2015-07-27, 10:52
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Frågan är: Vad hände med Göteborg igår? Var det Vibe-effekten?

Visserligen såg jag bara 20 sista, men jag tycker inte att IFK var speciellt övertygande. Långt ifrån. Kanske spelade vinden en roll i det hela, men det såg ofokuserat ut och misstagen var många. Klart man, som MFFare, var lite nervös. Men egentligen kändes det aldrig "jättefarligt".

Precis som i IFE och AIK var bristerna många.

Trots att det är jämnt i toppen känns det otroligt ovisst. Jag har, egentligen, svårt att se att Peking eller Djurgården håller hela vägen. Men samtidigt så har inte de fyra andra visat något större spel i år vilket gör mig otroligt konfunderad.

Det jag hoppas på nu är tapp hos Göteborg och AIK, som jag ser som farligaste konkurrenterna. Har som sagt svårt att se att DIF eller Norrköping håller hela vägen. Elfsborgs brister är för många.

Nej det var inte någon Vibe-effekt, så briljant har han ju inte varit när han kommit ner djupt och hämtat boll under säsongen. För någon större målskytt har han inte varit i år. Tänk om Engvall ens hade förvaltat en tredjedel av alla lägen han lyckas ta sig till. Då hade han kunnat nå Vibes nivåer. Då var det väl snarare en Sebbeffekt, den fule fan hade kunnat höja Blåvitt ytterligare ett snäpp, särskilt som matchen artade sig med mycket kamp.

Underskattning i kombination med att man mötte ett välorganiserat Falkenberg är nog snarare svaret. Till och med Alesaami var ju svag. Sedan är det klart att det är tufft att hämta in ett underläge i så kraftig motvind, svårt att lyfta långt och etablera den sortens press.
Citera
2015-07-27, 11:01
Medlem
Ernst.Hugos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Nej det var inte någon Vibe-effekt, så briljant har han ju inte varit när han kommit ner djupt och hämtat boll under säsongen. För någon större målskytt har han inte varit i år. Tänk om Engvall ens hade förvaltat en tredjedel av alla lägen han lyckas ta sig till. Då hade han kunnat nå Vibes nivåer. Då var det väl snarare en Sebbeffekt, den fule fan hade kunnat höja Blåvitt ytterligare ett snäpp, särskilt som matchen artade sig med mycket kamp.

Underskattning i kombination med att man mötte ett välorganiserat Falkenberg är nog snarare svaret. Till och med Alesaami var ju svag. Sedan är det klart att det är tufft att hämta in ett underläge i så kraftig motvind, svårt att lyfta långt och etablera den sortens press.

Alright. Såg som sagt lite för lite egentligen för att analysera för mycket.

Det kan jag absolut köpa, Sebbe och lite mer precision i uppspelen (vinden till trots) hade gjort stor skillnad igår.

Nu ska jag vara lite positiv. Gustaf Nilssons mål, fan vad jag älskade det. Ett härligt målgörar-mål. Vet var målet är, och pang. Enkelt.
Citera
2015-07-27, 11:03
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Falkenberg är rätt svårspelade på sin hemmaplan. Deras plan passar inte topplagen och när det blåser som det gjorde igår är det svårt att styra matchen och får ordning på sitt spel.

Nu skapade ju också Göteborg ett flertal chanser och borde kanske gjort något mål. Så man ska nog inte dra för stora slutsatser av resultatet.
Citera
2015-07-27, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst.Hugo
Frågan är: Vad hände med Göteborg igår? Var det Vibe-effekten?

Visserligen såg jag bara 20 sista, men jag tycker inte att IFK var speciellt övertygande. Långt ifrån. Kanske spelade vinden en roll i det hela, men det såg ofokuserat ut och misstagen var många. Klart man, som MFFare, var lite nervös. Men egentligen kändes det aldrig "jättefarligt".

Kass dag på jobbet bara, under rätt dåliga vädermässiga förhållanden, vinden förstörde rätt mycket, för båda lagen får väl tilläggas. Gick ju knappt att göra något med fasta situationer till exempel. Ett individuellt misstag och så var det ett noll. Piss match med väldigt lågt underhållningsvärde.

Engvall var väl egentligen det enda positiva med matchen tycker jag, fortsätter han i samma stil(dvs vara så aktiv och kommer till lägen), så kommer han ha göra ett antal baljor nu under hösten, för mål kan han göra.

