2015-06-30, 15:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
lol

http://www.fotbolldirekt.se/2015/06/30/goteborg-kor-nagon-slags-ekonomisk-doping-medan-aik-skoter-sig/
Enjebo kan va bra enögd ibland. Har inte lyssnat på podden men kan närapå garantera att Bojan häver ur sig nåt i stil med "Ja men när jag var i klubben hade vi spöat Göteborg" .
Citera
2015-06-30, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Enjebo kan va bra enögd ibland. Har inte lyssnat på podden men kan närapå garantera att Bojan häver ur sig nåt i stil med "Ja men när jag var i klubben hade vi spöat Göteborg" .

Enjebo har ju helt rätt i att IFK trots ett riktigt dåligt ekonomiskt 2014 satsat ännu hårdare 2015. Han har ju även rätt i att en klubb som IFK aldrig kommer att gå i konkurs utan kommer att räddas på något sätt om det skulle behövas.
Citera
2015-06-30, 15:58
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The_dude2
Enjebo har ju helt rätt i att IFK trots ett riktigt dåligt ekonomiskt 2014 satsat ännu hårdare 2015. Han har ju även rätt i att en klubb som IFK aldrig kommer att gå i konkurs utan kommer att räddas på något sätt om det skulle behövas.
Mjo men hans uttalande är bra färgade. –
Citat:
Det är inte rätt när klubbar som AIK sköter sig, har en bra ekonomi och en långsiktig strategi. För nu kanske IFK Göteborg vinner SM-guld och sen går de i konkurs, men det gör de inte för Göteborgs stad kommer pumpa in pengar till dem, säger Enjebo.
Citera
2015-06-30, 16:00
Medlem
Citat:

Det stämmer ju till 100% förutom Göteborgs kommun delen.
Citera
2015-06-30, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
lol

http://www.fotbolldirekt.se/2015/06/30/goteborg-kor-nagon-slags-ekonomisk-doping-medan-aik-skoter-sig/

Några fantastiska citat alltså...

Citat:
”Han ska vi ha! Han ska vi ha! Han ska vi ha!”, pekat ut spelare efter spelare efter spelare och missat och missat och missat. Allting har bara fallerat

Tydligen har Enjebo missat att Mister X som kom in har varit Allsvenskans bäste spelare under våren?

Förra årets resultat är redan förklarat av ledningen, och det finns i nuläget ingen anledning att tro att deras utsaga inte stämmer. "Säkert gå back 20 miljoner.". Jävla pajas.
Citera
2015-06-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Några fantastiska citat alltså...

Tydligen har Enjebo missat att Mister X som kom in har varit Allsvenskans bäste spelare under våren?

Förra årets resultat är redan förklarat av ledningen, och det finns i nuläget ingen anledning att tro att deras utsaga inte stämmer. "Säkert gå back 20 miljoner.". Jävla pajas.

Allt tyder på minst -20miljoner innan transferpengar in. Mister X värvades ju aldrig heller även om sportchefen var ute i media hela våren och tjatade så fär har han också rätt.
Citera
2015-06-30, 16:10
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Det stämmer ju till 100% förutom Göteborgs kommun delen.
Tycker verkligen inte det stämmer att det inte är rätt för att klubbar som AIK sköter sig. Vad är detta för diskussion ens?
Citera
2015-06-30, 16:15
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:

Styrelsen anser väl att man har fog och utrymme för det, det är inga klåpare som räknar kallt med att rika personer eller kommunen täcker upp för skuldbergen.
Citera
2015-06-30, 16:16
Medlem
Citat:
Tycker verkligen inte det stämmer att det inte är rätt för att klubbar som AIK sköter sig. Vad är detta för diskussion ens?

Han uttrycker mera en frustration mot att en klubb som gör allt fel får stor framgång, när samtidigt AIK kör vidare i sitt fina lilla ekonomiska snälla satsning utan att nå någon stor framgång alls.

Det är så jag tolkar honom jag kan rekommendera att lyssna själv.
Citera
2015-07-01, 01:51
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Citat:

Vad är det här för jävla citat?

Citat:
Det är inte rätt när klubbar som AIK sköter sig, har en bra ekonomi och en långsiktig strategi. För nu kanske IFK Göteborg vinner SM-guld och sen går de i konkurs, men det gör de inte för Göteborgs stad kommer pumpa in pengar till dem, säger Enjebo.

Senast AIK vann SM-guld var de ju panaxiadopade med smutsig deg upp över öronen och nu kommer man, bara några år senare, och ska tala om vad som är rätt och fel. Tillåt mig småle
Citera
2015-07-01, 08:40
Medlem
kostymnisses avatar
Det skall bli gött att det i helgen blir riktig fotboll igen och inget j-a landslagstrams.
Vi lär inte vara mängder med folk i Sundsvall men jag har aldrig varit däruppe på boll innan så det skall skoj iaf. Enda platsen i landet jag kan köpa att de har plastaskit med.

Matchen bör vi givetvis ta hem även om det alltid är tufft att lira borta i allsvenskan och speciellt på plast. Beträffande laget finns ju inga frågetecken i startelvan, Hjalle ersätter avstängde Rogne och Engvall lär lira framför Boman även om den Engvall haft lite problem under uppehållet.

Annars är ju omgångens mest intressanta kamp, förutom vår egen, Peking-MFF. Skall Peking kunna fortsätta hota i toppen och isf vid seger där och seger för oss så gott som hänga av MFF för gott?
Citera
2015-07-01, 08:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Han uttrycker mera en frustration mot att en klubb som gör allt fel får stor framgång, när samtidigt AIK kör vidare i sitt fina lilla ekonomiska snälla satsning utan att nå någon stor framgång alls.

Det är så jag tolkar honom jag kan rekommendera att lyssna själv.
Uppenbarligen gör dom inte allt fel eftersom dom är serieledare helt välförtjänt.

Och ja man kan ju inte påstå att vi tar särskilt stora risker när Bangura, Etuhu, Brustad och Blomberg samtliga varit bosmanköp, därav är det väl rätt snällt. Känner inte till Haukurs situation på Island men var han också bosman var alla värvningar under föregående fönster bosmans. Sen gnälls det (ibland) på att folk drar som bosman och det är dubbelmoral.
[quote=JohnDRockefeller|53880689]Vad är det här för jävla citat?/QUOTE]
Som sagt kan Enjebo va enögd av sig, inget att haka upp sig på.

-

Skönt att AS snart drar igång igen men tack och lov behöver man bara få vänta tills imorgon för att få se AIK spela (Euro League kval mot Vaasa borta i Finland, vettefan om Carlgren är tillgänglig då).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in