2015-10-05, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiegoCosta
Kan bara instämma!
Nu är jag pekingfan

Många som verkar ha blivit det den här säsongen.
Citera
2015-10-05, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Men varför skulle en spelare få konsekvenser av att ha gått upp ett par kilo under semestern? Vad menar du att denne kunde lagt tid på istället? Tycker inte det är så konstigt om en spelare kommer tillbaka lite tyngre från semestern och är villig att komma upp i samma fysiska status som säsongen dessförinnan.
.
Nu fungerar allt med vikt & hälsa individuellt och vissa har jävligt enkelt för att gå upp i vikt medan andra kan göra vad som helst utan att gå upp ett gram, men känner man sin kropp och vet på ett ungefär hur länge det tar innan man kommer tillbaka borde det inte va nå konstigheter tycker jag.
Jag menar att man börjar på minus och får lägga mer tid än nödvändigt på att komma tillbaka i fysisk form, tid som man kunnat lägga på bättre och roligare saker ute på gräset istället. Eftersom det är elitidrottare det handlar om så borde man som du säger känna sin kropp så pass väl att man kommer tillbaka utan en massa extrakilon bara för att man unnat sig under semestern. Det klarar till och med jag av som sitter på stolar i kontor och konferensrum dag ut och dag in så nog borde välbetalda fotbollsspelare greja det. Jag tror som sagt inte att kosthållningen är ett problem på allsvensk nivå och att vi floppat beror knappast på bristande fysik men majoriteten av våra spelare har ju ambitionen att komma vidare ut i Europa, då kan god kosthållning och en mer professionell inställning rent generellt vara ett bra första steg om man inte nöjer sig med första bästa skitgäng från Turkiet.
Citera
2015-10-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172
Jepp, de spelar den överlägset roligaste fotbollen i serien.
Citera
2015-10-05, 23:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pomo172

Inflyttad på söder, ett lag som är poppis... Kaching!
Citera
2015-10-06, 00:33
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Jepp, de spelar den överlägset roligaste fotbollen i serien.

Rolig fotboll? Tycker dom spelar absolut tråkigast, av de jag sett. Extremt mycket maskningar och filmningar. Målen dom gör är ofta jävligt fula också. Men givetvis hoppas jag dom tar hem de istället för ifk glenn eller dom från uppland.
Citera
2015-10-06, 09:27
Medlem
Shanklygatess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Rolig fotboll? Tycker dom spelar absolut tråkigast, av de jag sett. Extremt mycket maskningar och filmningar. Målen dom gör är ofta jävligt fula också. Men givetvis hoppas jag dom tar hem de istället för ifk glenn eller dom från uppland.

Mycket maskningar och filmningar? Tror inte Norrköping maskar mer eller mindre än något annat lag. Och filmningar vet jag inte heller om dom sysslar med i större utsträckning än andra lag. Vilka tycker du spelar bäst fotboll?
Citera
2015-10-06, 12:02
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
MFF testar en isländsk yttermittfältare Alex Freyr Hilmarsson från Grindavik spelar U21 i morgon mot
Hammarby. 18:00 på CMore, enl.tvmatchen, för alla intresserade.

Avspark är ändrad till 17:00 men samma kanalen enl. TVmatchen.
Citera
2015-10-06, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat

Garvar så jag dör.
Citera
2015-10-06, 16:16
Medlem
nygards avatar
Artikeln om våra spelares kostvanor som var uppe för diskussion här igår sågas nu av Greger Andrijevski. Aftonhoran (kvällstidningar generellt) i sitt esse. Vinkla och förvränga.

https://pbs.twimg.com/media/CQnv2fSU8AAMAfE.jpg
https://pbs.twimg.com/media/CQnv3R7UEAAwHKC.jpg
Citera
2015-10-06, 16:31
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Artikeln om våra spelares kostvanor som var uppe för diskussion här igår sågas nu av Greger Andrijevski. Aftonhoran (kvällstidningar generellt) i sitt esse. Vinkla och förvränga.

Tycker inte det är så stor skillnad på det han säger i artikeln kontra där.

Eller vad var vinkeln journalisterna hade fel om? De äter ju på en sportbar och han verkar ju anse att spelarna i hans lag inte sköter sin kost/vikt optimalt.
Citera
2015-10-06, 16:38
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nygard

Edit: jaha, han menar att Offside skrivit en urusel och vinklad artikel? Då är jag med. Ord mot ord, so who knows. Vet inte om jag hört det om dem förut dock..

Det hänvisades f ö också (i Offside) till en undersökning från 2013 där allsvenska spelare fått svara på en enkät om sina matvanor. 27% av spelarna uppgav att de åt "snabbmat" flera gånger i veckan. Så visst finns där ett kostproblem vad det verkar.
Senast redigerad av snillet_1 2015-10-06 kl. 16:46.
Citera
2015-10-06, 16:47
Medlem
Inte oväntat fegade Andrijevski ur, och använder standardsvaret om "lösryckta citat" (det är väl det som är tanken med journalistik, att välja ut de svar från en intervju som är mest intressanta?). Jag förstår dock inte varför. Om det är problem med kosten och han inte får gehör för det, så är det väl inte mer än rätt att han säger som det är i Offside.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in