2019-04-20, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ebba är inte särskilt snygg och står inte för mina värderingar, men jag hade definitivt röstat på henne om hon hade en chans till att bli statsminister. Hon gör sig bättre i bild än kioskmongot Stefan, pratar bättre engelska, har bättre pondus, är ung med en karisma som många äldre saknar och framför allt vore hon en friskt fläkt i ett förlegat politiskt landskap.

Ebba och Kasslern skulle förmodligen kunna rädda landet tillsammans.

Det skulle jag också göra. Hellre EBT än UK. Det kunde dom troligtvis kunna ha gjort men så kommer aldrig att ske.
Citera
2019-04-22, 17:26
Avstängd
EBT tycker att förorten behöver kristen grund. Men hon sa ju själv att KD inte var ett kristet parti.
Vad händer om förorten inte vill det då?
Kommer man att tvinga dem till det genom att bränna folk levande och erövra deras mark som man gjorde med Sveriges ursprungsbefolkning samerna?
Citera
2019-04-22, 18:06
Medlem
Puerta-grandes avatar
Det hon sa var att kristen moral och etik är bra eftersom länder som bygger på det går det generellt bättre för än t.ex. med länder som bygger på muslimsk moral och etik.
Citera
2019-04-23, 20:44
Medlem
Ebba B T skolad av Livets Ord sveriges största sekt

KD sveriges svar på ökända Tea party

rösta på vad ni vill
Citera
2019-04-23, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puerta-grande
Det hon sa var att kristen moral och etik är bra eftersom länder som bygger på det går det generellt bättre för än t.ex. med länder som bygger på muslimsk moral och etik.
ja vi de kristna har ju drällt världen över plundrat och rövat i drygt 1000 år så det stämmer nog
Citera
2019-04-27, 16:17
Medlem
Lyssnade hela Lördagsintervjun idag med Ebba Busch Thor.
Vilken himmelsvid skillnad det är på hennes behandling av svenska språket jämfört med statsministerns.
I meningsbyggnader och relevant för frågorna i ordrikedom.
Att hon sen i politiken också överglänser Löfven är en annan sak.
Utfrågaren Cecilia Bodström var också vass och påläst.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2019-04-27 kl. 16:58.
Citera
2019-04-27, 16:45
Medlem
Vi lever i TUNGskapssamhället alla lättblåsta förene eder

den som imponeras av E B T *suck* lycka till.
Citera
2019-04-27, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Lyssnade hela Lördagsintervjun idag med Ebba Busch Thor.
Vilken himmelsvid skillnad det är på hennes behandling av svenska språket jämfört med statsministerns.
I meningsbyggnader och relevant för frågorna i ordrikedom.
Att hon sen i politiken också överglänser Löfven är en annan sak.
Utfrågaren Cecilia Bodström var också vass och påläst.

Jag lyssnade också på denna intervju. Mäkta imponerad av hennes intensitet och målinriktning med sina svar och politikförklaring. Hon försökte verkligen förklara och övertyga frågeställaren.
Hon verkade mycket påläst och kunnig inom energipolitiken och då kärnkraften i synnerhet.
Jämför henne med Kristersson, så kanske man förstår varför Kd snart är lika stora som M, eller går om. Vi får väl se hur de ligger i EP- valet.
Citera
2019-04-28, 07:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen
Jag lyssnade också på denna intervju. Mäkta imponerad av hennes intensitet och målinriktning med sina svar och politikförklaring. Hon försökte verkligen förklara och övertyga frågeställaren.
Hon verkade mycket påläst och kunnig inom energipolitiken och då kärnkraften i synnerhet.
Jämför henne med Kristersson, så kanske man förstår varför Kd snart är lika stora som M, eller går om. Vi får väl se hur de ligger i EP- valet.

KD kommer sannolikt att gå en mycket ljus framtid till mötes med EBT som partiledare. Hon tar nog snart över rodret på allvar och skickar ner moderaterna till nedre däck. SD får passa sig för KD-ledaren känns som något nytt och fräscht just nu.
Citera
2019-04-28, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
KD kommer sannolikt att gå en mycket ljus framtid till mötes med EBT som partiledare. Hon tar nog snart över rodret på allvar och skickar ner moderaterna till nedre däck. SD får passa sig för KD-ledaren känns som något nytt och fräscht just nu.

Jag skulle gärna höra en debatt mellan EBT och JÅ. Där skulle han få lägga manken till. Gärna invandringsfrågan. Där döljer hon en hel del. Annars är de nog ense om det mesta, men hon skulle vinna på bättre ork.
Citera
2019-04-28, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av regnidagigen

I förhållande till Ulf Kristensson är Ebba i ett fantastiskt länge att ta konservativa röster från Moderaterna, och de kan inte göra något åt det!

Mot SD är det lätt för Uffe att vara kaxig och reducera debatten till rasism och integration. Men han kan inte anklaga Ebba för något av det slaget eller attackera henne för att hans väljare tröttnat på honom, Moderaterna, Reinfeldt etc.

Jag gillar Ebba, hon är tydlig om vilka värden västvärlden och Europa står för. KDs andra frågor som folk retar sig på som aborter, angår inte mig. Ingen kan tvinga mig att gå i kyrkan eller tro på det jag inte vill. Men om samhället blir konservativt med kristna värderingar, är det en förbättring mot det kaos som breder ut sig med lag- och normlöshet. Jag tycker att det vore en bra sak om imamer läste de 10 budorden, och fick undervisning i etik och moral, mänskliga rättigheter och luthersk strävsamhet.
Citera
2019-04-28, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
I förhållande till Ulf Kristensson är Ebba i ett fantastiskt länge att ta konservativa röster från Moderaterna, och de kan inte göra något åt det!

Mot SD är det lätt för Uffe att vara kaxig och reducera debatten till rasism och integration. Men han kan inte anklaga Ebba för något av det slaget eller attackera henne för att hans väljare tröttnat på honom, Moderaterna, Reinfeldt etc.

Jag gillar Ebba, hon är tydlig om vilka värden västvärlden och Europa står för. KDs andra frågor som folk retar sig på som aborter, angår inte mig. Ingen kan tvinga mig att gå i kyrkan eller tro på det jag inte vill. Men om samhället blir konservativt med kristna värderingar, är det en förbättring mot det kaos som breder ut sig med lag- och normlöshet. Jag tycker att det vore en bra sak om imamer läste de 10 budorden, och fick undervisning i etik och moral, mänskliga rättigheter och luthersk strävsamhet.

Jag håller helt med dig. Jag anses gammalmodig och har gått i söndagsskola.. Däremot har jag i livet därefter inte haft så mycket tid att fortsätta med fromheten. Men den kristna etiken finns kvar i den Lutherska uppfostran. Men jag är realist och har inga höga tankar om våldgästare.
Det är inte populärt att som Ebba tala om kristen etik. Journalistan ville / hade svårt att förstå. Men Ebba klarade det fint. Likaså tycker jag att prästen gör rätt som säger Nej till skolavslutning i kyrkan. Hon anser att om prästen inte får medverka kan de ha sin avslutning på skolgården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in