2015-08-22, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
Det största felet på Rosenberg är att han gnäller som en liten flicka i media efter nästan varje match.

Är flickor kända för att gnälla?
Citera
2015-08-22, 17:53
Bannlyst
Herre min skapare! Fiaskot Malmö fortsätter!
Citera
2015-08-22, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimmyMcgill
Herre min skapare! Fiaskot Malmö fortsätter!

Undrar hur truppen reagerar om det blir en fjärdeplats och EL...
Citera
2015-08-22, 18:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Undrar hur truppen reagerar om det blir en fjärdeplats och EL...

Det spelar ingen roll om Malmö slår toppgäng när de ändå torskar mot brödgäng. Kan bli ytterst tufft att ens klara av topp 4.
Citera
2015-08-22, 18:59
Avslutad
Riktigt underhållande match idag tycker jag, och spöket lever trots allt. Man får nog säga att det var en rättvis seger även om MFF skapade några farliga chanser också. Men å andra sidan var det ju Mehmeti som hade den bästa chansen så den var väl inte så farlig egentligen. Han är verkligen magiskt dålig, Rexhepi-klass.

Abubakari har varit strålande hela säsongen men idag gjorde han nog sin bästa match i Häckentröjan, vilken jävla gigant! Så trygg med bollen i trängda situationer och lyckades gång på gång ta sig förbi och emellan sina bevakare. Arkivuo hade stundtals lekstuga på sin kant mot Rodic och Vindheim. Nasiru blandar som vanligt briljans med juniormisstag, men det känns som att valpigheten är på väg att avta lite där, tänk om han bara kunde bygga på sig några kilo muskler till och lärde sig att avsluta ordentligt.

Någon som däremot hade det tuffare idag var Paulinho. Det måste vara längesedan någon plockade bort honom så enkelt som Carvalho gjorde.
Citera
2015-08-22, 20:28
Medlem
MangoChutneys avatar
Var det idag som Malmö definitivt försvann från toppstriden? Mycket talar för det, särskilt om morgondagens och måndagens resultat faller ut som förväntat med seger för Blåvitt, Peking och möjligen Ellos och oavgjort för AIK. Malmö gjorde en verkligt slätstruken insats idag, såg nästan ut som om de redan hade kommande CL-kvalmatch i tanken, eller var de så fast i traditionens makt att de inte lyckades hitta rätt verktyg för att manövrerar ut Häcken?

Hoppas nu verkligen Blåvitt kan ta chansen och kan återta lite av det poängförsprång man hade inför sommarmatcherna.
Citera
2015-08-22, 22:26
Moderator
Rassas avatar
Henning Hauger kliver av träningen med problem i baksida lår. Per Frick, Prodell och Jesper Manns vilar efter hjärnskakning. Lasse Nilsson har problem med en skada. Inte bra, inte bra ...

Speciellt Prodell, grym målform han är i, jävla skit att han missar matchen i morgon. Förhoppningsvis spöar vi Kalmar ändå.
Citera
2015-08-22, 22:31
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Henning Hauger kliver av träningen med problem i baksida lår. Per Frick, Prodell och Jesper Manns vilar efter hjärnskakning. Lasse Nilsson har problem med en skada. Inte bra, inte bra ...

Speciellt Prodell, grym målform han är i, jävla skit att han missar matchen i morgon. Förhoppningsvis spöar vi Kalmar ändå.

Hmm, luktar ju oavgjort lång väg i morgon...
Citera
2015-08-22, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Hmm, luktar ju oavgjort lång väg i morgon...

samma sak kan man väl säga om IFK. åtvidaberg har kryssat 5 av sina 6 (inklusive tre matcher emot "top 6"-motstånd) senaste matcher
Citera
2015-08-23, 01:12
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
samma sak kan man väl säga om IFK. åtvidaberg har kryssat 5 av sina 6 (inklusive tre matcher emot "top 6"-motstånd) senaste matcher

Skönt att höra. Det känns som en omgång där AIK kommer få mycket hjälp mot top 6-konkurrenterna.
Citera
2015-08-23, 07:19
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Mashamaite kommer tydligen inte bli spelklar förrän efter landslagsuppehållet. Detta innebär att Wahlström och Zuta är mittbackar mot MFF. Ni kommer inte bara skrämma iväg Häckenspöket imorgon, ni kommer mörda och pissa på det. Mitt tips är 0-5.
Hyllas rejält av Balkander idag.
Citat:
men frågan är om inte Emil Wahlström ihop med inflyttade vänsterbacken Leonard Zuta svarade för Häckens allra främsta mot de regerande mästarna.

Det tacklades, glidtacklades, svettades och nickades. På ett alldeles underbart, enastående sätt.
http://www.gp.se/sport/fotboll/1.2809716-balkander-han-ar-den-nye-glenn-hysen
Citera
2015-08-23, 10:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Ergaster
Hyllas rejält av Balkander idag.

http://www.gp.se/sport/fotboll/1.2809716-balkander-han-ar-den-nye-glenn-hysen

Jag får faktiskt hålla med om att han gjorde en bra match. Inte nog med att han var stabil i defensiven, han fick tamejfan till en fin assist också. Hursomhelst dröjer det länge innan jag gör några jämförelser med Glenn Hysén eller ens kommer känna mig trygg när han spelar. Även en blind höna är uttrycket jag sätter efter denna matchen (än så länge iaf).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in