Kommer inte ihåg frisparken, men detta är en bra summering av målet. Vinden+tabbe från Rogne(pga vinden)=mål.
Citat:
Efter att Tom Pettersson, som ersatte avstängde Sebastian Eriksson, hoppat in med båda sulorna på en spelare och ådragit sig ett gult kort fick Falkenberg frispark. Den slogs mot bortre stolpen och försvararen Thomas Rogne. Vinden gjorde att bollen i princip stannade i luften och han missade rensningen och l stället hamnade den vid Gustaf Nilsson, 18, som sköt ett lågt skott – 1–0 för Falkenberg.

– Vad ska man göra? Bollen stannar i luften. Det är jobbigt, säger Gustav Engvall.
Därefter var IFK Göteborg spelförande i princip hela matchen.

Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
What goes around comes around

/bajare

Ja, hoppas du kommer ihåg det, då jag påtalade det ett antal gånger när ni grinade som värst.

/Realisten
Senast redigerad av Eaglesandshit 2015-07-27 kl. 13:30.
Citera
2015-07-27, 13:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Inte alls knappast utan helt rätt, det var orienteringsveckan som ledde till den flyttade matchen. Elfsborg kunde inte spela sin match i EL på torsdagen för då var arenan upptagen, de fick istället spela på tisdagen och då flyttades den Allsvenska matchen eftersom Tors, Lör, Tis hade varit ett för hårt spelschema.
Hur påverkar den returmötet BORTA mot Häcken?
Citera
2015-07-27, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MySpace
Hur påverkar den returmötet BORTA mot Häcken?

elfsborg har ju en match mindre spelad eftersom matchen emot gefle flyttades, inte häcken? detta pga exakt den anledning the_dude2 skrev. det kvittar ju om den själva allsvenska matchen som flyttas är på bortaplan när anledningen att den flyttas är för att europa-matcherna har förtur och hemmamatchen där har blivit flyttad från torsdagen och på så sätt indirekt flyttat närliggande allsvenska-match
Citera
2015-07-27, 14:10
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Ikväll är det Bajen - Norrköping, jag måste se den matchen av 2 anledningar... Bruden håller på Norrköping samt att jag vill se hur dom spelar. Jag hoppas faktiskt att Bajen tar det ikväll, för dom kan inte hota Gnaget i poängställningen på samma sätt som Köping.

Gårdarna möter Örebro också, det är väl att hoppas på för mycket att gårdarna förlorar...

Hur ser det ut för er ikväll vilka hoppas ni ska vinna sina matcher?
Senast redigerad av MittNamnVarTaget 2015-07-27 kl. 14:14.
Citera
2015-07-27, 14:50
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Ikväll är det Bajen - Norrköping, jag måste se den matchen av 2 anledningar... Bruden håller på Norrköping samt att jag vill se hur dom spelar. Jag hoppas faktiskt att Bajen tar det ikväll, för dom kan inte hota Gnaget i poängställningen på samma sätt som Köping.

Gårdarna möter Örebro också, det är väl att hoppas på för mycket att gårdarna förlorar...

Hur ser det ut för er ikväll vilka hoppas ni ska vinna sina matcher?

Hoppas givetvis på Bajen, men det blir givetvis svårt mot Peking som har en lång svit. Solli avstängd gör att vi får möblera om, spännande att se vad Magyar som lär ersätta samtidigt som Birkir flyttar ut. Kennedy lär knappast starta heller, och kanske får vi se Khalili i truppen.

Känslan är oavgjort.
Citera
2015-07-27, 14:58
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Hoppas givetvis på Bajen, men det blir givetvis svårt mot Peking som har en lång svit. Solli avstängd gör att vi får möblera om, spännande att se vad Magyar som lär ersätta samtidigt som Birkir flyttar ut. Kennedy lär knappast starta heller, och kanske får vi se Khalili i truppen.

Känslan är oavgjort.
Jo självklart vore det väldigt skojigt om Bajen kunde klättra upp lite, en 11e plats är inte bra för ett Stockholmslag. Det ser inte snyggt ut.
Citera
2015-07-27, 16:23
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo

Känslan är oavgjort.
Solheim ska det vara, autokorrekt suger fet hästhagen ibland.
Citera
2015-07-27, 16:40
Medlem
Allvarligt talat Bajen, det är bara att lyfta på hatten igen.

Vilket drag det är runt den klubben.
Citera
2015-07-27, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spratte
Allvarligt talat Bajen, det är bara att lyfta på hatten igen.

Vilket drag det är runt den klubben.
Det är helt sjukt. Det största med årets allsvenska är inte toppstriden, trots att man dreglar över racet om guldet som tycks uppstå. Det är Hammarbys otroliga pubilktillströmning, som kommer krossa alla tidigare rekord. Och detta för ett sämre mittenlag. Jag är fantastiskt imponerad och dessutom väldigt glad för svensk fotboll. Att ha ett lag med sådan publikhausse betyder väldigt mycket för allsvenskan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in