2015-10-19, 12:26
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Apropå MAKs självmål, under mitt liv har jag sett ex antal tusen timmar av fotboll, MEN jag har fan aldrig sett något liknande någonsin på elitnivå. Det ligger något ruttet bakom det målet om ni frågar mig. AIK har nog inget med saken att göra, men det kan finnas andra personliga/ ekonomiska aspekter som bidrar till att MAK sätter bollen i eget mål. Detta borde givetvis utredas.
Citera
2015-10-19, 12:42
Medlem
efter att ha sett situationen ett par gånger till så känns det bara ännu mer uppenbart att han får en sneträff. det är ju solklart att han vinklar foten för att skjuta ut bollen över sidlinjen men träffar den på tån istället. svårt att förstå hur någon ens kan tolka situationen på ett annat sätt ifall de har sett reprisen fler än två gånger..? det är faktiskt ganska solklart.

Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadwolfzor
Apropå MAKs självmål, under mitt liv har jag sett ex antal tusen timmar av fotboll, MEN jag har fan aldrig sett något liknande någonsin på elitnivå. Det ligger något ruttet bakom det målet om ni frågar mig. AIK har nog inget med saken att göra, men det kan finnas andra personliga/ ekonomiska aspekter som bidrar till att MAK sätter bollen i eget mål. Detta borde givetvis utredas.

första i detta klippet: https://www.youtube.com/watch?v=gPr-8jsBODQ

denna klassikern: https://www.youtube.com/watch?v=Lev-Nl9CqXE

varsågod, nu har du tripplat antalet hjärnsläpp/felträffar på bara en minut! dock så kan väl AIK-hatarna säkerligen hitta smådetaljer som skiljer dessa mål åt för att kunna rättfärdiga dessa misstag men inte ali khans
Senast redigerad av M.S 2015-10-19 kl. 12:46.
Citera
2015-10-19, 12:51
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honken55
Tror ju knappast han skjuter in den med vilja. Och om hade spelat på matchen så är han jäkligt kall och väntar till 95 minuten.... han spelde stabilt fram till den missen, han hade många lägen han hade kunnat klantat sig innan

Om du sett hela matchen så bjuder han sorkarna på en hel del hörnor också som han lätt hade kunnat göra något bättre av.

Näe, AIK som klubb behöver inte vara inblandade, men att Ali Khan tjänade på sin snespark kan jag nästan garantera. Intressant att han gråter i media om att ha blivit hotad när han gjorde stora rubriker i somras för..... Olaga hot
http://www.expressen.se/gt/sport/elitfotbollsspelare-gripen-for-olaga-hot/
Citera
2015-10-19, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
efter att ha sett situationen ett par gånger till så känns det bara ännu mer uppenbart att han får en sneträff. det är ju solklart att han vinklar foten för att skjuta ut bollen över sidlinjen men träffar den på tån istället. svårt att förstå hur någon ens kan tolka situationen på ett annat sätt ifall de har sett reprisen fler än två gånger..? det är faktiskt ganska solklart.

varsågod, nu har du tripplat antalet hjärnsläpp/felträffar på bara en minut! dock så kan väl AIK-hatarna säkerligen hitta smådetaljer som skiljer dessa mål åt för att kunna rättfärdiga dessa misstag men inte ali khans
Det handlar inte om någon hatkampanj gentemot AIK, jag lovar. Hade han gjort likadant mot era guldjagande konkurrenter så lovar jag att det hade varit ni från AIK som hade låtit högst. Garanterat.
Citera
2015-10-19, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Det handlar inte om någon hatkampanj gentemot AIK, jag lovar. Hade han gjort likadant mot era guldjagande konkurrenter så lovar jag att det hade varit ni från AIK som hade låtit högst. Garanterat.

öh, i våras låg det uppe rykten på bland annat reddit FÖRE matchstart att halmstad - djurgården var uppgjord. matchen slutade med exakt samma resultat som förutspåtts efter idiotiskt försvarsspel av halmstad på just övertid. gick tillbaks och kollade inläggen i tråden vid det tillfället, tvärtom verkar de allra flesta i tråden ha varit överens om att det inte var en riggad match just pga det sena 3-2 målet.

speciellt inte djurgårdarna som istället firade att de var serieledare före oavslutat omgång och självklart inte tyckte det var uppgjort alls.

du garanterar att AIKare hade låtit högst i ett motsatt fall? konstigt då att det endast var någon förvirrad GAISare som satt och snackade om att domarna varit mutade när IFK fått övertidspoäng efter övertidspoäng medan alla andra (inklusive AIKare) bad snubben att hålla käften och höja nivån.
Senast redigerad av M.S 2015-10-19 kl. 13:02.
Citera
2015-10-19, 13:07
Medlem
Citat:

Jag håller med till 100. Och jag hoppas alla gör en anmälan till SVFF
För detta skall fan i mig utredas.

Själv är jag säker på att AIK inte har med saken att göra. Halmstad spelare vet att hans lag ändå kommer åka ur. Så varför inte sätta lite pengar på sina matcher.

