Citat:
Ursprungligen postat av
Steff83
Ja...Han kan mycket väl vara som du säger..så bra som hans meriter säger, och "för bra" (ogillar uttrycket) för Allsvenskan i sina bästa stunder..MEN frågan är om han kan vara det och hålla samma nivå en hel säsong? Tveksamt...annars skulle han knappast flytta till Sverige. Sen är det möjligt att han kan stå sig helt OK även i sina sämre stunder i AS..om han håller sig skadefri..vilket är högst osäkert med tanke på historiken.
Precis. Håller han sig hel, vilket ändå måste vara förhoppningen och utgångspunkten, så kommer han definitivt dominera i Allsvenskan, så mycket vågar nog ändå jag säga, och då brukar jag vara pessimistisk. Han är ett riktigt jävla kraftpaket som kommer köra över sina motståndare. Jag tror han kommer hålla den nivån om han är frisk.
Egentligen är det ju omöjligt att sia om. Han går inte för fullt nu, men ska väl kunna göra det till i alla fall sista omgången i Cupen. Sen vet vi ju inte riktigt av vilken karaktär hans skada är, och det mörkas säkert en hel del. Vad vi vet är att han har spelat matcher vilket får anses positivt. Att han sen är så bra trots att han inte går för fullt gör att man ser på det hela med tillförsikt.