2015-01-14, 18:47
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kommer nog skifta rätt friskt i formateringarna.

Är Blomberg tänkt som ytter har vi skapat oss en situation som får mittbacksuppsättningen 2012 att verka hållbar. Ofori, Pavey, Lundholm, Blomberg, Eliasson, Atakora ska göra upp om 1 plats (på ena kanten är Bahoui ordinarie). Iofs är Atakora rent dödskött som antagligen inte kommer spela en enda sekund men ändå. Ofori kan som du nämner spela centralt men utifrån det jag sett tycker jag han är den mest givna efter Bahoui.

Men påtal om dödkött: Finns det någon gnagare på denna jord som räknar med Ferreyra och Maripuu? Sistnämnde var ju inte ens uttagen i truppen förra året och var väl inte mer än okej i Sundsvall? Hur är han kvar..?

Blomberg kan säkert spela centralt också. Skall sägas att jag knappast har någon vidare koll på honom.

Atakora är som du säger mer eller mindre utanför laget överhuvudtaget. Pavey var som redan konstaterat en helt värdelös värvning. Det är väl egentligen Blomberg/Ofori, Eliasson och Lundholm (om vi antar att Blomberg/Ofori spelar centralt) som ska hugga en ytterplats. Med tanke på att Bahoui med största sannolikhet går i sommar så är det ju inte så orimligt trots allt.

Blomberg är solid och lär göra jobbet. Det vi får hoppas på är att Eliasson faktiskt blommar ut. Lundholm är alltjämt så fruktansvärt begränsad att han aldrig kan bli något mer än en medelmåtta. När Bahoui väl säljs är Eliasson i en ideal värld permanent i startelvan samtidigt som vi då har Blomberg, Lundholm och liknande kvar.
Citera
2015-01-14, 18:50
Medlem
Shuyins avatar
Citat:

Men påtal om dödkött: Finns det någon gnagare på denna jord som räknar med Ferreyra och Maripuu? Sistnämnde var ju inte ens uttagen i truppen förra året och var väl inte mer än okej i Sundsvall? Hur är han kvar..?

Maripuu genomgick en operation så han var mer eller mindre skadad hela 2014 eller i rehab. Men är som du är inne på för dålig för att ta en plats i AIK. Ferreyra är en konstig värvning som mest känns som ett sätt att etablera kontakt med Boca Juniors. Visserligen tekniskt duktig, såklart men är inte bättre än någon annan mittfältare vi har. Går väl tillbaka till Boca i sommar.
Citera
2015-01-14, 18:51
Medlem
Citat:
Kommer nog skifta rätt friskt i formateringarna.
Finns en del spelare i AIK just nu i Maripuu, Karikari, Atakora och Owosu(även om han är utlånad) som är helt utan en framtid i klubben, och för alla parters bästa borde dessa lämna klubben. Jag däremot har nog inte räknat bort Ferreyra, tyckte han gjorde det rätt så bra mot BP,även om BP var riktigt usla den matchen. Men har svårt att se vem han skulle peta i nuläget, förutom Saletros.
Citera
2015-01-14, 19:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Blomberg kan säkert spela centralt också. Skall sägas att jag knappast har någon vidare koll på honom.

Atakora är som du säger mer eller mindre utanför laget överhuvudtaget. Pavey var som redan konstaterat en helt värdelös värvning. Det är väl egentligen Blomberg/Ofori, Eliasson och Lundholm (om vi antar att Blomberg/Ofori spelar centralt) som ska hugga en ytterplats. Med tanke på att Bahoui med största sannolikhet går i sommar så är det ju inte så orimligt trots allt.

Blomberg är solid och lär göra jobbet. Det vi får hoppas på är att Eliasson faktiskt blommar ut. Lundholm är alltjämt så fruktansvärt begränsad att han aldrig kan bli något mer än en medelmåtta. När Bahoui väl säljs är Eliasson i en ideal värld permanent i startelvan samtidigt som vi då har Blomberg, Lundholm och liknande kvar.
Instämmer, speciellt kring detta:
Citat:
Lundholm är alltjämt så fruktansvärt begränsad att han aldrig kan bli något mer än en medelmåtta.
Äntligen! Hävdat ett par gånger att jag inte tror på honom, han är så beroende av vänsterfoten att han får Lionel Messi att framstå som naturligt tvåfotad.
Citera
2015-01-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Årets troll? Om du nu är seriös, vilket jag starkt betvivlar, så får du fan komma med lite motiveringar.

Det är ju en tunn linje mellan att vara ett geni eller årets troll.

