2015-10-02, 06:19
Medlem
När incidenten skedde tyckte jag framför teven att tacklingen på Elfsborgspelaren som började motattacken som gav straff var en normal tackling. Det är först efter reprisen man ser att det var fult spel. Domaren har inte femtielva repriser att ta till.

Domaren stod fel placerad när IFKs spelare trampade på bollen också och fick straff, jag är alltid tveksam till straffar då spelare faller hur lätt som helst innanför straffområdet. Där såg jag först efter andra reprisen att han trampar på bollen.
Citera
2015-10-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
När incidenten skedde tyckte jag framför teven att tacklingen på Elfsborgspelaren som började motattacken som gav straff var en normal tackling. Det är först efter reprisen man ser att det var fult spel. Domaren har inte femtielva repriser att ta till.

Domaren stod fel placerad när IFKs spelare trampade på bollen också och fick straff, jag är alltid tveksam till straffar då spelare faller hur lätt som helst innanför straffområdet. Där såg jag först efter andra reprisen att han trampar på bollen.

förstår aldrig poängen när folk ska rättfärdiga feldömda domslut till deras lag med att dom ska ha varit "svåra att se"? vem tror du bryr sig? det gör inte målen mindre oförtjänta.

...eller ger du dig in på en två dagar försenad diskussion med retarden 2mas om huruvida domarna är köpta eller inte?
Citera
2015-10-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Vad för belägg förväntar du dig? Om vi antar att "felaktiga" domslut beror på slumpen (förutom 2mas då som kan fortsätta tro att det är en konspiration) så blir det rent statistiskt så att domsluten över en längre tidsperiod går mot att sprida sig jämnt över alla lag.

/feldgrau

Precis. Men en säsong och 30 matcher är inte en längre tidsperiod.
Lägger mig inte i diskussionen om huruvida Göteborg fått fler domslut i sin favör eller inte, tycker bara att uttrycket "det jämnar ut sig över en säsong" är rätt slitet, som om 30 matcher skulle vara någon magisk måttstock för när en statistisk normalfördelning fått full effekt.
Citera
2015-10-02, 09:42
Medlem
Tlagnojs avatar
Har svenska domare samma domarteam när de dömer internationellt? Orsaken till att de är stabila i internationella matcher men levererar plattmatch efter plattmatch i allsvenskan kan ju vara att de har betydligt sämre domarteam i ryggen. Mycket fokus läggs på huvuddomaren men det är omöjligt för honom att göra korrekta bedömningar i alla situationer utan ett bra team i ryggen.
Citera
2015-10-02, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Har svenska domare samma domarteam när de dömer internationellt? Orsaken till att de är stabila i internationella matcher men levererar plattmatch efter plattmatch i allsvenskan kan ju vara att de har betydligt sämre domarteam i ryggen. Mycket fokus läggs på huvuddomaren men det är omöjligt för honom att göra korrekta bedömningar i alla situationer utan ett bra team i ryggen.

Jonas Eriksson använder samma domarteam överallt. Förutom att det är två extra i internationella matcher och fjärdedomaren alltid är utanför teamet... (?)
Citera
2015-10-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Spelarköp? Spelarköp är en mindre del av alla föreningars ekonomi. Det finns ingen som helst skillnad på att pynta in 20 miljoner i driften jämfört med 20 miljoner på spelarköp. Utan Lundbergs pengar hade Norrköping spelat i division 1. Fredrik Lundberg har köpt Norrköpings framgångar. Så enkelt är det.

Sluta snacka massa skit ditt troll. Norrköping har 11 spelare med i A-truppen från Norrköping.
upp till 6-7 Av dessa har varit på plan samtidigt på i början av säsongen innan skador osv.
Lundbergs har satsat pengar i IFKs Akademi och barnsektion för 10-15 talet år sedan. IFKs lönebudget är inte bland dom högre i allsvenskan.

Så vilka är superspelarna hela allsvenskan bara suktade efter men Lundbergs gick in och löste för 100 miljoner framför alla andra besvikna klubbar ? ja lyssnar idel öra.

I övrigt är Lundbergs ett börsnoterat företag som likt andra företag väljer att sponsar idrotsföreningar.
Det var länge sedan Lundbergs var inne med några stora pengar i Norrköpings A-lag.
Citera
2015-10-02, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Largeone
Sluta snacka massa skit ditt troll.

Jag träffade tydligen en öm punkt det helst skall talas tyst om när jag belyste hur köpelaget IFK Norrköping visar hur en av Sveriges rikaste män kan köpa sig ett SM-guld.
Citera
2015-10-02, 16:11
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Jag träffade tydligen en öm punkt det helst skall talas tyst om när jag belyste hur köpelaget IFK Norrköping visar hur en av Sveriges rikaste män kan köpa sig ett SM-guld.

Menar du på fullt allvar att Peking kan klassas som ett köpelag? Ett köpelag som har en av de högsta andelen egna produkter i startelvan. Kom igen, du slänger ur dig siffror helt utan substans.
Citera
2015-10-02, 16:16
Medlem
Forever Winters avatar
Citat:
Du glömde visst att svara på den högst väsentliga frågan; vilka är alla dessa superspelare som Lundberg har köpt in?
Citera
2015-10-02, 16:18
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forever Winter
Du glömde visst att svara på den högst väsentliga frågan; vilka är alla dessa superspelare som Lundberg har köpt in?

Jag är nyfiken på hur mycket pengar det handlar om. Det vore intressant med lite summor.

Det skulle inte förvåna om Prioritet gått in med mer i Göteborg.
Citera
2015-10-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag är nyfiken på hur mycket pengar det handlar om. Det vore intressant med lite summor.

Min uppskattning är att Fredrik Lundberg privat samt genom Lundbergföretagen, Holmen m fl Lundbergbolag, de senaste 15 åren gått in med minst en kvarts miljard kronor i IFK Norrköping. Det är således högst relevant att tala om att Fredrik Lundberg är på väg att köpa sig ett SM-guld.
Citera
2015-10-02, 16:28
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Min uppskattning är att Fredrik Lundberg privat samt genom Lundbergföretagen, Holmen m fl Lundbergbolag, de senaste 15 åren gått in med minst en kvarts miljard kronor i IFK Norrköping. Det är således högst relevant att tala om att Fredrik Lundberg är på väg att köpa sig ett SM-guld.

Hur uppskattar du det? Du får faktiskt komma med lite mer än så. Det är klart han och hans företag har gått in med pengar, men är det regelrätt sponsring, gåvor eller som sugar daddy. Jag tycker det är lite luddigt här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in