2015-07-31, 12:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Storform!? Som HIF såg jag ett uselt AIK traska in på olympia och göra en dålig match. Tacksamt för HIF som behövde självförtroendet. Igår myntade jag in på att AIK skulle vinna mot greker men mynten seglade iväg efter första anfallet. Om inte Hammarby gör 3 mål mot deras sunkiga defensiv så förtjänar ni inte att spela i allsvenskan. Nu har ni dessutom Norrköping/HIF:S bästa spelare i truppen: Mr Khalili så jag skulle sova väldigt gott inför derbyt
Förövrigt borde AIK byta tränare, ni vinner ju inga titlar...

Och i bakgrunden börjar HIF få ordning på spelet & tar förhoppningsvis 3 nya fina poäng mot Kalmar i afton. Smyger med fint i 3e invändigt, endast 11 poäng bakom. Ingenting så dåligt som topplagen presterar nu.
Citera
2015-07-31, 17:39
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
1 match kvar till derbyt... Och vi möter ett AIK som är i storform, antagligen seriens just nu bästa lag. Dom dominerar sina matcher och ger inte ett uns till motståndarna. Ska vi ta en sådan match utan Haris så krävs det att vårt försvarsspel är helt och hållet intakt, något det inte varit på hela säsongen.

Sorry, den matchen blir vårt fall.

Känns sjukt att det är vi, AIK, som har mest att förlora trots att det lag som Pelle Olsson snickrat ihop faktiskt håller över, åtminstone 2/3 delar av en säsong hittills och ligger före (!) i tabellen. Men han har å andra sidan gjort det tidigare med Gefle.

Men med tanke på att vi saknar allt vad backlinje heter så blir det väl gata för snabbe Sam Johnson och han zimbabwiern.
Citera
2015-07-31, 18:56
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Känns sjukt att det är vi, AIK, som har mest att förlora trots att det lag som Pelle Olsson snickrat ihop faktiskt håller över, åtminstone 2/3 delar av en säsong hittills och ligger före (!) i tabellen. Men han har å andra sidan gjort det tidigare med Gefle.

Men med tanke på att vi saknar allt vad backlinje heter så blir det väl gata för snabbe Sam Johnson och han zimbabwiern.
Kläm på med ett Super-Mush, du vet att du innerst inne vill!

Orkar inte ens tänka på derbyt. Vi ska ju klippa Häcken först.
Citera
2015-07-31, 20:06
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomat1tva
Tycker inte du ska ta ut något i förskott nu, de föll tungt mot oss veckan efter att vi föll tungt mot er (Helsingborgare).
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Storform!? Som HIF såg jag ett uselt AIK traska in på olympia och göra en dålig match. Tacksamt för HIF som behövde självförtroendet. Igår myntade jag in på att AIK skulle vinna mot greker men mynten seglade iväg efter första anfallet. Om inte Hammarby gör 3 mål mot deras sunkiga defensiv så förtjänar ni inte att spela i allsvenskan. Nu har ni dessutom Norrköping/HIF:S bästa spelare i truppen: Mr Khalili så jag skulle sova väldigt gott inför derbyt
Förövrigt borde AIK byta tränare, ni vinner ju inga titlar...

AIK hemma och borta är som natt och dag. Helt otroligt vad usla vi är på bortaplan.

Sen var försvaret mot grekerna allt annat än bra.
Citera
2015-08-01, 00:26
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin

Ingen kan säga att ni inte är årets hemmalag, speciellt efter serien vände. Ni är förjävla starka, och det är synd.
Citera
2015-08-01, 01:03
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ingen kan säga att ni inte är årets hemmalag, speciellt efter serien vände. Ni är förjävla starka, och det är synd.
Försöker du dig på en jinx? Annars är det rätt smickrande

Men ja vi har varit starka hemma i år och Goitom framförallt. Inräknat alla turneringar har han gjort 15 mål på Friends denna säsong och det är fan inte dåligt! Enda matchen han inte gjort mål i var mot Helsingborg men som kompensation följde upp det med att göra 2 mål mot Falkenberg.

Ärligt talat både är och ska vi va favorittippade, vad det nu betyder.
Citera
2015-08-01, 01:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Försöker du dig på en jinx? Annars är det rätt smickrande

Men ja vi har varit starka hemma i år och Goitom framförallt. Inräknat alla turneringar har han gjort 15 mål på Friends denna säsong och det är fan inte dåligt! Enda matchen han inte gjort mål i var mot Helsingborg men som kompensation följde upp det med att göra 2 mål mot Falkenberg.

