2015-04-22, 20:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Dworek för Elfsborg.

Edit: även Joni93 för Helsingborg
Stämmer!

Lägger till Riven-Ost- HBK

EDIT: Illusioner håller väl på Gefle?

EDIT2: Undrar om Anders Ungh eller några av de andra fåtalet BP-supportrarna läser tråden? Det är egentligen märkligt att man själv som bott i Stockholm hela livet aldrig träffat på en BP-supporter, har t.o.m träffat på en Mjällby supporter på tunnelbanan..
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-04-22 kl. 20:28.
Citera
2015-04-22, 20:20
Medlem
ArneIIIs avatar
Finns säkert många med hjärta för FFF, ÅFF eller Gefle som läser här. Vad väntar ni på? Skapa ett konto och join in!
Citera
2015-04-22, 20:22
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Satt och funderade när jag ögnade igenom tråden på att det väl finns ett antal lag som aldrig är representerade i denna tråd? Vad har vi för supportrar som skriver någorlunda regelbundet härinne utöver supportrarna till Stockholmslagen, Göteborg och MFF?

Vi är ju några ÖSK:are som skriver, samma med Peking.
Häcken har trazke, Giffarna har xtroe. Fler från dessa lag?
Elfsborg? Vill minnas att det är någon jag nu inte minns namnet på som brukar dyka upp då och då. Helsingborg?
Kalmar? Where are you FabioAugusto?

Lag som Halmstad, Åtvidaberg, Gefle, Falkenberg?

Träd fram supportrar! Tråden blir bra mer komplett om det är fler än 3-4 matcher per omgång som uppmärksammas. Det blir faktiskt nästan alltid mer intressant att höra trazke prata Häcken eller xtroe prata Giffarna än att höra fem gnagare hålla med varandra om att Johan Blomberg har en bra högerfot. No offence!

FabioAugusto har väl inte skrivit här på flera år? På tal om gamla medlemmar, vart har Fula Gubben tagit vägen?

Edit: Förut fanns det ju några som höll på Trelleborg, men dom försvann tillsammans med klubben. Trist.
Senast redigerad av Wad 2015-04-22 kl. 20:25.
Citera
2015-04-22, 21:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArneIII
Finns säkert många med hjärta för FFF, ÅFF eller Gefle som läser här. Vad väntar ni på? Skapa ett konto och join in!
OttoWallen är väl ÅFF:are dessutom bra tippare.
Senast redigerad av bagarn29 2015-04-22 kl. 21:08.
Citera
2015-04-22, 21:47
Medlem
Citat:
Satt och funderade när jag ögnade igenom tråden på att det väl finns ett antal lag som aldrig är representerade i denna tråd? Vad har vi för supportrar som skriver någorlunda regelbundet härinne utöver supportrarna till Stockholmslagen, Göteborg och MFF?

Elfsborg? Vill minnas att det är någon jag nu inte minns namnet på som brukar dyka upp då och då. Helsingborg?

Träd fram supportrar! Tråden blir bra mer komplett om det är fler än 3-4 matcher per omgång som uppmärksammas. Det blir faktiskt nästan alltid mer intressant att höra trazke prata Häcken eller xtroe prata Giffarna än att höra fem gnagare hålla med varandra om att Johan Blomberg har en bra högerfot. No offence!

Elfsborgare här, har börjat skriva lite på sistone i ett försök att skapa lite balans haha. Vet att det finns en del andra gul-svarta som lurkar i bakgrunden och lägger en kommentar då och då, kan ej namnen dock.
Citera
2015-04-22, 22:09
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Förutom trazke finns groovesnus (stavfel) tror jag skriver här emellanåt och håller på Häcken.
Chew1907, bowlaren77 & chobii- HeIF.
nollgradig och jag vet vem du tänker på. Har det där skelettet från Mysteriet på Greveholm som avatar.
goelen håller på HBK.

Håller f.ö med. Alltid kul att läsa mer ingående från supportrar till de mindre lagen.

Jo, men nu är ja djupt deprimerad över seriestarten, så det blir inte så mkt. Fan, 3 av 4 matcher har domarna avgjort till vår nackdel.....suck. Men vi får se det som vi betat av alla taskiga domslut för hela säsongen redan efter 4 omgångar.

Hur kunde vi tappa Atta redan nu? Hade ju lätt blivit århundradets bästa mittlås tillsammans med Lugano. Hoppas Tom är tillbaka snart.

Lite betablockerare till Br Gustafson på Valborg så kniper vi första 3-poängaren i år
Citera
2015-04-23, 00:10
Medlem
motvalls avatar
Slut på kartläggningen av klubbsympatier hos våra skribenter, åter till fotbollen och allsvenskan.

/Moderator
Citera
2015-04-23, 00:32
Avslutad
MFF-Hammarby var första MFF-matchen jag såg i år (p.g.a. utlandsvistelse). Har de alltid varit så efter på andrabollarna hittills? Trots vinst med ganska god marginal var jag inte särskilt nöjd med själva spelet. Dock betryggande att vi då ändå vinner med 3-1, med bud på fler mål.

