Citat:
Kommer nog skifta rätt friskt i formateringarna.
Är Blomberg tänkt som ytter har vi skapat oss en situation som får mittbacksuppsättningen 2012 att verka hållbar. Ofori, Pavey, Lundholm, Blomberg, Eliasson, Atakora ska göra upp om 1 plats (på ena kanten är Bahoui ordinarie). Iofs är Atakora rent dödskött som antagligen inte kommer spela en enda sekund men ändå. Ofori kan som du nämner spela centralt men utifrån det jag sett tycker jag han är den mest givna efter Bahoui.
Men påtal om dödkött: Finns det någon gnagare på denna jord som räknar med Ferreyra och Maripuu? Sistnämnde var ju inte ens uttagen i truppen förra året och var väl inte mer än okej i Sundsvall? Hur är han kvar..?
Är Blomberg tänkt som ytter har vi skapat oss en situation som får mittbacksuppsättningen 2012 att verka hållbar. Ofori, Pavey, Lundholm, Blomberg, Eliasson, Atakora ska göra upp om 1 plats (på ena kanten är Bahoui ordinarie). Iofs är Atakora rent dödskött som antagligen inte kommer spela en enda sekund men ändå. Ofori kan som du nämner spela centralt men utifrån det jag sett tycker jag han är den mest givna efter Bahoui.
Men påtal om dödkött: Finns det någon gnagare på denna jord som räknar med Ferreyra och Maripuu? Sistnämnde var ju inte ens uttagen i truppen förra året och var väl inte mer än okej i Sundsvall? Hur är han kvar..?
Blomberg kan säkert spela centralt också. Skall sägas att jag knappast har någon vidare koll på honom.
Atakora är som du säger mer eller mindre utanför laget överhuvudtaget. Pavey var som redan konstaterat en helt värdelös värvning. Det är väl egentligen Blomberg/Ofori, Eliasson och Lundholm (om vi antar att Blomberg/Ofori spelar centralt) som ska hugga en ytterplats. Med tanke på att Bahoui med största sannolikhet går i sommar så är det ju inte så orimligt trots allt.
Blomberg är solid och lär göra jobbet. Det vi får hoppas på är att Eliasson faktiskt blommar ut. Lundholm är alltjämt så fruktansvärt begränsad att han aldrig kan bli något mer än en medelmåtta. När Bahoui väl säljs är Eliasson i en ideal värld permanent i startelvan samtidigt som vi då har Blomberg, Lundholm och liknande kvar.