1 Hif: Henrik Larsson går från klarhet till klarhet. Hif förändrade truppen radikalt förra säsongen. Paulsson & Mårtensson är solida mittfältare. Nyförvärvet Wede var dominant i Falkenberg. Jag tror han kommer fortsätta utvecklas - är en bra poängspelare. Andreas Landgren var bra i Halmstad men slet av korsbandet innan förra säsongen. Tror han kommer göra en kanonsäsong. Men visst, ska Henke gå på vatten så måste de handla en eller två anfallare; för hur Henke ska kunna skaka liv i Simovic som var skyttekung i superettan kan jag inte riktigt se.

2. Malmö. Bra trupp. Kanske tar guldet, men jag sticker ut hakan.

3. Häcken. Bra tränare. Spelar en offensiv passningsorienterad fotboll. Mycket talang. Simon G mfl.

4. Elfsborg. Konstgräs & bred trupp. Spetskompetens & talang.

5. Örebro gjorde en mycket stark höst. Svårslagna hemma. Tror de kommer fortsätta gå bra.

6. Hammarby. Rutinerad defensiv tränare, kommer gneta till sig poäng. Måns S & Linus H ser spännande ut. Värvat bra.

7. Kalmar. Tror Rasmus Elm vänder hem & boostar laget. Talangfullt gäng.

8. AIK. Borges - tungt tapp (även om han var usel efter wm) Goitom ett år äldre. Bahoui går nog i proffstankar, drar under sommaruppehållet? Vem ska göra målen? Tungt tapp även på Milosevic. Bygger om backlinjen, frågetecken för vem som ska göra målen, vilken form befinner sig Bangura i?. Lorentzon - underskattad, vansinne att släppa spelare med hjärta. Joker i Etuhu, gör han succe kan det bli en bättre placering, men kan likväl gå skadad 60% av säsongen.

9. Sundsvall. Kallt att spela boll vid nordpolen. De tar sina poäng.

10. Djurgården. Säg ett toppnamn i DIF? Tibbling... nix han har dragit. En färglös trupp. En färglös tränare. Dåliga anfallare.

11. Norrköping har värvat Bärkroth som är en duktig poängspelare. Kollektiv framför skicklighet. Måste sätta defensiven - under all kritik 2014.

12. Gefle. Gefle är Gefle och kravlar sig kvar ngn placering över strecket som vanligt.

13. Falkenberg. Magkänsla - uträknade. Starkt kollektiv. Starkt hemmalag.

14. Halmstad, kan komma längre ner. Får det svårt, men Junes Barny är på plats och lyfter laget?

15. Roar Hansen som tränare & Bergström spelar en säsong till. Kanske får kvala på Halmstads bekostnad.

16. Göteborg. Dålig tränare. Dålig sportchef. Stor omsättning i truppen. Stannar May Mahlangu så kommer de givetvis högre. Räknar dock honom som förlorad. Sebastian E är ett stabilt nyförvärv, men har knappt spelat på ett år eller två. Räknar med att vibe säljs, därav placeringen. Säljer alla kreativa spelare & värvar otroligt märkligt (Mané mfl). Till slut går de på pumpen, och ingenting fungerar längre. Tror detta blir det som händer denna säsong.
Citera
2015-01-14, 23:29
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
vansinne att släppa spelare med hjärta.
Fotbollsvärldens överlägset tröttaste argument.

Ger dig inte många rätt i det där inlägget.
Citera
2015-01-14, 23:44
Medlem
Jag_Mejs avatar
Citat:
1 Hif
Förra årets slagpåse ska nu alltså ta guld? Ja, då är jag den första att erkänna Henkes storhet...

Citat:
16. Göteborg. Dålig tränare. Dålig sportchef. Stor omsättning i truppen. Stannar May Mahlangu så kommer de givetvis högre. Räknar dock honom som förlorad. Sebastian E är ett stabilt nyförvärv, men har knappt spelat på ett år eller två. Räknar med att vibe säljs, därav placeringen. Säljer alla kreativa spelare & värvar otroligt märkligt (Mané mfl).
Jag är verkligen inget fan av Lennartsson, men jag ställer mig ändå frågande till epitetet "dålig".

Vad menar du att Mats Gren har gjort för att klassas som dålig?

Visst har Blåvitt varvat riktigt bra värvningar med katastrofala värvningar senaste säsongerna. Faktum är att det verkar ha varit lite av en tradition i klubben. Dessa kan ju dock inte tillskrivas Gren.

Eriksson är varken en dussinspelare eller lider brist på kreativitet, får han bara vara skadefri nu kan det bli riktigt, riktigt bra. Det lär även komma in en innermittfältare till innan säsongen drar igång.

May har redan meddelat att han inte förlänger.
Citera
2015-01-14, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Maripuu genomgick en operation så han var mer eller mindre skadad hela 2014 eller i rehab. Men är som du är inne på för dålig för att ta en plats i AIK. Ferreyra är en konstig värvning som mest känns som ett sätt att etablera kontakt med Boca Juniors. Visserligen tekniskt duktig, såklart men är inte bättre än någon annan mittfältare vi har. Går väl tillbaka till Boca i sommar.

