2015-07-26, 22:32
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ranel
wow, det var nog den mest oförtjänta vinsten jag någonsin har sett, dessutom kom målet på en helt regelvidrig frispark. Första halvleken var bland det sämsta jag har sett av en domare. Brukar inte hetsa upp mig över domslut men herregud vad dåligt det var.

Men blåvitt var också usla, de är inne i en svacka men man ska inte förlora mot detta värdelösa lag. Får hoppas att svackan är kort och att det är den hårda sommarträningen som ger resultat i höst.

What goes around comes around

/bajare
Citera
2015-07-27, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Runt 2.30 mot 2.90. Ganska klara favoriter.

Troligtvis grundar sig oddsen att man bedömer Pekings grundstyrka som lägre än den tabellposition man har, samt tvärtom för Bajen. Dessutom är hemmaplansfördelen i Allsvenskan (som de flesta andra serier) tydlig.

Själv, som bettar ibland och rör mig med folk i de kretsarna, så tycker jag oddset är tämligen välgrundat.
Dessutom är det bra, rent tabellenmässigt, för både Djurgården och Gnaget om Bajen plockar någon poäng mot Norrköping. Fast det kanske snarare skulle höja oddset och sänka motivationen för Bajen.
Citera
2015-07-27, 00:41
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Dessutom är det bra, rent tabellenmässigt, för både Djurgården och Gnaget om Bajen plockar någon poäng mot Norrköping. Fast det kanske snarare skulle höja oddset och sänka motivationen för Bajen.

Ehm, vad som är bra tabellmässigt för andra lag påverkar givetvis inte oddssättarna och deras analys av den här matchen.
Citera
2015-07-27, 00:47
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
För det första är inte Bajen helt borträknade från bottenstriden och för det andra måste dom gå in mot tre andra motståndare med samma logik further down the road och för det tredje är inte spelarna hardcore bajare som drar ner på sin normala nivå för att det kanske hjälper lokalkonkurrenterna om man inte gör så.

-

För stunden orkar jag inte skriva mer än att man är mer än nöjd med insatsen mot Ellos idag, visst gick vi ned oss väldigt mycket i andra halvlek men såklart är tanken att man ska slå ned på tempot och försöka dra ut på matchen för att inte spelarna ska bli överbelastade. Skulle vi åkt ut mot Shirak är jag tveksam till om Ellos inte åkt hem med ett värre resultat. Nu är ju inte 4-2 särskilt iögonfallande bra siffror och lite grämer man sig åt att man inte tryckte ner dom ännu mer men 4-2 hade jag utan den minsta tvekan tagit på förhand.
Citera
2015-07-27, 02:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gants
Kan ha med att det var orienteringsvecka i Borås och Borås arena var upptagen.

Men jag klagar inte, det blev mer vila för våra spelare vilket var ganska viktigt. Nu när Jon Jönsson är skadad igen (suprise suprise) så kommer det bli ganska jobbigt för Svensson att hänga med (särskilt när det spelas 2 matcher i veckan).
Knappast, matchen mot Häcken skulle gått borta. Jävligt orättvist att Elfsborg skall få vila sej extra i det hårda spelschemat för topplagen! Gott i alla fall att det blev utklassad idag!
Citera
2015-07-27, 02:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Macke1170
Wow Göteborg vad hände? Inte ens vi förlorade ju mot Falkenberg.
Hårt spelschema, underskattning! Så matchen och det var ca 80/20 i bollinnehav och 20-4 i avslut i mål, så underskattning stämmer no bäst.
Citera
2015-07-27, 04:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Knappast, matchen mot Häcken skulle gått borta. Jävligt orättvist att Elfsborg skall få vila sej extra i det hårda spelschemat för topplagen! Gott i alla fall att det blev utklassad idag!

