2015-10-04, 21:31
Medlem
2mass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sköld borde få en start i stället för Engvall, Boman är svår att klaga på. Sedan vet jag inte om Rognes frånvaro betyder så mycket, det är inte direkt misstag från mittbackarna som gör att IFK hackar lite.

Inramningen var värd tre poäng i dag, jag är sjukt besviken.

Deltagarlaget slog MFF, konstigt då MFF är Sveriges bästa lag och Wiland är bäste keepern......

Haha, den var mindre värd 3 poäng än vad spelet var. Lät för fan som om det var elfsborg som hade hemmamatch
Citera
2015-10-04, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Det låg i luften efter de senaste matcherna at det skulle komma ett bakslag. Idag ska man nog vara rätt nöjd trots allt att vi inte förlorade även om det känns surt att inte någon av chanserna sista 15 min kunde resultera i ett vinst mål. Landslagsuppehållet kom mycket lägligt för Blåvitt, det kändes som de behövde det mer än de andra lagen för att slicka såren och hitta tillbaka till vinnarspåret.

Nej, det skall vi inte vara, det är ju för jävligt att vi inte kan förvalta någon av målchanserna. Fan att inte Engvalls gick in.

Nu får vi hoppas som fan på att Peking får däng mot Malmö/Elfsborg, förhoppningsvis båda.
Citera
2015-10-04, 23:33
Medlem
Elfsborg och Malmö är teoretiskt borta från guldet ned tre omgångar kvar - och det ser tajt ut med top 3? Vad är mest överraskande (med avstamp i förväntan inför säsongen) det eller att Norrköping hugger på guldet?
Citera
2015-10-04, 23:46
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Elfsborg och Malmö är teoretiskt borta från guldet ned tre omgångar kvar - och det ser tajt ut med top 3? Vad är mest överraskande (med avstamp i förväntan inför säsongen) det eller att Norrköping hugger på guldet?
Självklart är det största överraskningen att vi är klara för Europa och har en bra chans på guldet. Vi var trots allt väldigt nära att åka ut förra året och säkrade kontraktet relativt sent. Att Malmö är så långt bakom är förvisso oväntat men inte en helt otänkbart att det kunde ske eftersom man blev av med väldigt många spelare. Det var hög klass på de nya spelarna som togs in men det är inte självklart att man kan få ihop alla dem till en fungerande enhet.
Citera
2015-10-04, 23:58
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Självklart är det största överraskningen att vi är klara för Europa och har en bra chans på guldet. Vi var trots allt väldigt nära att åka ut förra året och säkrade kontraktet relativt sent. Att Malmö är så långt bakom är förvisso oväntat men inte en helt otänkbart att det kunde ske eftersom man blev av med väldigt många spelare. Det var hög klass på de nya spelarna som togs in men det är inte självklart att man kan få ihop alla dem till en fungerande enhet.

Se nu till att både spöa elfsborg och säkra guldet före sista omgången.
Citera
2015-10-05, 00:06
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig

Jag som MFFare håller tummarna att ni tar guldet i år. Skulle inte bli allt för överraskad om vi ställer upp med några reserver i sista matchen mot er

Ge bara fan i att storma planen, för då åker vi antagligen på en fet bot från Uefa...

Får ta och gratulera Gnaget för er första seger mot oss på fuskbygget Friends. Tyckte vi spelade helt okej, men ni hade den där lilla turen man behöver i matcher som denna. Tänker främst på ert första mål. Hade varit intressant att se vad Cavaliho hade kunnat utföra som anfallare under en hel match. Är det bara jag som ser den potentialen?
Citera
2015-10-05, 00:14
Medlem
snillet_1s avatar
På vilket sätt är Lewicki bättre än Gustav Svensson?
Citera
2015-10-05, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
På vilket sätt är Lewicki bättre än Gustav Svensson?
I mina ögon är de likvärdiga, defensivt väldigt skickliga men begränsade framåt. Det Lewicki har som Svensson saknar är ett par år av utveckling kvar till sin peak.
Citera
2015-10-05, 01:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Rasmus Bengtsson om AIK: - De skickar bara långt. Sist jag mötte sådan här fotboll var när jag mötte Ljungskile och de hade Leinar på topp.
Kasta inte sten i glashus Rasmus.. https://twitter.com/UnKristiansson/status/650787758731038720 Del1.
https://twitter.com/UnKristiansson/status/650788406608441344 Del 2.
https://twitter.com/UnKristiansson/status/650788940828553217 Del 3.

