2015-08-10, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nog för att Djurgården var direkt dåliga i andra halvlek men man måste även ta in i analysen vilken fruktansvärd tur AIK har haft med domsluten de senaste två matcherna. Slipper först undan en solklar straff (i läget 0-1) i Norrköping. Ikväll döms ett mål bort på väldigt tveksamma grunder samt att Djurgården inte får straff vid läget 0-0. Bollen tar på en utsträckt arm och knappast axeln som vissa vill göra det gällande. Straff? Absolut, skolboksexempel.

Sen gammalt att gnaget och svff håller varandra hand i hand.
Citera
2015-08-10, 23:55
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Nog för att Djurgården var direkt dåliga i andra halvlek men man måste även ta in i analysen vilken fruktansvärd tur AIK har haft med domsluten de senaste två matcherna. Slipper först undan en solklar straff (i läget 0-1) i Norrköping. Ikväll döms ett mål bort på väldigt tveksamma grunder samt att Djurgården inte får straff vid läget 0-0. Bollen tar på en utsträckt arm och knappast axeln som vissa vill göra det gällande. Straff? Absolut, skolboksexempel.
Det är inget skolboksexempel, rena dumheter, testa själv att hoppa rakt upp och se hur du håller händerna. Det är inte samma som när du står blixtstilla som en skolpojke.
Citera
2015-08-10, 23:55
Medlem
beatbeats avatar
Vart rätt impad på Moon i första halvlek i grindif. Förstår inte riktigt vad han gör för fel på hörnorna som Strömbergsson ser?

Annars blir jag riktigt jävla trött på maskningarna som Carlgren gör i slutet. Varför görs inget åt dessa maskningarna? Är ju så i varje jävla match i AS nu för tiden.
Citera
2015-08-10, 23:58
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Domaren var felfri, och ni fick spela med en man mer tidigt, varför skulle han klaga?
Felfri? Dömer bort vårt solklara mål som skulle skapat en helt annan match. I övrigt usel annars också (åt båda håll)
Citera
2015-08-10, 23:58
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Det är inget skolboksexempel, rena dumheter, testa själv att hoppa rakt upp och se hur du håller händerna. Det är inte samma som när du står blixtstilla som en skolpojke.
Det spelar ingen roll att rörelsen är naturlig här. Avståndet är långt och syftet med upphoppningen är att täcka undan skottet. Tar då skottet på armen är det alltså hands och straff ska dömas - inte svårare än så.
Citera
2015-08-10, 23:59
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beatbeat
Vart rätt impad på Moon i första halvlek i grindif. Förstår inte riktigt vad han gör för fel på hörnorna som Strömbergsson ser?

Annars blir jag riktigt jävla trött på maskningarna som Carlgren gör i slutet. Varför görs inget åt dessa maskningarna? Är ju så i varje jävla match i AS nu för tiden.

Håller med, han har lyckats få sina skador att se ut som att han blivit träffad av en granat i flera matcher och sedan varit fräsch som en lärka. Tror han utnyttjar att han fortfarande är en pojkvasker för att lura domarna. Behöver uppmärksammas.
Citera
2015-08-11, 00:01
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Det spelar ingen roll att rörelsen är naturlig här. Avståndet är långt och syftet med upphoppningen är att täcka undan skottet. Tar då skottet på armen är det alltså hands och straff ska dömas - inte svårare än så.

Handsregeln kan diskuteras in absurdum, men jag har tolkat det som att den skall vara i ett onaturligt läge för att rendera straff. Hänvisa gärna till regelbok som säger annat.
Citera
2015-08-11, 00:04
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Vi var genomusla idag och förtjänade inte ett enda poäng. Inte helt oväntat att vårt unga mittfält var för svagt för att hålla i matchen, och vi föll tillbaka på spelet med långa bollar från backlinjen som vi känner igen från tidigt på säsongen. Jag är mest förbannad på mig själv som vågade tro på poäng när aik åkte på rött. Hopp är ett jävla gift.

Dagens mest komiska måste ju vara när allsvenskans sämste innermittfältare Etuhu hyschar vår klack efter målet.

I övrigt är det inte så mycket mer att säga förutom att jag förväntar mig att truppen släpper den här skitmatchen och kör ända in i kaklet resten av säsongen.
Stämmer det att Dickson hyscha er ska han skämmas, onödigt provocerande och det borde han skött mycket snyggare..
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Jävla kukdomare som avgör matchen. Tattare hela bunten.
Domaren var rättvis och ni förlora därefter. Tibbling saknades.

-

Ska inte kasta skit ö.h.t men Djurgården borde absolut utnyttjat läget man hade bättre, personligen var hoppet som bortblåst när andra halvlek starta men pga Djurgårdens tveksamma daltande och Bangura blev det ingen förlust, en blytungt vinst!

Det trodde man inte och därför är segern än mer glädjefylld
Citera
2015-08-11, 00:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Felfri? Dömer bort vårt solklara mål som skulle skapat en helt annan match. I övrigt usel annars också (åt båda håll)

Det är inte solklart, Moon tränger bort keepern vilket han inte får göra, och redan avvinkats för.
Senast redigerad av eternussermo 2015-08-11 kl. 00:09.
Citera
2015-08-11, 00:06
Medlem
beatbeats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pkj
Tänkte inte på det, bra där Pelle. Domaren var ju fullständigt horibel, men är skillnad på Pelle och Nanne.

Jävla pajas. När har Nanne skyllt på domaren på matcher vi tappat poäng?

Tycker de är jävligt fegt att inte våga kritisera domare som tränare. Han dära Strömbergsson har kommit undan domarskandaler alldeles för många gånger!
Citera
2015-08-11, 00:10
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Handsregeln kan diskuteras in absurdum, men jag har tolkat det som att den skall vara i ett onaturligt läge för att rendera straff. Hänvisa gärna till regelbok som säger annat.
Handens rörelse är en av flera aspekter som domaren ska ta in i bedömningen i dessa lägen. Det innebär inte att bara för att armens rörelsemönster är "naturligt" att hands aldrig kan bedömas i ett sådant läge. När Bangura står i en mur och hoppar upp för att täcka skott är den rimliga tolkningen av regeln att döma hands eftersom intentionen var att täcka skott - förbjudet att göra med armen om den står ut från kroppen.
Citera
2015-08-11, 00:11
Medlem
Godhems avatar
Citat:
Håller med om att handsregeln är så oklar så ingen vet ju vad som gäller.
Men här har vi ju en arm som fälls ut och täcker bollbanan. Är det inte straff så får nån återigen förklara denna handsregel för mig.
Bollen söker ju definitivt inte armen i denna situation, utan armen fälls ut och täcker bollbanan.
Solklar straff.
Senast redigerad av Godhem 2015-08-11 kl. 00:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in