2015-07-14, 03:28
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Jag har nog aldrig sett en sämre insats av Helsingborg. Det börjar lukta superettan & det förtjänar fan vi. Derby mot ängelholm kanske vi kan vinna?
Och nu är Pär Hansson ute i pressen och vill röra på sig...harmoni i truppen?
Citera
2015-07-14, 06:25
Medlem
kostymnisses avatar
Såg först nu att Farnerud var expert i matchen mot Peking, det gjorde ju inte att man saknade honom mindre. Den bäste vi haft sedan den magiske Steffs dagar (som ju också var på plats...).
Citera
2015-07-14, 08:47
Medlem
T.H.F.C.s avatar
DIF imponerade igår. Synd bara att vi inte tycks få igång Jawo.
Citera
2015-07-14, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZenginsMask
Är inte Gefle en flipp så här långt? De borde ligga längre ner än på en åttondeplats med tanke på att deras spelarmaterial. Dom gör det bra år efter år.
Du har en poäng där, de har även legat högst i tabellen, mer än vad andra förväntade topplag gjort i år.
Som vanligt avgörs allt på hösten.
Citera
2015-07-14, 10:23
Medlem
welcometorealitys avatar
Just nu pågår en presskonferens i Gefle Gavlevallen, där en ny spelare ska presenteras, mannen från Ghana ska frälsa Gefle nämligen Kwame "Conte" Bonsu så varmt välkommen till Gefle .Han har tidigare spelat i Mjällby
Citera
2015-07-14, 10:37
Medlem
Citat:
Jag har nog aldrig sett en sämre insats av Helsingborg. Det börjar lukta superettan & det förtjänar fan vi. Derby mot ängelholm kanske vi kan vinna?

Sluta överdriv och tramsa. Djurgården var riktigt bra, vilket alla "experter" är ense om. Även er coach erkände att det var Djurgården som var för bra för Helsingborg.
Citera
2015-07-14, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Sluta överdriv och tramsa. Djurgården var riktigt bra, vilket alla "experter" är ense om. Även er coach erkände att det var Djurgården som var för bra för Helsingborg.

Jag håller med om att Dif var väldigt bra, men att inte få iväg ett vettigt avslut på 90 min är under all kritik.
Allt som är kreativt bänkas eller lånas ut: Bojanic, Elias Andersson, Smarrason.
Alla ungtuppar såsom calle J, Jesper b, Anton K & så vidare får inte speltid
Fysiken är bedrövlig.
Citera
2015-07-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Och nu är Pär Hansson ute i pressen och vill röra på sig...harmoni i truppen?

Pär Hansson vill säljas i sommar så att HIF ska få betalt för honom. Han har varit enormt lojal genom åren. Harmonin är nog ok, dock så sliter det väl på alla lag när spelet går i baklås. Säsongen började bra, sen när Anton Wede skadade sig så dog offensiven ganska fort. Det är nog HIF:s enda klasspelare just nu.
&så Lite sjukt när den som kämpar & springer mest är en 34 årig Mattias Lindström.
Citera
2015-07-14, 11:28
Medlem
Citat:
Jag håller med om att Dif var väldigt bra, men att inte få iväg ett vettigt avslut på 90 min är under all kritik.
Allt som är kreativt bänkas eller lånas ut: Bojanic, Elias Andersson, Smarrason.
Alla ungtuppar såsom calle J, Jesper b, Anton K & så vidare får inte speltid
Fysiken är bedrövlig.

Helsingborgs IF var utspelade, det är det enkla svaret. Jag kan ärligt säga (och jag har höga krav) att jag inte sett Djurgården så här stabila, välspelande och giftiga på flera år.
Citera
2015-07-14, 11:36
Medlem
csts avatar
Tycker det är många lag som sett rätt dåliga ut när de mött oss i år. Kan det helt enkelt inte vara så att Djurgården gör motståndarna dåliga?
Citera
2015-07-14, 11:42
Medlem
Sedan frågar man sig ju om Henke verkligen är rätt person att leda Helsingborg? Känns ganska oprövad och oerfaren på den här nivån. Visst att han höll kvar Falkenberg förra säsongen och tränade Landskrona i 3 säsonger, men hans resultat som tränare avskräcker inte på långa vägar. Rätt sjukt att han av många ses som en blivande fk. Nu är det visserligen inte Henkes fel att laget inte presterar, men man får ju känslan av att han har svårt att motivera spelarna. Det verkar inte finnas någon tydlig spelide öht.
Citera
2015-07-14, 13:46
Medlem
hobokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Helsingborgs IF var utspelade, det är det enkla svaret. Jag kan ärligt säga (och jag har höga krav) att jag inte sett Djurgården så här stabila, välspelande och giftiga på flera år.
Helsingborg var fortfarande oerhört dåliga individuellt. Det var under ett par minuter i andra där man misslyckades med tre eller fyra enkla, identiska crossbollar i rad. Sedan verkade de ha mindre ork generellt. Vi spelade bra, absolut, men det var inte briljant till den grad att HIF hamnade så under isen.

Det som funkar dåligt i DIF just nu är skärpan i sista tredjedelen. Men grundspelet sitter match efter match och det ser väldigt stabilt ut, och bakgrund mot de senaste årens misär känns det nästan overkligt.
Senast redigerad av hoboken 2015-07-14 kl. 13:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in