2015-07-17, 22:28
Medlem
JoonaToivios avatar
Utan att veta allt för mycket om den nye koreanen - endast sett ett fåtal matcher, hört goda lovord och kollat highlights - så känns värvningen väldigt bra. Det finns inget och förlora ekonomiskt och sportsligt tror jag inte de är en dum värvning heller. Är inte säker på att den är särskilt dum sportsligt heller. Hans spelartyp tror jag fungerar perfekt in i ett så rörligt lag som DIF och tempot lär inte vara något problem. Tänker direkt på Mrabtis övergång och hans sett att komma in i laget. Även han kom från Superettan men har ju varit fantastisk. Sen kanske Sirius spelar mer likt DIF än vad ÖFK gör. Men jag både tror och hoppas på att detta ska ge fina resultat.
Citera
2015-07-18, 00:33
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vi ligger två poäng från sjundeplatsen.

HUR vågar vi tro på att vi kan knappa in på det?!

Jisses.

Sjuan är inga problem alls, ovanför den finns inte en chans. Då är vi närmre SM-guldet och det kommer vi knappast bärga hem. Tänk också på att ni har 4 ner till kvalplatsen. Att tappa poäng går snabbare än hämta igen. Då krävs det bara att ens egna lag spelar dåligt, ska man hämta upp så måste alla andra spela sämre.
Citera
2015-07-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Sjuan är inga problem alls, ovanför den finns inte en chans. Då är vi närmre SM-guldet och det kommer vi knappast bärga hem. Tänk också på att ni har 4 ner till kvalplatsen. Att tappa poäng går snabbare än hämta igen. Då krävs det bara att ens egna lag spelar dåligt, ska man hämta upp så måste alla andra spela sämre.
Det var en enda person som sa att vi hade chans på topp-5.

Så snacket om att "Bajare har hybris nu" är ju löjligt.
Citera
2015-07-18, 07:43
Medlem
mishimas avatar
Vet jag varit inne på det tidigare, men på vilken plats ligger Hammarby på listan över lönebudget? Det är det bästa måttet på om Hammarby har över- eller underpresterat.
Citera
2015-07-18, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Vet jag varit inne på det tidigare, men på vilken plats ligger Hammarby på listan över lönebudget? Det är det bästa måttet på om Hammarby har över- eller underpresterat.
Kollar man innan sommarfönstret (Ingen av de spelarna har ju hunnit lira ännu) så ligger vi väl någonstans mellan plats 7-11, kan tänka mig att skillnaderna är rätt små. Vilket inför säsongen också kändes som en rimlig slutplacering.
Citera
2015-07-18, 09:32
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Kollar man innan sommarfönstret (Ingen av de spelarna har ju hunnit lira ännu) så ligger vi väl någonstans mellan plats 7-11, kan tänka mig att skillnaderna är rätt små. Vilket inför säsongen också kändes som en rimlig slutplacering.

Jag tror väl också det på ett ungefär.
Citera
2015-07-18, 15:10
Medlem
elpirros avatar
Nagon som vet om det finns nagot stalle i Prag som visar Allsvenskan?
Citera
2015-07-18, 18:54
Medlem
R.O.S.Hs avatar
Nu har Han gjort comeback.
Seger 4-0 mot Falkenberg.
Se upp nu alla storstadsjävlar, nu kommer Kelmar!
Citera
2015-07-18, 19:00
Medlem
SvenErlandssons avatar
Deltagarlaget från skåne tappade poäng igen.
Citera
2015-07-18, 19:11
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenErlandsson
Deltagarlaget från skåne tappade poäng igen.

HAHAHAHA.

Äh, är ju bara att inse att den här säsongen är förlorad. Inte mycket som går vår väg i dag, trots en mycket underhållande och välspelad första halvlek. Synd att vi är totalt uddlösa framåt, viktigt det där med att göra mål.

Sett till matchbilden är 1-1 ett mycket orättvist resultat. Borde nog slutat med tre pinnar för Örebro i första matchen, och tre för oss i dag.

Edit: Väldigt kul att se lite nya ansikten på plan. Rodic första halvlek var lysande och spelade, om jag inte såg fel, fram till kvitteringen. Arnason är en ny Halsti.
Senast redigerad av Cruachan 2015-07-18 kl. 19:16.
Citera
2015-07-18, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
HAHAHAHA.

Äh, är ju bara att inse att den här säsongen är förlorad. Inte mycket som går vår väg i dag, trots en mycket underhållande och välspelad första halvlek. Synd att vi är totalt uddlösa framåt, viktigt det där med att göra mål.

...
Var det ett eller två skott på mål i första? Enligt aftonbladets live var det inget, men på sportradion var det ialf ett.

Vad tycker du om Åges startelva idag?
Citera
2015-07-18, 19:54
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
HAHAHAHA.

Sett till matchbilden är 1-1 ett mycket orättvist resultat. Borde nog slutat med tre pinnar för Örebro i första matchen, och tre för oss i dag.

Edit: Väldigt kul att se lite nya ansikten på plan. Rodic första halvlek var lysande och spelade, om jag inte såg fel, fram till kvitteringen. Arnason är en ny Halsti.

Fast idag blev ni de facto bestulna på ett regelrätt mål av linjemannen. Samtidigt är det märkligt att 22 chanser inte ger bättre utdelning men, men Blåvitt tackar och tar emot varje poäng ni tappar på vägen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in