2015-03-22, 21:46
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Brukar ju streamas på svenskfotboll.se eller på Aftonbladets hemsida.

Det brukar kunna vara rätt intressant, men tyvärr har jag inte tid imorgon.

Okej, tack! Får hålla koll där. Är van vid Superettans upptaktsträffar där TV4 rattar allt.

När jag ändå är igång, är det några andra lags genrep som sänds i Cmore? Tror att de sänder Hammarby-Brann nästa helg. Alltid kul att få en sista uppfattning om olika lag innan serien drar igång. För övrigt gillar jag att Cmore bidrar till ökat intresse när man satsar på träningsmatcher, men även U21-matcher som man gjorde förra säsongen.
Citera
2015-03-22, 21:51
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
När jag ändå är igång, är det några andra lags genrep som sänds i Cmore? Tror att de sänder Hammarby-Brann nästa helg. Alltid kul att få en sista uppfattning om olika lag innan serien drar igång. För övrigt gillar jag att Cmore bidrar till ökat intresse när man satsar på träningsmatcher, men även U21-matcher som man gjorde förra säsongen.

IFK genrepar på Hjällbovallen torsdag kl 16 (...) och jag skulle bli förvånad om någon kanal sände därifrån. Liten möjlighet att IFK själva streamar så som man gjort från Valhalla men jag är högst tveksam.

Men gött att höra att det sänds lite "allsvensk" fotboll även nästa helg.

/feldgrau
Citera
2015-03-22, 23:21
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av strobez
Nä, men får känslan av det kommer bli en tuff säsong i år. Nöjer mig med topp 5.
Inget under topp 3 kommer va godkänt.
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Krampaktigt när det är press på laget tänkte jag mest. Vissa matcher kan det ju se bra ut. Stillastående är det ju allt som oftast och vi vinner på individuella prestationer mer än att själva laget går fram som en ångvält.
Långbollar blir ju ofta vår nödlösning trots att vi inte vill ha det så.

Den eviga diskussionen om vår eventuella avsaknad av spelidé.
Avsaknad av spelidé? Ja. Det är svårt att peka på nånting som är signifikativt med AIK`s spel men ett undantag ifjol lär va djupledsspelet som faktiskt funka väldigt bra överlag. Sen finns det matcher där vi såklart haft en spelidé men som syns väldigt dåligt.

Det är en oförutsägbar säsong vi går emot. Ska bli spännande att se men first things first och de ska bli intressant att spana in upptaktsträffen imorgon.
Citera
2015-03-22, 23:43
Medlem
LT10s avatar
Fotbollskanalen sänder upptaktsträffen med start 09.00!
Citera
2015-03-23, 07:39
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
Det är så uppenbara jävla brister det inte ageras på som får en att bli förbannad. Klart man reagerar när man står helt hjälplös inför situationen utan att kunna påverka, när den med ansvar nästintill verkar vara handlingsförlamad.

Å andra sidan är vi lekmän. Det är lått att försöka sig på att säga att AIK ska spela på ett eller annat sätt. Man måste förstå att dessa personer har detta som heltidsjobb. Varför skulle Alm vara kvar på posten om han inte är kompetent nog? Eller menar pöbeln att Wesström/Edselius missar det uppenbara som alla AIKs fotbollsexperter till supportrar ser?
Citera
2015-03-23, 08:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Blåvitt har onekligen sett bättre och bättre ut för varje vecka närmare Allsvenskans premiär vi kommit. Tycker det känns som ett fungerande lag i år som kan hota med flera olika spelvarianter, inte bara genom Vibe som det var stora delar av fjolåret. Dessutom ett relativt sett stabilare försvarsspel. Känns som det kan bli en riktigt rolig säsong så som spelet sett ut i de senaste matcherna.

Visar upp en riktigt bra nivå på effektiviteten.

Örebro överraskar också, visar att man byggt vidare från den fina formen i höst.

Blir nog en tightare topp i år än förra året!
Citera
2015-03-23, 08:51
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Fotbollskanalen sänder upptaktsträffen med start 09.00!

Här hade man chansen att ta en ordentlig sovmorgon, men så ser du till att jag går upp en timme för tidigt. Det är ju 10:00 det börjar!
Citera
2015-03-23, 10:23
Medlem
Losec.Muppss avatar
Härligt att Rosenberg vågar stå för att han ser MFF som favoriter.

Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Här hade man chansen att ta en ordentlig sovmorgon, men så ser du till att jag går upp en timme för tidigt. Det är ju 10:00 det börjar!
Den ordentlige djurgårdaren styr upp den bohemiske bajarens dygnsrytm
Citera
2015-03-23, 10:33
Medlem
BertilEnstoerings avatar
Tydligen får alla vara med och rösta i år:
http://upptakt2015.se/ lösenord "fotboll"
Citera
2015-03-23, 10:37
Medlem
Wads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering

Det var alltså därför fler trodde på Bajen än på Elfsborg. Trodde först att dom allsvenska tränarna hade blivit galna.
Citera
2015-03-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BertilEnstoering

Helt värdelöst, förstör hela poängen med omröstningen
Citera
2015-03-23, 12:51
Medlem
mishimas avatar
Det intressantaste under upptaktsträffen brukar vara när Bosse Karlsson pratar domarbedömningar. Det brukar kunna vara rätt lärorikt och intressant. Man lär sig något nytt av det.

Hoppas de lägger upp klipp i efterhand så man får se vad det pratas om i år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in