Ärligt talat både är och ska vi va favorittippade, vad det nu betyder.

Näe, jag önskar att så vore fallet, men näe.. Jag tror att vi tappar vårt självförtroende som vi har levt på senaste 2 matcherna mot er. Sjukt tråkigt.
Citera
2015-08-01, 01:16
Medlem
nomadics avatar
Verkligen inget att förlora såklart på söndag mot blåvitt. Känns som de flesta göteborgare man hört snacka om matchen är stensäkra på en enkel seger, med all rätta iofs med tanke på hur vi sett ut denna hemska säsong. Inte ens hört någon släkten-är-värst-oro över Pär Ericsson som man alltid brukar höra från diverse antijinxande supportrar när spelare som misslyckats i den egna klubben finns hos motståndaren.

RÅP avstängd är ju givetvis kännbart men känns samtidigt som en ganska bra match för Nkili att komma in på mitten och slita i. Räknar verkligen inte med några poäng men vill framförallt se en jävla solid laginsats nu!
Citera
2015-08-01, 06:44
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Verkligen inget att förlora såklart på söndag mot blåvitt. Känns som de flesta göteborgare man hört snacka om matchen är stensäkra på en enkel seger, med all rätta iofs med tanke på hur vi sett ut denna hemska säsong. Inte ens hört någon släkten-är-värst-oro över Pär Ericsson som man alltid brukar höra från diverse antijinxande supportrar när spelare som misslyckats i den egna klubben finns hos motståndaren.

RÅP avstängd är ju givetvis kännbart men känns samtidigt som en ganska bra match för Nkili att komma in på mitten och slita i. Räknar verkligen inte med några poäng men vill framförallt se en jävla solid laginsats nu!

Själv är jag fullständigt livrädd för matchen, en match vi enligt det flesta "bara skall vinna" och det mitt i ett intensivt matchande.
Vi har ju inte torskat tre raka på bra länge men och skulle det ske nu är det en jävla uppförsbacke att ta sig ur. Inte heller direkt en optimal uppladdning inför EL-returen.

Jag gissar på 0-1 i 91a efter en frispark som Gerzic fått felaktigt, som Logi slår på skallen på Pärlan...
Citera
2015-08-01, 11:08
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Själv är jag fullständigt livrädd för matchen, en match vi enligt det flesta "bara skall vinna" och det mitt i ett intensivt matchande.
Vi har ju inte torskat tre raka på bra länge men och skulle det ske nu är det en jävla uppförsbacke att ta sig ur. Inte heller direkt en optimal uppladdning inför EL-returen.

Jag gissar på 0-1 i 91a efter en frispark som Gerzic fått felaktigt, som Logi slår på skallen på Pärlan...

Trams, blir islossning för Engvall och Sköld i morgon.

Men nog är det märkligt hur Blåvitt nästan varje säsong ser ut att hamna i en formsvacka veckorna runt månadsskiftet juli-augusti...
Citera
2015-08-01, 11:59
Medlem
ZlatanManias avatar
Vågar man hoppas att Berntsen, Arvidsson, Colley och Mushekwi samtliga drar på sig gula kort ikväll och Höie blir utvisad? Det skulle va lite lugnande

Men en sak i taget och Norrköping borta blir svårt men spännande, Goitom vs Kujovic i skytteligan. Sen lär vi köra med samma backlinje som mot Atromitos så det kan bli åka av..

F.ö gör undertecknad sitt första besök på Nya Parken imorgon, får se om arenan lever upp till det goda rykte man läst om i supportertråden.
Citera
2015-08-01, 12:07
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Vågar man hoppas att Berntsen, Arvidsson, Colley och Mushekwi samtliga drar på sig gula kort ikväll och Höie blir utvisad? Det skulle va lite lugnande

Men en sak i taget och Norrköping borta blir svårt men spännande, Goitom vs Kujovic i skytteligan. Sen lär vi köra med samma backlinje som mot Atromitos så det kan bli åka av..

F.ö gör undertecknad sitt första besök på Nya Parken imorgon, får se om arenan lever upp till det goda rykte man läst om i supportertråden.

Samma backlinje som mot grekerna? Herregud, ni kommer åka på storstryk...

...även om jag innerst inne helst ser att det blir oavgjort, eller att ni lyckas göra en riktigt bra bortamatch och ta alla 3p...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in