Frågan är om denna snedfot kommer få spela dom sista omgångarna?
Citera
2015-10-19, 13:12
Medlem
Citat:
öh, i våras låg det uppe rykten på bland annat reddit FÖRE matchstart att halmstad - djurgården var uppgjord. matchen slutade med exakt samma resultat som förutspåtts efter idiotiskt försvarsspel av halmstad på just övertid. gick tillbaks och kollade inläggen i tråden vid det tillfället, tvärtom verkar de allra flesta i tråden ha varit överens om att det inte var en riggad match just pga det sena 3-2 målet.

speciellt inte djurgårdarna som istället firade att de var serieledare före oavslutat omgång och självklart inte tyckte det var uppgjort alls.

du garanterar att AIKare hade låtit högst i ett motsatt fall? konstigt då att det endast var någon förvirrad GAISare som satt och snackade om att domarna varit mutade när IFK fått övertidspoäng efter övertidspoäng medan alla andra (inklusive AIKare) bad snubben att hålla käften och höja nivån.

Det är jättejobbigt att öga igenom dina inlägg. Du ser DIFarna tyckte absolut inte det var en riggad match eftersom det gynnade dom, precis som ni nu inte gör eftersom det gynnade er. Varför skulle en DIFare basunera ut att matchen var riggad?
Citera
2015-10-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av umbertotozzi
Det är jättejobbigt att öga igenom dina inlägg. Du ser DIFarna tyckte absolut inte det var en riggad match eftersom det gynnade dom, precis som ni nu inte gör eftersom det gynnade er. Varför skulle en DIFare basunera ut att matchen var riggad?

nej, av de 3-4 sidor som avhandlade matchfixingen i våras så var det drygt 2-3 inlägg som var jättesäkra på att det var en riggad match medan resterande skribenter konstaterade att det var antingen oklart eller ett (o)lyckligt sammanträffande. detta i en situation som hade större belägg för att det faktiskt skulle vara en läggmatch med tanke på ryktena som cirkulerade redan före matchstart. att djurgårdarna inte hävdade det var bara en trevlig liten notis då de satt och var skitnöjda över att vara tillfälliga serieledare mitt under en haltande omgång stor merit.

klart som fan du tycker det är jobbigt att öga igenom mina inlägg, du är ju uppenbart handikappad som blir lurad av tidningsartiklar att ali khan har debuterat i superettan när han var 12 år läsförståelse, pojk.
Senast redigerad av M.S 2015-10-19 kl. 13:17.
Citera
2015-10-19, 13:29
Medlem
Bigbadwolfzors avatar
Citat:

Alltså jag som MFFare ser helst att ni eller Norrköping vinner, vill definitivt inte se att Götet vinner. Med det sagt så ska ändå saker gå rätt till.

Givetvis har jag sett de där självmålen tidigare. Kan konstatera att de flesta självmål uppstår vid en katastrofal första touch, vilket kan hända alla "bollen är ju rund" typ. I MAKs fall rör det sig faktiskt om något så ovanligt som ett självmål som består av flera bollkontakter och med tanke på att det var tilläggstid och att Gnaget var totalt ofarliga framåt tycker jag att det finns flera indicier som pekar på något ruttet.
Citera
2015-10-19, 13:39
Medlem
Citat:
Alltså jag som MFFare ser helst att ni eller Norrköping vinner, vill definitivt inte se att Götet vinner. Med det sagt så ska ändå saker gå rätt till.

Givetvis har jag sett de där självmålen tidigare. Kan konstatera att de flesta självmål uppstår vid en katastrofal första touch, vilket kan hända alla "bollen är ju rund" typ. I MAKs fall rör det sig faktiskt om något så ovanligt som ett självmål som består av flera bollkontakter och med tanke på att det var tilläggstid och att Gnaget var totalt ofarliga framåt tycker jag att det finns flera indicier som pekar på något ruttet.

fast i båda klipp jag länkade har ju 'självmålaren' relativt fördelaktig första touch. bollen ligger ju i princip still när de bombar in den i eget mål. det var just därför jag endast nämnde första målet i det första klippet, annars fanns det bra mycket finare material där spelare får sneträffar i det klippet.
Citera
2015-10-19, 14:34
Medlem
Defensivistas avatar
Alltså fyfan vad patetiskt. Nu har idioten mage att gråta ut också. Ser det bara som ännu tydligare att han fuskar.

Om han inte utreds grundligt och seriöst kan vi lika gärna lägga ner allsvenskan.

Noterbart är att det är 22 spelare på planen och det är just Ali Khan som gjort tveksamheter förr som står för självmålet. Nu försöker han lägga över fokus på att han blivit hotad.

Men fortsätt för all del att gå runt blåögda och tro att ingen utnyttjar svenskens naivitet.

Jag har sagt det i åratal nu. Han har fuffens för sig men ingen vågar ifrågasätta honom. Gör någon det, jo då slår han på stora familjen är hotad-trumman.

0 respekt för honom och numera också 0 respekt för Halmstad som förening som väljer att samarbeta med fuskare. Också 0 respekt till er som stänger dörren för eventuellt fusk direkt, jobbar ni på Aftonhoran allihop eller vad är grejen?

Han har gjort det igen helt enkelt, först bjöd han Djurgården på 3 poäng och nu AIK och jag är ÖVERTYGAD om att det finns ett 100-tal till matcher att kolla på genom Ali Khans karriär.
Citera
2015-10-19, 15:53
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Var ju inte lika tydlig tabbe men Halmstad bjöd ju faktiskt Göteborg på tre poäng i våras.

Fast du är ju dum i huvudet om du jämnför dessa två händelser?

(Jag tror inte att Ali Kahn gjorde det medvetet).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in