Inte alls knappast utan helt rätt, det var orienteringsveckan som ledde till den flyttade matchen. Elfsborg kunde inte spela sin match i EL på torsdagen för då var arenan upptagen, de fick istället spela på tisdagen och då flyttades den Allsvenska matchen eftersom Tors, Lör, Tis hade varit ett för hårt spelschema.
Citera
2015-07-27, 05:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hårt spelschema, underskattning! Så matchen och det var ca 80/20 i bollinnehav och 20-4 i avslut i mål, så underskattning stämmer no bäst.

det där låter som en lagom överdrift. 60-40 och 8-3 i skott på mål läste jag.
Citera
2015-07-27, 08:38
Medlem
Otroligs avatar
Varit lite orolig inför dagens match mot Bajen men nu när Göteborg ändå förlorade igår gör inte ett poängtapp så mycket längre. Angående favoritskapet i matchen verkar oddsen ha jämnat ut sig en del men jag kan fortfarande notera att spelbolagen fortsätter att underskatta oss (Peking). Vårt grundspel har varit riktigt stabilt ända sen förra säsongen då Andreas Johansson och Telo klev ner i backlinjen samt att vi fick in Sjölund.

Det är inga tillfälligheter eller tur att vi ligger där vi gör. Därför var det väldigt kul att läsa inför-rapporten på Bajens SvenskaFans-sida:
Citat:
Vårens drabbning på Nya Parken slutade med torsk 0-1 efter ett riktigt skitmål med första halvlekens sista spark. Eller nick var det förresten. Bajen var värda en pinne i den matchen. Hoppas de får sota för det på måndag. Om man ska vara helt ärlig så har Peking några fler poäng än vad deras skicklighet gjort dem förtjänta av. Man har befunnit sig i medvind och flyt och det är lätt att lira i ett sdant lag när det liksom bara rullar på.

Jag säger verkligen inte de inte är värda poängen, de har gjort det bra och de har som sagt självförtroende därefter. Då kommer det några pinnar av bara farten. Det vore sanslöst skönt att väcka dem ur den bubblan och knyckla till dem ordentligt. 3-1 med mersmak.
Snacka om att själv ha noll koll på läget. Men så länge andra lag och dess supportrar fortsätter att underskatta oss får man väl se det som ett plus.
Citera
2015-07-27, 09:54
Medlem
4522s avatar
Att Sjölund saknas ska inte underskattas av någon, det är ett enormt tapp. Hadenius är inte i närheten av att vara en liknande spelare med samma bolltrygghet, blick och spelförande mentalitet. Han är snarare en tuff närkampsspelare som har mer fysiska än speltekniska fördelar. Det gick dock hyfsat borta mot AIK men man ska nog vara lite orolig ändå. Särskilt om Kennedy spelar och gör det med samma självklara dominans som tidigare.
Senast redigerad av 4522 2015-07-27 kl. 10:08.
Citera
2015-07-27, 10:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Att Sjölund saknas ska inte underskattas av någon, det är ett enormt tapp. Hadenius är inte i närheten av att vara en liknande spelare med samma bolltrygghet, blick och spelförande mentalitet. Han är snarare en tuff närkampsspelare som har mer fysiska än speltekniska fördelar. Det gick dock hyfsat borta mot AIK men man ska nog vara lite orolig ändå. Särskilt om Kennedy spelar och gör det med samma självklara dominans som tidigare.
Då sakna AIK Ofori, Bahoui, Carlgren, Panos och Per Karlsson. Så det var lite utjämnat.

Tror i alla fall inte Norrköping förlorar. Janne Anderssons arbete börjar skörda frukt och spelet har varit betydligt bättre än Hammarbys i år.
Citera
2015-07-27, 10:46
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Frågan är: Vad hände med Göteborg igår? Var det Vibe-effekten?

Visserligen såg jag bara 20 sista, men jag tycker inte att IFK var speciellt övertygande. Långt ifrån. Kanske spelade vinden en roll i det hela, men det såg ofokuserat ut och misstagen var många. Klart man, som MFFare, var lite nervös. Men egentligen kändes det aldrig "jättefarligt".

Precis som i IFE och AIK var bristerna många.

Trots att det är jämnt i toppen känns det otroligt ovisst. Jag har, egentligen, svårt att se att Peking eller Djurgården håller hela vägen. Men samtidigt så har inte de fyra andra visat något större spel i år vilket gör mig otroligt konfunderad.

Det jag hoppas på nu är tapp hos Göteborg och AIK, som jag ser som farligaste konkurrenterna. Har som sagt svårt att se att DIF eller Norrköping håller hela vägen. Elfsborgs brister är för många.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in