Hammarby ska däremot ha en eloge, oerhört bra - framför allt för att vara nykomlingar.

Slutligen får jag väl också vara nöjd med att Malmö inte släppt in något spelmål ännu. En straff och sedan lade Kennedy mål, och mål gjorda av halvgudar räknas inte som spelmål.
Citera
2015-04-23, 00:35
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
MFF-Hammarby var första MFF-matchen jag såg i år (p.g.a. utlandsvistelse). Har de alltid varit så efter på andrabollarna hittills? Trots vinst med ganska god marginal var jag inte särskilt nöjd med själva spelet. Dock betryggande att vi då ändå vinner med 3-1, med bud på fler mål.

Hammarby ska däremot ha en eloge, oerhört bra - framför allt för att vara nykomlingar.

Slutligen får jag väl också vara nöjd med att Malmö inte släppt in något spelmål ännu. En straff och sedan lade Kennedy mål, och mål gjorda av halvgudar räknas inte som spelmål.

Nej, Hammarby ställde upp med ett innermittfält vars stora styrkor ligger just i duell- och bollvinnandet. Israelsson, Haglund och Persson briljerar inte direkt i några andra områden av spelet.
Citera
2015-04-23, 04:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
ja det stämmer. vann både emot oss och djurgården under sommaren om jag inte minns fel. men det stämmer ju inte överens så väl med att henke skulle bli sönderläst efter 5-6 omgångar och att det kan tyda på att HIF snart ska rasa (då han tog 3/18 poäng första 6 matcherna med falkenberg)

Trots allt en viss skillnad på truppernas kvalité: HIF 2015, gentemot FFF 2014. Däremot har HIF haft ett tacksamt spelschema: Kalmar (B) FFF (H) Halmstad (B) Norrköping (H) Känns nästan lite riggat om man jämför med de tuffa drabbningar man sett andra lag uppleva såhär långt. Tacksamt att kunna spela ihop laget & bygga självförtroende innan man ska möta dessa drakar.

Så att det blir ett "ras" tror jag är uteslutet. Dock kommer det tuffare motstånd och då får man se om defensiven verkligen håller den klass den ser ut att hålla just nu.

Jag tycker det verkar som Henrik Larsson utvecklats enormt som manager sedan tiden i Landskrona. Jag tycker han verkar ha blivit väldigt ödmjuk & han är tydlig med sina visioner för hur laget ska uppträda. Harmoni i truppen & föreningen. Handplockade, billiga nyförvärv: Ajdarevic, Helstrup (fynd!) Wede, Atakora. Jag gillar oxå att han vågar tänka utanför boxen och hitta finurliga lösningar på problem: Spelar Ajdarevic som anfallare & Pålsson som mittback. Dessutom har jag noterat att de lag som Henke tränar drabbas av lite skador, slump, tur eller bra förebyggande jobb?

Ett par snabba argument för att HIF kommer tillhöra toppen:

1. Långtidsskadade spelare som nästan räknas som nyförvärv: Jere Uronen var borta hela 2013, spelade 24 matcher 2014 och var allt annat än bra. Nu är det mer av Uronen version 2012 som spelade så bra i EL det året. Otroligt fin vänsterfot. Kan få sitt stora genombrott i år. Andreas Landgren efter 27 matcher i Halmstad återvände han hem till moderföreningen och drog direkt korsbandet - 2014 spolierat... Kapten i de landslag han representerat på ungdomsnivå och utmärkte sig väl i Halmstad. En krigare & slitvarg. Simovic den långe skadedrabbad 2014 med måltorka som följd. Värvades som skyttekung från superettan. Bröt måltorkan i förra omgången, lossnar det nu?

2. Smarason. Vad väljer HIF att göra med den utlånade löneposten om man befinner sig i toppstrid när serien vänder. Henkes citat i sydsvenskan: – Jag säger inte att han aldrig ska spela mer för HIF, men mina intentioner är att få till en transfer. Lyckas inte det får vi titta på det igen.

3. Underdogstämpeln. Värt att nämna. Att sätta en underdog stämpel på en så anrik klubb som HIF som uppenbarligen vet hur man vinner allsvenskt guld - är tacksamt

4. En viktig punkt. HIF är ett passningsorienterat lag. Har tekniska spelare, spelare som klarar att anpassa sig till såväl Konstgräs som riktigt gräs Att klara omställningen att snitta poäng både på konstgräs och vanligt gräs måste man ta med i beräkningen om ett lag blir topplag eller inte
Citera
2015-04-23, 10:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Simovic den långe skadedrabbad 2014 med måltorka som följd. Värvades som skyttekung från superettan. Bröt måltorkan i förra omgången, lossnar det nu?
Jo, för Simovic öste verkligen in mål 2013...

28 matcher (25 från start) resulterade i 8 mål.
Citera
2015-04-23, 11:39
Medlem
Keldons avatar
Citat:

Skriver nästan aldrig något härinne då man aldrig får svar på tal eller funderingar och frågor om ens lag. Håller på Kff.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in