2015-03-02, 21:50
Medlem
bagarn29s avatar
http://www.ba.no/__Jeg_h_per_Brann_og_Malm__blir_enig-5-8-30823.html

Citat:
Før helgen la den svenske seriemesteren inn et bud på U21-landslagsspilleren. Budet var på rundt 1,5 millioner kroner, og budet ble avvist av Brann. Siden har klubbene forhandlet. Møter Malmö Branns prisforlangende, blir Nymark-gutten Åge Hareides nyeste innkjøp.

– Vi er i en prosess. Mer kan jeg ikke si på nåværende tidspunkt, sier fungerende sportssjef Rune Soltvedt til BA.

Det verkar ju som att det kan bli ett köp.
Citera
2015-03-02, 23:52
Medlem
Barbus avatar
Hoppas MFF inte förhandlar. Ser verkligen inte ut att vara något speciellt av det jag sett. Ska vi ha han ska han komma billigt.
Citera
2015-03-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbu
Hoppas MFF inte förhandlar. Ser verkligen inte ut att vara något speciellt av det jag sett. Ska vi ha han ska han komma billigt.
Jag frågade en norrman om honom, och enligt han så var han en av få ljuspunkter i Brann under förra året och han trodde att han kunde bli landslagsaktuell i framtiden. Med andra ord, tillräckligt bra för att vara back-up till Tinnerholm.
Citera
2015-03-03, 03:36
Medlem
Gallachers avatar
Citat:

Och hur mycket har du "sett" egentligen om jag får fråga? Vem fan tittade på Brann förra året?!
Det är viktigt att få in konkurrens på samtliga positioner i truppen. Ingen ska känna sig säker i startelvan. Sådant höjer intensiteten och kvalitén på träningarna, vilket är otroligt viktigt. Sen är vi i princip fucked om Tinnerholm blir skadad eller såld i sommar. Vindheim är, vad jag hört en duktig och lovande spelar med ljus framtid. I våran miljö kan han säkerligen bli ännu bättre.

Vi får se. Men som jag sa tidigare, mina källor säger att MFF verkligen vill ha honom. Han kommer bli klar snart ska ni se.
Citera
2015-03-03, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Typ som förra året då?
Han tippade väl Falkenberg sist förra året?

Edit: http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2014/03/mitt-allsvenska-tips-2014/
Citera
2015-03-03, 11:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Det var ju en och annan som lyfte på ögonbrynen när Isaac Kiese Thelin kom. Det gick bra ändå så om Vindheim kommer till MFF, vilket jag tror, så vet Åge och Danne vad de gör.

Vi får vänja oss vid att det kommer talanger som sedan förädlas och sedan säljs vidare i en större ström än tidigare.
Citera
2015-03-03, 11:35
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Han tippade väl Falkenberg sist förra året?

Edit: http://bloggar.expressen.se/kristoffersson/2014/03/mitt-allsvenska-tips-2014/
Jag menade mer att han kanske lärt sig av förra året då båda nykomlingarna klarade sig. Var lite otydlig.
Citera
2015-03-03, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det var ju en och annan som lyfte på ögonbrynen när Isaac Kiese Thelin kom. Det gick bra ändå så om Vindheim kommer till MFF, vilket jag tror, så vet Åge och Danne vad de gör.

Vi får vänja oss vid att det kommer talanger som sedan förädlas och sedan säljs vidare i en större ström än tidigare.

Då är du med andra ord nöjd med vad som än värvas sålänge dessa två herrar ligger bakom värvningen.
Citera
2015-03-03, 12:11
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Då är du med andra ord nöjd med vad som än värvas sålänge dessa två herrar ligger bakom värvningen.

Man kanske ska lugna med pessimism fram tills det finns anledning att oroa sig.

Hade klubben radat upp kassa värvningar och lagt dyra pengar på spelare hade man kanske haft en negativ inställning. Med tanke på hur det har sett ut hittills finns ingen anledning att misstro scoutingen.

Dock bör man ju inte vara överdrivet optimistisk innan man sett en spelare.
Citera
2015-03-03, 12:35
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Än så länge finns det ingen anledning att misstro dessa båda killar. De har betydligt större möjligheter att se och bilda sig en uppfattning om de spelare som de vill värva än vad du och (åtminstone) jag har.
Citera
2015-03-03, 22:31
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Och hur mycket har du "sett" egentligen om jag får fråga? Vem fan tittade på Brann förra året?!
Det är viktigt att få in konkurrens på samtliga positioner i truppen. Ingen ska känna sig säker i startelvan. Sådant höjer intensiteten och kvalitén på träningarna, vilket är otroligt viktigt. Sen är vi i princip fucked om Tinnerholm blir skadad eller såld i sommar. Vindheim är, vad jag hört en duktig och lovande spelar med ljus framtid. I våran miljö kan han säkerligen bli ännu bättre.

Vi får se. Men som jag sa tidigare, mina källor säger att MFF verkligen vill ha honom. Han kommer bli klar snart ska ni se.
Citat:
Om inget oförutsett händer lär MFF snart kunna presentera Andreas Vindheim från Brann som nästa nyförvärv.
Daniel Andersson ska befinna sig i Norge för att förhandla och när det gått så långt brukar det bära hela vägen.
Enl. Ole T SkD.
Citera
2015-03-04, 06:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Enl. Ole T SkD.

Sydsvenskan klämmer in följande i slutet på rapporteringen av u21 matchen:

"fanns Åge Hareide, som också knallade ner och snackade med laget i paus.

Daniel Andersson var däremot inte där…"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in