2015-04-22, 06:12
Medlem
Hur ska vi lösa det här med soljäveln egentligen? den är ju ett uppenbart problem för Allsvenskan.

Senast redigerad av JevlaTomteVerkstad 2015-04-22 kl. 06:18.
Citera
2015-04-22, 10:12
Moderator
easy_dans avatar
Sitter och kollar igenom Åtvidaberg inför matchen på lördag, måste ge en eloge till Daniel Hallingström som lyckas med bedriften att bli utvisad två gånger på tre matcher.

Annars hoppas jag nog att Nanne petar Johan Persson på lördag och låter Haglund starta med Besara tillbaka på sin vanliga plats. Samt att Batan är tillbaka i elvan mot ett Åtvidaberg som antagligen backar hem och låter oss styra spelet. Sista önskan är att Solli inte ens i närheten av bänken igen och att Nordin får platsen, fattar inte alls vad Nanne ser i Solli, kul kille visst men så fruktansvärt passningsspel.
Citera
2015-04-22, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Riktigt snygg nick av Frick.

Den var fin. Fricks insats i sin helhet igår var det bästa jag sett från honom, han vann nästan varenda duell, kändes det som. Stark.
Citera
2015-04-22, 14:07
Medlem
snillet_1s avatar
Vad tyckte folket om den senaste omgången, att den var såpass utdragen? Den började i fredags med DIF-Kalmar och avslutades igår, tisdag, med Elfsborg-AIK. Jag gillar det. Man hinner se fler matcher och det är skönt att veta att det finns en match "varje kväll". Verkar f ö vara ett flertal sådana omgångar i år. Är det något nytt eller har det alltid varit så? Har inte följt AS såpass nära de senaste åren.
Citera
2015-04-22, 14:17
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Vad tyckte folket om den senaste omgången, att den var såpass utdragen? Den började i fredags med DIF-Kalmar och avslutades igår, tisdag, med Elfsborg-AIK. Jag gillar det. Man hinner se fler matcher och det är skönt att veta att det finns en match "varje kväll". Verkar f ö vara ett flertal sådana omgångar i år. Är det något nytt eller har det alltid varit så? Har inte följt AS såpass nära de senaste åren.

Hade föredragit om allsvenskan kunde hitta 2-3 dagar i rad som man spelade omgångarna på vecka efter vecka men visst. Vill man se så mycket matcher som möjligt är ju det här bra förstås.

Men tycker det blir plottrigt och osammanhängande, speciellt en bit in på säsongen så blir det lätt att tappa bort vilken omgång man är om i omgången börjar på fredagen och slutar på tisdagen, och nästa omgång sen börjar på fredagen igen.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-22 kl. 14:20.
Citera
2015-04-22, 14:20
Medlem
Pickmylussys avatar
Gillat upplägget hittills... Tyckte tisdagen kändes onödig dock lite väl utdraget..
Dock bra om man får se flera toppmatcher så de inte lägger exakt dom samma kvällar.
Citera
2015-04-22, 14:28
Medlem
svulles avatar
Bedrövligt naturligtvis. Att sprida ut 8 matcher på 5 dagar är löjligt. Jag kan köpa på sin höjd fredag-måndag. Jag skulle föredra lördag-måndag.
Citera
2015-04-22, 14:36
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Gillar också det. Igår till exempel, först Elfsborg-AIK och sedan Champions League. Härlig fotbollskväll som förgyller en vanlig trist tisdag. Problemet är att jag får inte tid till något annat.

Bara man hittar en sportsligt rättvis modell så att inget lag får långa viloperioder eller alldeles för tät matchning.
Citera
2015-04-22, 15:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JevlaTomteVerkstad
Hur ska vi lösa det här med soljäveln egentligen? den är ju ett uppenbart problem för Allsvenskan.

När slutade målvakterna att använda keps?
Citera
2015-04-22, 15:23
Medlem
HerrStorfurstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering
Visst gör Giffarna en helt okej match, men vi skänker bokstavligt talat bort samtliga 3 mål. Har svårt att se något allsvenskt eller superettan-lag misslyckas med att besegra oss med det "spelet" vi hade igår. 30 avslut, 20 på mål och 13 hörnor. Ändå lyckas vi bara göra mål på en straff vi får till skänks av Gersson. Bedrövligt.
Uruselt. Både Crespo och Moberg saknas verkligen. Truppen är löjligt tunn. Wiktorsson såg stabilare ut än Nkili vilket säger en del om Nkilis insats. Längesedan man såg en spelare i ÖSK bli utbytt inom en halvtimme utan att det föranleds av en skada.
Citera
2015-04-22, 16:01
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Bedrövligt naturligtvis. Att sprida ut 8 matcher på 5 dagar är löjligt. Jag kan köpa på sin höjd fredag-måndag. Jag skulle föredra lördag-måndag.
Jag håller med dig. Lör-mån är tillräckligt.

Tror ni att det kom mer folk till Elfsborgsmatchen än vad det gjort under lör-mån?

Tror ni att det kommer mer folk till matchen FFF-MFF än vad det gjort under lör-mån?
Citera
2015-04-22, 16:47
Medlem
csts avatar
Gillar inte haltande tabeller, hela omgången bör naturligtvis spelas så samlat som möjligt. Två dagar är lagom, tre dagar i värsta fall. Skulle hellre se att man laborerar med olika avsparkstider i de fall de är möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in