2015-06-11, 17:22
Medlem
Falkenbergs FF ska bygga ny arena. Namnet blir Falcon Alkoholfri arena . Får hoppas dom hänger sig kvar i allsvenskan tills den står kvar, då slipper man sitta på sämst namn med Friends Arena iaf.
Citera
2015-06-11, 17:35
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Falkenbergs FF ska bygga ny arena. Namnet blir Falcon Alkoholfri arena . Får hoppas dom hänger sig kvar i allsvenskan tills den står kvar, då slipper man sitta på sämst namn med Friends Arena iaf.

Guldfågeln arena och Bravida Arena är ju heller så jävla läckra namn.

Men Falcon Alkoholfri Arena är fan det sjukaste namn nånsin.
Citera
2015-06-11, 17:44
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Framgår det om det bara kommer serveras alkoholfri öl, också?

Isåfall blir det ingen resa dit.

Tyvärr är det nog svensk lag som tvingat dit Alkoholfri. Falcon Arena hade varit okej
Citera
2015-06-11, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Guldfågeln arena och Bravida Arena är ju heller så jävla läckra namn.

Men Falcon Alkoholfri Arena är fan det sjukaste namn nånsin.

Jag tycker nog att Bravida arena är ett klart godkänt namn, stort respekterat företag med ett klatschigt namn. Sedan var det ju gött att vi inte behövde belasta skattebetalarna med någon språkvetare som skulle bestämma att namnet borde vara Rambergsvallen.
Citera
2015-06-11, 22:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag tycker nog att Bravida arena är ett klart godkänt namn, stort respekterat företag med ett klatschigt namn. Sedan var det ju gött att vi inte behövde belasta skattebetalarna med någon språkvetare som skulle bestämma att namnet borde vara Rambergsvallen.

Är dock nöjd över att vi fick behålla namnet Gamla Ullevi framför typ Bravida Arena eller Rörläggarna Stadium eller något annat trams.

Men visst, det var ju ingen svår process som den gode Sture Allén gick igenom direkt.
Citera
2015-06-11, 22:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
När ni inviger BA bjuds det då på kaffe och bakelse?
Citera
2015-06-12, 08:33
Medlem
kostymnisses avatar
Det mest sorgliga med Falkenbergs nya arenanamn är ju att vi snart inte har ett enda riktigt arenanamn kvar utan bara massa sponsornamn...
Citera
2015-06-12, 09:46
Medlem
knullklassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det mest sorgliga med Falkenbergs nya arenanamn är ju att vi snart inte har ett enda riktigt arenanamn kvar utan bara massa sponsornamn...
Tacka vet jag Kopparvallen, det är fan genuint äkta!
Citera
2015-06-12, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Å andra sidan är det väl just det. Det är ju samma sak inom hockeyn också. Är väl avtal och dylikt som ligger bakom det hela. Är absolut ingen expert inom detta så ska egentligen inte uttala mig men det är min känsla iaf.
Citera
2015-06-12, 10:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:

Som aktiv alkoholist så känner jag mig kränkt av arenanamnet. Kan man anmäla det för någon instans?
Citera
2015-06-12, 11:01
Medlem
mishimas avatar
Köper namnet om det innebär att de kan fortsätta med gräsplan. Det är mer pinsamt med arenor som har sponsrade företagsnamn och sedan kommer ekonomin upp som skäl till konstgräset.
Citera
2015-06-12, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Tacka vet jag Kopparvallen, det är fan genuint äkta!
Det finns ju även Örjans Vall i Halmstad som ytterligare ett exempel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in