Citat:
Ursprungligen postat av
Weekends
En tanke jag har haft sen matchen i stort sett, hade Erik råkat lika illa ut om situationen hänt Friends? Avd. balkongmatta osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
onzyc
Ja, det hade han. Han somnar ju redan i luften när han träffas av Nisses axel och Carlgrens näve, det är ju därför han, helt handlöst, faller till marken och slår huvudet. Just fallet i marken och huvudet i gräset hade tagit lika illa på Friends som på SA. Sedan får han ju även sitt eget ben under sig och vrider till och bryter därmed fotleden.
Detta hade förmodligen även inträffat på Friends och jag tror knappast det går att skylla något på platsmattan i just det här fallet, även om plastmattor så klart alltid ska ha skit.
Fast just i detta fallet tänker jag nog säga emot. Till skillnad mot många andra så är jag inte emot plastgräs, men hur illa landningen tar beror ju helt enkelt på hur hårt underlaget är och mattan på tele2 är förmodligen/kanske allsvenskans hårdaste matta.
Och för den som undrar så har jag inte testat mattorna själv utan baserar jag det på bollstudsen. Ju hårdare underlag desto högre studsar bollarna, och jag kan inte påminna mig om att det finns någon annan matta i allsvenskan, vare sig med riktig gräs eller plastgräs, där bollen studsar så mycket och högt. Gamla Strömvallen och Behrn arena var liknande men där har dom bytt underlag/flyttat från. Kopparvallen och Norrporten har jag inte 100 koll på hur dom ser ut, faktiskt inte Häckens nya heller men jag kan inte påminna mig om att jag har reagerat på nått konstigt där.