Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Men varför skulle en spelare få konsekvenser av att ha gått upp ett par kilo under semestern? Vad menar du att denne kunde lagt tid på istället? Tycker inte det är så konstigt om en spelare kommer tillbaka lite tyngre från semestern och är villig att komma upp i samma fysiska status som säsongen dessförinnan.
.
Nu fungerar allt med vikt & hälsa individuellt och vissa har jävligt enkelt för att gå upp i vikt medan andra kan göra vad som helst utan att gå upp ett gram, men känner man sin kropp och vet på ett ungefär hur länge det tar innan man kommer tillbaka borde det inte va nå konstigheter tycker jag.
Jag menar att man börjar på minus och får lägga mer tid än nödvändigt på att komma tillbaka i fysisk form, tid som man kunnat lägga på bättre och roligare saker ute på gräset istället. Eftersom det är elitidrottare det handlar om så borde man som du säger känna sin kropp så pass väl att man kommer tillbaka utan en massa extrakilon bara för att man unnat sig under semestern. Det klarar till och med jag av som sitter på stolar i kontor och konferensrum dag ut och dag in så nog borde välbetalda fotbollsspelare greja det. Jag tror som sagt inte att kosthållningen är ett problem på allsvensk nivå och att vi floppat beror knappast på bristande fysik men majoriteten av våra spelare har ju ambitionen att komma vidare ut i Europa, då kan god kosthållning och en mer professionell inställning rent generellt vara ett bra första steg om man inte nöjer sig med första bästa skitgäng från Turkiet.