-

Oerhört skön seger på alla plan, mest av allt blev jag själv faktiskt stolt över Dickson. Så extremt stark i dueller och luftrummet samtidigt som han är villig att offra ena benet om det så betyder fördel för laget, det kryddat med en fantastisk krossboll till Blomberg som ledde fram till 1-0. Efter all skit han fick i början av säsongen är det inte mer än rätt att verkligen hylla honom nu.

Tycker AIK inledde klart bäst första 15-20 men sedan låter man Malmö växa in och 1-1 är knappast orättvist, lite samma melodi i andra med onödiga bolltapp och Malmö har ett någorlunda bra passningsspel men hota aldrig sådär hyperfarligt. Trodde verkligen att ishizakis 2-1 bara betydde temporärt lugn och visst fan var det nära när Mehmeti bara ska göra mål på tilläggstid.

1-0 målet ser jävligt billigt ut från Wilands sida, ser ut som att allt han behöver göra är att sträcka ut armarna lite mer så är problemet ur vägen men jag tackar och tar emot. Fick en slev av igenkänningshumor när Eikrem skjuter bollen precis utanför och man bara hör hur Malmöpubliken jublar, finns nästan inget värre än när man tror bollen gått in, jublar som en idiot bara för att inse att bollen aldrig gick i mål.

Nu kan man gå in i uppehållet och må bättre, hoppet lever och mycket ska till för att missa Europa
Citera
2015-10-05, 02:34
Medlem
Kommentarer som Bengtssons är jag så jävla trött på. AIK spelar förvisso inget bländande kortpassningsspel men man spelar på sätt som man behärskar och man vinner matcher. Samtidigt har MFF en självbild av att man spelar en "positiv och utvecklande fotboll", något man lyckades med en handfull anfall mot AIK och den här säsongen har man inte levt upp till sin självbild mer än några få halvlekar utspridda över säsongen, senast vi spelade "vår" fotboll under en längre tid var 2013. Jag skiter i hur laget väljer att spela så länge man ser att det finns en struktur och man presterar resultat så tills man ordnat de bitarna kan spelare och tränare gott knipa igen käften om vad konkurrenterna pysslar med.
Citera
2015-10-05, 06:21
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Kommentarer som Bengtssons är jag så jävla trött på. AIK spelar förvisso inget bländande kortpassningsspel men man spelar på sätt som man behärskar och man vinner matcher. Samtidigt har MFF en självbild av att man spelar en "positiv och utvecklande fotboll", något man lyckades med en handfull anfall mot AIK och den här säsongen har man inte levt upp till sin självbild mer än några få halvlekar utspridda över säsongen, senast vi spelade "vår" fotboll under en längre tid var 2013. Jag skiter i hur laget väljer att spela så länge man ser att det finns en struktur och man presterar resultat så tills man ordnat de bitarna kan spelare och tränare gott knipa igen käften om vad konkurrenterna pysslar med.

Det är väl lite på grund av detta som jag tycker det är mycket lustigt att folk säger att Andreas Alm brister rent taktiskt. Ändå har AIK en förmåga att anpassa sitt spel utefter vad som ger oss störst möjlighet att vinna. Faktum är ju trots allt att Malmö på enskild individnivå är bättre än AIK (och bäst i Allsvenskan). Det är väl möjligen Elfsborg som förmår att spela snabb passningsorienterad fotboll och rulla ut Malmö på balkongmatta. AIK hade uppenbarligen inte bemästrat det idealt, och därför väljer man att spel annorlunda.

Missförstå mig rätt nu. AIK är ju på intet sätt ett lag som har ett bländande kortpassningsspel, men vi har ändå förmågan i väl vald situation att rulla boll riktigt bra.
Citera
2015-10-05, 07:41
Medlem
Shanklygatess avatar
Otroligt skönt med tre nya poäng igår och nu är Europaspel säkrat till nästa säsong. Säsongens klantigaste varning på Kujovic som nu är avstängd mot Elfsborg. Men jävlar vad imponerad jag blev av Paulinho igår, inte många spelare i allsvenskan som är bättre än honom av det jag sett i år.

Märktes på hela arenan idag att det var en viktig match att inte tappa poäng i, efter 2-1 målet var det en väldigt konstig stämning och om man ska sätta en bild på nervositet så var det då. Där kändes det som att publiken på riktigt förstod vad som egentligen händer just nu och man visste inte riktigt hur man skulle hantera det. Men efter 3-1 målet släppte det och då kom klacken igång igen och höll bra tryck.

Det va svårt att se live men var det verkligen rätt att inte godkänna Kujovic 4-1 mål? Nu har jag inte sett någon repris men det kändes som han var för nära målvakten för att hinna reagera och bara fick bollen på handen/armen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in