Citat:
Ta inte i så att du spricker, Sveriges främste aktieplacerare? Lundberg är ett fint investeringsbolag, som har skördat många frukter genom sitt aktiva och långsiktiga ägande, men Fredrik Lundberg är naturligtvis inte Sveriges enskilt bäste aktieplacerare, namn som sticker ut är ju till exempel Laszlo Szombatfalvy.
Bland investmentbolagen(både listade och olistade) så känns Sven Norfeldt med sitt Dunross & co som en het kandidat för titeln. Deras långsiktiga värdeinvesteringar har gett väldigt goda resultat, samtidigt har de över åren undvikit de största bubblorna och kapitaliserat på många trender, tidig exponering mot emerging markets, råvaruboomar, etc.
Citat:
Vilken plot twist i tråden!
Just nu...Norrköping ovärdiga vinnare! Stay tuned for more..
Angående Blåvitts rövar/brottarfotboll eller vad ni nu vill kalla det så är det klart att det finns saker man tycker fungerar mindre bra i spelet. Det tycker väl alla om sitt lag. Vad gäller IFK Göteborg så tycker jag att vi utvecklat vårt offensiva spel och vår boll-possession och vi har en betydligt bättre matchcoach. Många utav de kryss som hade med Stahre har blivit till vinster.
...och för att förtydliga ett par saker. I ett seriesystemspel har alla matcher stor betydelse och fördelaktiga domslut i slutet av serien är naturligtvis bara av akademisk betydelse. Om det är någon som påstår att sitt lag inte fått med sig en billig frispark eller annat domslut under en hel säsong så ljuger den. Samma sak gäller naturligtvis det omvända, felaktiga domslut emot sig.
Just nu...Norrköping ovärdiga vinnare! Stay tuned for more..

Angående Blåvitts rövar/brottarfotboll eller vad ni nu vill kalla det så är det klart att det finns saker man tycker fungerar mindre bra i spelet. Det tycker väl alla om sitt lag. Vad gäller IFK Göteborg så tycker jag att vi utvecklat vårt offensiva spel och vår boll-possession och vi har en betydligt bättre matchcoach. Många utav de kryss som hade med Stahre har blivit till vinster.
...och för att förtydliga ett par saker. I ett seriesystemspel har alla matcher stor betydelse och fördelaktiga domslut i slutet av serien är naturligtvis bara av akademisk betydelse. Om det är någon som påstår att sitt lag inte fått med sig en billig frispark eller annat domslut under en hel säsong så ljuger den. Samma sak gäller naturligtvis det omvända, felaktiga domslut emot sig.
I slutet av dagen är det i stort sett oväsentligt om laget spelar brottarfotboll om du frågar mig, bara dom vinner. Sedan kan såklart alltid saker och ting bli bättre.
Det var med stor glädje som jag såg Chelseas bussfotboll(ett lag som jag naturligtvis avskyr, mina sympatier när det gäller engelsk fotboll har alltid legat hos Tottenham) utradera och pacificera Barcelonas handbollsfotboll för några år sedan.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-30 kl. 13:50.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-09-30 kl. 13:50.