Nej han blir kvar hela säsongen om inget ändras.

Som svar till trollet ovanför så kommer Milosevic och Bahoui vara betydligt större tapp än Borges. Om Bahoui inte säljs så har vi nästan fler svar än något annat lag i Allsvenskan på din fråga om vem som ska göra målen.
Senast redigerad av The_dude2 2015-01-15 kl. 00:00.
Citera
2015-01-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jag_Mej
Förra årets slagpåse ska nu alltså ta guld? Ja, då är jag den första att erkänna Henkes storhet...

Jag är verkligen inget fan av Lennartsson, men jag ställer mig ändå frågande till epitetet "dålig".

Vad menar du att Mats Gren har gjort för att klassas som dålig?

Visst har Blåvitt varvat riktigt bra värvningar med katastrofala värvningar senaste säsongerna. Faktum är att det verkar ha varit lite av en tradition i klubben. Dessa kan ju dock inte tillskrivas Gren.

Eriksson är varken en dussinspelare eller lider brist på kreativitet, får han bara vara skadefri nu kan det bli riktigt, riktigt bra. Det lär även komma in en innermittfältare till innan säsongen drar igång.

May har redan meddelat att han inte förlänger.

Ja får erkänna att jag missat en grej här. Göteborg har ju gjort sig av med Sveriges sämsta tränare. Hur kan jag ha missat det. Nåja, då kanske det finns hopp om en topp 10
Citera
2015-01-15, 00:06
Medlem
xtroes avatar
Citat:

Han var väl okej i Superettan, men satans så långsam med bollen. Honom vill jag inte ens ha som rotationsspelare i Allsvenskan, hoppas inte Sundsvall återtar intresset.
Citera
2015-01-15, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Nej han blir kvar hela säsongen om inget ändras.

Som svar till trollet ovanför så kommer Milosevic och Bahoui vara betydligt större tapp än Borges. Om Bahoui inte säljs så har vi nästan fler svar än något annat lag i Allsvenskan på din fråga om vem som ska göra målen.

Jag är inget troll. Jag är ett geni. Fler argument för HIF. I år kommer backlinjen vara grym. Jere Uronen ansågs vara en jättetalang tills han drog av korsbandet 2013, förra året var han kanske på 70% av sin kapacitet. På andra kanten har de Emil Krafth som är med på januariturnen. Peter Larsson är rutinerad och stabil som mittback. Framåt får de som sagt tillbaka Landgren som missade hela 2014. Mårtensson på mitten räknas nästan som ett nyförvärv, med på januariturren. Paulsson håller hög klass. Wede kommer utvecklas till en klasspelare, henke vet precis vilka kvalite grabben har. Framåt är det tunt: Smarasson, i det närmaste en flopp. Simovic långsam. Och Dahlberg är Dahlberg. Jokern är väl Jordan Larsson men jag är tveksam til hans kapacitet. Jag hade gärna sett att de kunde få en anfallare som den där juggensm de lånade in en höst, men som stack till Holland. Anfallare behövs sedan får ni äta upp era skor & hattar när jag som vanligt få
rätt.
Citera
2015-01-15, 01:31
Medlem
Citat:
Jag är inget troll. Jag är ett geni. Fler argument för HIF. I år kommer backlinjen vara grym. Jere Uronen ansågs vara en jättetalang tills han drog av korsbandet 2013, förra året var han kanske på 70% av sin kapacitet. På andra kanten har de Emil Krafth som är med på januariturnen. Peter Larsson är rutinerad och stabil som mittback. Framåt får de som sagt tillbaka Landgren som missade hela 2014. Mårtensson på mitten räknas nästan som ett nyförvärv, med på januariturren. Paulsson håller hög klass. Wede kommer utvecklas till en klasspelare, henke vet precis vilka kvalite grabben har. Framåt är det tunt: Smarasson, i det närmaste en flopp. Simovic långsam. Och Dahlberg är Dahlberg. Jokern är väl Jordan Larsson men jag är tveksam til hans kapacitet. Jag hade gärna sett att de kunde få en anfallare som den där juggensm de lånade in en höst, men som stack till Holland. Anfallare behövs sedan får ni äta upp era skor & hattar när jag som vanligt få
rätt.

Kuriosa: Hade HIF lyssnat på mig för tio år sedan när jag kollade ett par matcher med Gute och skrev på HIH forum att de borde ta över 16-årige Gerndt så hade de sparat 10 miljoner. Men som vanligt lyssnade ingen på mig eftersom jag är ett troll... Minns att jag i recensionen av honom skrev: "vindsnabb som Lasse Nilsson med den lilla skillnaden att han stänker dit målchanserna med kliniska avslut från sin vänsterfot..."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in