra försäljning om man inte förhandlar om ett nytt kontrakt.
Om nu det varit under tvång eller hot så borde esb anmält Bsuch till polisen, eller de runt omkring honom gjort det.
Gissar du kalla henne en nolla och okunnig är för du vill dölja din egna okunskap och du säger man inte ska förtala andra men gör själv det på internet med hitta på saker om en politiker.
Rent teoretiskt skulle sättet den här affären kom till på kunna leda till en anmälan mot Ebba Busch om sådana uppgifter skulle komma till ytan under en rättegång.
På samma sätt tror jag på inget vis att mäklaren sitter säkert, skulle Esbjörn förlora tvisten skulle han mest troligt kunna få igen en hel del pengar genom att stämma honom då mäklaren inte följd god mäklarsed men av någon anledning har dom inte börjat att peta i det spåret ännu.
Jag är lite nyfiken på vad Esbjörns riktiga advokater har för plan.
Dock tror jag inte att den här farsen kommer att gå till tinget, jag tror att den kommer att lösa sig före dess på något vis.
Det absolut värsta som skulle kunna hända för Ebba Busch är om Esbjörn skulle trilla av pinnen nu före tvisten ska upp!
Ebba Busch är inte smart? Allmänbildad? Nej! Du menar som när hon ville införa krav på att man skulle läsa x antal böcker under skolgången för integrationens skulle, när hon fick ett oförberett prov visade hon sin kunskap och kammade hem noll rätt. Menar du då att hon kanske borde gå SFI?