Citat:
Ursprungligen postat av
regnidagigen
Jag lyssnade också på denna intervju. Mäkta imponerad av hennes intensitet och målinriktning med sina svar och politikförklaring. Hon försökte verkligen förklara och övertyga frågeställaren.
Hon verkade mycket påläst och kunnig inom energipolitiken och då kärnkraften i synnerhet.
Jämför henne med Kristersson, så kanske man förstår varför Kd snart är lika stora som M, eller går om. Vi får väl se hur de ligger i EP- valet.
I förhållande till Ulf Kristensson är Ebba i ett fantastiskt länge att ta konservativa röster från Moderaterna, och de kan inte göra något åt det!
Mot SD är det lätt för Uffe att vara kaxig och reducera debatten till rasism och integration. Men han kan inte anklaga Ebba för något av det slaget eller attackera henne för att hans väljare tröttnat på honom, Moderaterna, Reinfeldt etc.
Jag gillar Ebba, hon är tydlig om vilka värden västvärlden och Europa står för. KDs andra frågor som folk retar sig på som aborter, angår inte mig. Ingen kan tvinga mig att gå i kyrkan eller tro på det jag inte vill. Men om samhället blir konservativt med kristna värderingar, är det en förbättring mot det kaos som breder ut sig med lag- och normlöshet. Jag tycker att det vore en bra sak om imamer läste de 10 budorden, och fick undervisning i etik och moral, mänskliga rättigheter och luthersk strävsamhet.